Polskie firmy na targach interpack 2008


Dowiedzieliśmy się, że największym klientem Rosiński i S-ka jest międzynarodowy koncern Reckitt Benckiser, wiodący producent detergentów i środków czystości. Blisko połowa zamówień dla firmy Rosiński pochodzi właśnie od Reckitt Benckiser. Jeśli chodzi o proporcje między sprzedażą na polski rynek, a eksport to zdecydowanie w Rosiński i S-ka dominuje rynek polski (77 proc.). Analizując sprzedaż produktów wykonanych metodą rozdmuchu i wtrysku, to spółka sprzedaje odpowiednio 157 mln i 269 mln sztuk opakowań.

Rosiński to przedsiębiorstwo specjalizujące się w wytwarzaniu niewielkich opakowań. Inny polski producent, czyli firma Stradom przybyła z kolei na targi interpack, by pokazać oferowane przez siebie opakowania przemysłowe typu FIBC, czyli worki Big-Bagi. W tej chwili sa one najpopularniejszą przemysłową formą pakowania towarów wielkopojemnościowych.

Firma Stradom na targach interpack 2008

Stradom, jak zapewniali nas na targach jego przedstawiciele, w celu sprostania wymaganiom związanym z produkcją Big-Bagów dysponuje w pełni zintegrowanym procesem wytwórczym.

Oznacza to, ze w firmie odbywa się pełny cykl produkcji opakowań, począwszy od ekstruzji tasiemki, poprzez produkcję tkaniny polipropylenowej na nowoczesnych krosnach marki Sulzer, na szyciu opakowań workowych kończąc. Każdy etap produkcji jest kontrolowany przez wewnętrzne laboratorium. Big-Bagi firmy Stradom produkowane są w jedno, dwu lub czterozawiesiowej konstrukcji. Aby maksymalnie usprawnić sposób pakowania i opróżniania worków stosowane są różne rozwiązania konstrukcyjne pokrywy oraz dna opakowania.

Opakowania to nie jedyny aspekt, na który zwracały uwagę polskie firmy, będące w dniach 24-30 kwietnia w Dusseldorfie. Plast-Box przykładał bowiem bardzo dużą rolę do możliwości wyeksponowania własnego produktu poprzez dobre opakowanie. Kolorystyka i sposób zdobienia, który ma sprawić, że wyrób zostanie zauważony, to jedna z najważniejszych zalet wiader oferowanych przez Plast-Box.

Firma Plast-Box na targach interpack 2008

Firma zdradzała tajniki dekoracji wykonywanych przy użyciu nadruku metodą suchego offsetu, do sześciu kolorów. Przybliżała także metodę zdobniczą IML, czyli etykietowania w formie.

Co ciekawe, jeśli chodzi o polskie firmy i ich rozpoznawalność przez zagranicznych gości obecnych na interpacku, to akurat Plast-Box wypadał doskonale. Nawet my, podczas jednej z rozmów, poinformowawszy uprzednio, że jesteśmy z Polski, zostaliśmy od razu poproszeni o to by wskazać lokalizację Plast-Boxu w gąszczu interpackowych stoisk.

W tekście przedstawiliśmy drobną część polskich firm, biorących udział w targach interpack. Niebawem zamieścimy jeszcze relacje z tego, co działo się na stoiskach takich polskich spółek jak choćby Zemat i Radpak.

Czytaj więcej:
Targi 1257

brak
 

Spółka Innovia Films Poland Sp z o. o. jest częścią GRUPY CCL. Swoje folie BOPP i CPP sprzedaje pod marką: Propafilm, Rayowrap, Rayoform, Propacast.

Polska
brak
 

Maszyny pakujące, zgrzewarki do folii, owijarki palet, folia termokurczliwa, wypełnienia paczek, Zgrzewarki do folii

Polska