Fiński Savopak na polskim rynku

Fiński Savopak na polskim… - Oferta, z którą wchodzimy do Polski, zakłada pełną współpracę naszej firmy z kontrahentem przy rozwiązywaniu konkretnych problemów z przygotowaniem maszyn, urządzeń, czy też innych produktów do transportu - wyjaśnia Daniel Brzeski, prezes zarządu spółki HDDPak, która reprezentuje fińskiego producenta w Polsce. - Nasze możliwości to zdecydowanie więcej niż katalog z informacją - mamy tyle, a tyle wzorów opakowań i spróbujmy coś dopasować. Zresztą jestem przekonany, że dziś ważne jest indywidualne podejście. Czas uniwersalnych recept mija.

Oferta kierowana jest do firm, które chcą zabezpieczyć dobrze ładunek przed czynnikami zewnętrznymi. Od chwili powstania w 1969 roku, Savopak specjalizuje się w opakowaniach zwrotnych i tych wielokrotnego użytku, wykonanych ze sklejki. Fińska firma dostarcza opakowania między innymi do znanych skandynawskich producentów z sektora przemysłu obronnego, czy motoryzacyjnego.

- Doświadczenia w opracowywaniu i wytwarzaniu opakowań powstało poprzez lata intensywnej współpracy z przemysłem. Z jednej strony faktycznie, w Skandynawii cenione są proste rozwiązania - nie mniej jednak równocześnie powinny być trwałe i dostosowane do indywidualnych wymagań. Finowie specjalizują się w realizacji trudnych zleceń - podkreśla Daniel Brzeski.

S-Box - SAVOPAK

Nabywcy usług opakowaniowych coraz częściej stawiają wymagania znacznie przekraczające klasyczne rozumienie opakowania i transportu. Owszem na rynku jest dostępna cała masa powiedzmy umownie "skrzyń", ale generalnie rzecz ujmując projektowane i oferowane są one z pewnych grupach wielkościowych.

- Jeżeli, jakieś opakowanie okazuje się za małe, wtedy ewentualnie klientowi proponuje się większe z sugestią, że przecież można dopchać wypełniaczem - mówi Daniel Brzeski. - Nasza filozofia jest zupełnie inna. Chcemy pomóc rozwiązać problem i poza standartowymi opakowaniami, proponujemy rozwiązania ściśle dostosowane do indywidualnych potrzeb - zapewnia prezes.

Just In Time
System dostaw opakowań i samych ich wybór pozwala na redukcję ponoszonych z tego tytułu kosztów. To oznacza oszczędności, których dziś szuka każde przedsiębiorstwo. HddPak oferuje na polskim rynku, system dostaw Just In Time, czyli dokładnie na czas. - Zarządzanie w ten sposób procesem produkcyjno-magazynowym to szansa na kolejne redukcje kosztów - podkreśla Tomasz Król ekspert i doradca z kancelarii doradców VERBIS wprowadzającej w polskich firmach zasady KAIZEN, czyli ciągłego doskonalenia.

W ocenie Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Opakowań (COBRO) polski przemysł opakowaniowy wytwarza rocznie ok. 4 mln ton opakowań ze szkła, papieru, kartonu, drewna, tworzyw sztucznych, metali, tekstyliów oraz opakowań wielomateriałowych. Konsumpcja opakowań w Polsce na głowę wynosi ok. 105 kg rocznie.

Czytaj więcej:

Reportaże

Forum