Drukuj

Na polskim rynku opakowaniowym pojawiła się nowa firma

- Mamy ambitne plany zaistnienia na polskim rynku opakowaniowym. Liczymy, że już do końca wakacji uda nam się pozyskać pierwszych klientów - mówi Mirosław Tobiasz, zajmujący się wprowadzeniem na nasz rynek niemieckiej firmy Seufert Transparente Verpackungen.

Firma Seufert może się pochwalić już blisko 30 letnią historią. Zajmuje się produkcją innowacyjnych i funkcjonalnych przezroczystych opakowań z tworzyw sztucznych. Ciągłe unowocześnianie technik obróbki tworzyw sztucznych, np. PVC, PET oraz PP sprawiło, że zajmuje silną pozycję na rynku niemieckim.

Pracujący tam inżynierowie opracowali specjalną technologię miękkiego zgięcia, rzadko spotykanego na rynku przetwórstwa tworzyw sztucznych i produkcji opakowań. Zapewnia ona większą trwałość opakowań z folii PET i PVC oraz możliwość ich wykorzystania w zautomatyzowanym procesie pakowania. Firma współpracuje m.in. z Fabryką Folii Wolfen, od której kupuje folie.

Do tej pory na polskim rynku była nieobecna. Teraz zdaniem szefostwa firmy przyszedł czas na osiągnięcie sukcesu nad Wisłą. W tym celu od początku tego roku trwa proces wprowadzania firmy na nasz rynek. - Na razie nie funkcjonujemy w Polsce na zasadzie przedstawicielstwa w rozumieniu prawa handlowego - opowiada Mirosław Tobiasz. - Przedstawicielstwo powinno zostać zawiązane z końcem tego roku. W tej chwili poszukujemy potencjalnych klientów, zapoznajemy ich z naszą ofertą oraz tworzymy bazę do przyszłego działania firmy.

Seufert jest zainteresowany działaniem w Polsce w trzech sektorach. Planuje oferować swoje opakowania branży kosmetycznej, alkoholowej oraz zajmującej się słodyczami.

Największe perspektywy Mirosław Tobiasz widzi przed branżą kosmetyczną. - Działa w niej sporo firm, jest silna konkurencja, tak więc istnieje szeroki zasięg odbiorców dla naszych produktów. Wprawdzie wciąż niewiele kosmetyków jest sprzedawanych w opakowaniach transparentnych z nadrukiem, ale liczymy, że wraz z naszym pojawieniem się tendencja ta ulegnie zmianie. Na pewno jest to sektor, w którym możemy najszybciej i najmocniej zaistnieć. Wiele wskazuje, ze już w wakacje podpiszemy pierwsze umowy z klientami – przewiduje Mirosław Tobiasz.

Zastrzega jednak, że w opakowaniach Seubert pakowane będą przede wszystkim kosmetyki z górnej półki, a więc ekskluzywne i drogie. Trudniej ma być z przebiciem się do branży alkoholowej. To w tej chwili już dość zamknięty sektor, choć wciąż potrzebuje dostawców opakowań promocyjnych wykonanych z tektury falistej.

Najtrudniejsze zadanie czeka firmę Seubert przy próbie ulokowania się w branży słodyczy. Ta bowiem do tej pory prawie w ogóle nie używała opakowań z nadrukiem.

To, co ma do zaoferowana Seubert będzie można zobaczyć już w dniach 24 - 26 maja podczas warszawskich targów branży kosmetycznej interCHARM.

Firma zademonstruje m.in. przezroczyste wykroje z nadrukiem wykonane z PET, PP i PCV na wykrojnikach płaskich, formowane bez u życia kleju. Tego typu opakowania, są alternatywną formą prezentacji produktu. Mogą być stosowane jako materiały reklamowe. Zobaczyć będzie można również pudełka składane duo wykonane z kartonu i sztywnych tworzyw sztucznych (PVC, PET). Przeźroczystość materiału zapewnia widok produktu ze wszystkich stron. Specjalne tłoczenia odpowiadają za stabilność największych wykrojonych powierzchni.