UPM wyprodukuje w Polsce foliowe materiały etykietowe

UPM wyprodukuje w Polsce foliowe… Międzynarodowy koncern UPM produkujący samoprzylepne materiały etykietowe wybuduje za 90 mln euro fabrykę w Polsce. Prace ruszą w trzecim kwartale tego roku, a uruchomienie produkcji planowane jest na koniec przyszłego roku. Nowy ośrodek produkcyjno - logistyczny będzie obsługiwał rozwijające się rynki wschodnio-europejskie i ma zaspokoić wzrastające zapotrzebowanie na foliowe materiały etykietowe w całej Europie.

- Dla UPM będzie to pierwsza operacja przemysłowa w Europie wschodnio - środkowej. Branża foliowa i etykietowa jest jedną z głównych dziedzin działalności UPM, jak również strategicznym obszarem rozwojowym dla tej firmy. W ostatnich latach dokonaliśmy znacznych inwestycji w jej rozwój i sprzedaż rozwija się korzystnie - mówi Jussi Pesonen, dyrektor generalny UPM.

Nowa fabryka będzie dysponowała najnowszą, własną technologią powlekania i wykończenia. Efektem jej produkcji będzie szeroka oferta wysokiej jakości foliowych i papierowych samoprzylepnych materiałów etykietowych z klejami akrylowymi na bazie wody i topliwymi. Zatrudnienie ma w niej znaleźć kilkaset osób. Na razie UPM nie zdradza, w jakim mieście powstanie zakład.

- Zapewni to nam oraz naszym klientom, czyli zakładom drukarskim w Europie, podstawę do stałego rozwoju w kolejnych latach. Nasz program światowego strategicznego rozwoju, który wymagał budowy nowoczesnych zakładów produkcyjnych w Ameryce Północnej, Azji, a obecnie w Europie, będzie niebawem w całości sfinalizowany. Nasz cel jest prosty: chcemy stać się wiodącym dostawcą w Europie, gdzie kluczowymi czynnikami rozwoju są folie i Europa Wschodnia - ocenia Heikki Pikkarainen, prezes dywizji zajmującej się etykietami w UPM.

UPM jest jedną z wiodących światowych korporacji produktów przemysłu leśnego. Wartość sprzedaży UPM w 2006 r. wyniosła 10 miliardów euro. Grupa zatrudnia około 28 tys. pracowników. Główne produkty UPM obejmują foliowe materiały etykietowe, papiery drukarskie i produkty drewnopochodne.

Firma ma zakłady produkcyjne w 15 państwach, a jej głównymi obszarami rynkowymi są Europa i Ameryka Północna. Akcje UPM są obecne na giełdach w Helsinkach i w Nowym Jorku.