< PreviousGama Dostawców T worzywapierwoTne Grupa Azoty Polyolefins S.A. ul. Kuźnicka 1 72-010 Police tel.: +48 785 131 555 commercial@grupaazoty.com www.polyolefins.grupaazoty.com Nexeo Plastics Poland Sp. z o.o. ul. Ruchliwa 15 02-182 Warszawa tel.: +48 600 772 217 azbucki@nexeoplastics.com www.nexeoplastics.com Plastoplan Polska Sp. z o.o. al. Księcia Józefa Poniatowskiego 1 03-901 Warszawa tel.: +48 22 295 92 31 biuro@plastoplan.pl www.plastoplan.pl Polykemi AB Bronsgatan 8 271 21 Ystad, Szwecja tel.: +46 411 797 34 aleksander.kurszewski@polykemi.se www.polykemi.com T worzywawTórne Hilltrade Kamil Białek ul. Akacjowa 36 42-233 Wola Hankowska tel.: +48 575 607 666 kamil.bialek@hilltrade.com.pl www.hilltrade.com.pl Import Export Hurt Spedycja J.J. Sp. z o.o. ul. Akacjowa 20 43-450 Ustroń tel.: +48 603 429 603 office@plastic-trader.com plastic-trader.tworzywa.biz B arwnikiidodaTki GM Color Sp. z o.o. ul. Wojska Polskiego 65a 85-825 Bydgoszcz tel.: +48 52 515 35 35 office@gmcolor.pl www.gmcolor.pl Grafe Polska Sp. z o.o. ul. K. Miarki 15/4 42-700 Lubliniec tel.: +48 34 351 36 72 grafe@grafe.pl www.grafe.pl Rutalia Masterbatches & Additives ul. Bellottiego 1 lok. 24 01-022 Warszawa tel.: +48 22 425 94 40 rutalia@rutalia.com www.rutalia.com w Tryskarki Arburg Polska Sp. z o.o. Al. Jerozolimskie 233 02-495 Warszawa tel.: +48 22 723 86 50 poland@arburg.com www.arburg.pl Engel Polska Sp. z o.o. ul. Ostródzka 50B 03-289 Warszawa tel.: +48 22 510 38 01 info.pl@engel.at www.engelglobal.com/pl Fanuc Polska Sp. z o.o. ul. Tadeusza Wendy 2 52-407 Wrocław tel.: +48 71 776 61 60 sales@fanuc.pl www.fanuc.pl Plast Echo50Gama dostawcówMapro Polska S.A. ul. Legionów 94N 42-202 Częstochowa tel.: +48 887 040 045 mapropolska@mapro.pl www.mapro.pl Sumitomo (SHI) Demag Plastics Machinery Polska Sp. z o.o. ul. Legionów 136 42-202 Częstochowa tel.: +48 34 370 95 40 sdpl.info@shi-g.com www.poland.sumitomo-shi-demag.eu Wittmann Battenfeld Polska Sp. z o.o. Krze Duże 10 96-325 Radziejowice tel.: +48 22 724 38 07 info@wittmann-group.pl www.wittmann-group.com F ormyiakcesoria doForm Meusburger Georg GmbH & Co. KG Kesselstraße 42 A-6960 Wolfurt, Austria tel.: +48 602 102 271 s.witaszek@meusburger.com www.meusburger.com s ysTemy gorącokanałowe Yudo Poland Sp. z o.o. ul. Północna 15-19/225 54-105 Wrocław tel.: +48 887 333 705 yudopl@yudoeu.com www.yudopl.com U rządzeniado recyklingu Argus Maszyny Sp. z o.o. ul. Polna 13 84-240 Reda tel.: +48 533 202 141 biuro@argusmaszyny.pl www.argusmaszyny.pl Bagsik Sp. z o.o. Sp.k. ul. G.H. Donnersmarcka 16 41-807 Zabrze tel.: +48 32 334 00 00 office@bagsik.net www.bagsik.net IRT – Ide Recycling Technologies Liebigstrasse 16 73760 Ostfildern, Germany tel.: +48 602 355 320 siess@poczta.fm www.irt-recycling.de M-A-S Maschinen- und Anlagenbau Schulz GmbH Hobelweg 1 4055 Pucking, Austria tel.: +43 660 823 60 72 e.jamrozek@mas-austria.com www.mas-austria.com Plasmaq, Lda Zona Industrial da Barosa, Lt 8 Carreia de Água 2400 – 016 Leiria, Portugalia tel.: +48 505 348 946 comercial.pl@plasmaq.pt www.plasmaq.pt U rządzenia peryFeryjne Moretto East Europe Sp. z o.o. ul. Strefowa 8 42-202 Częstochowa tel.: +48 34 390 36 15 info@morettoeasteurope.com www.moretto.com o pakowania Przetwórstwo Tworzyw Sztucznych Plast-Box S.A. ul. Lutosławskiego 17A 76-200 Słupsk tel.: +48 59 840 08 80 bok@plast-box.com www.plast-box.com 51 Plast Echo Listopad-Grudzień 2025www.plastech.pl Ponad 20 lat w sieci Katalog firm Oferty B2B Wiadomości branżowe Artykuły partnerskie Newsletter Czasopismo drukowane i cyfrowe dla branży tworzyw sztucznych Od 2020 roku 2 000 egz. Dystrybucja w Polsce Bezpłatna wersja cyfrowa Dociera do kluczowych decydentów branży Wersja międzynarodowa (EN)www.plastech.pl Ponad 20 lat w sieci Katalog firm Oferty B2B Wiadomości branżowe Artykuły partnerskie Newsletter Czasopismo drukowane i cyfrowe dla branży tworzyw sztucznych Od 2020 roku 2 000 egz. Dystrybucja w Polsce Bezpłatna wersja cyfrowa Dociera do kluczowych decydentów branży Wersja międzynarodowa (EN) Plastech.pl to największy i najbardziej rozpoznawalny portal branży tworzyw sztucznych i opakowań w Polsce. Od ponad 20 lat zapewnia najszerszy zasięg na rynku i po- zostaje głównym źródłem informacji branżowych, kontak- tów biznesowych oraz współpracy w sektorze. plastech.plplastech.biz Online odGru 2002Lut 2008 Zarejestrowane firmy4 0771 080 Opublikowane aktualności 12 9938 839 Zarejestrowani użytkownicy 12 908 3 144 Opublikowane oferty B2B ~137 000~137 000 Subskrybenci newslettera 9 246- Średnia miesięczna liczba unikalnych użytkowników 🧍33 02813 412 Średnia miesięczna liczba odsłon 187 35038 422 Dane: październik 2025 Jednym z najważniejszych elementów portalu jest sekcja Oferty B2B, która pozwala firmom prezentować swoje produkty, usługi i technologie, a także docierać do nowych partnerów biznesowych. Plastech.pl aktywnie współpracuje z czołowymi organi- zacjami branżowymi oraz najważniejszymi wydarzeniami, takimi jak targi Plastpol czy K, promując innowacje, zrów- noważony rozwój i współpracę w międzynarodowej skali. Banery wyświetlane są w systemie rotacyjnym (6 bane- rów na pozycję), co zapewnia ich regularną ekspozycję w całym serwisie. Wszystkie pozycje banerowe są widocz- ne na kluczowych, najczęściej odwiedzanych stronach, w tym na stronie głównej. WIDEBOARD BUTTON #1 Navibox BANNER #1 BUTTON #2 BUTTON #3 BANNER #2 Format Wymiary [px] desktop/mobile plastech.plplastech.biz Wideboard 1 304x168 524x233 5390 zł 2700 zł Banner #1 974x110 524x116 3870 zł1930 zł Banner #2 974x110 524x116 3060 zł1530 zł Navibox 314x302 220x212 3350 zł1680 zł Button #1 314x112 220x78 2630 zł1320 zł Button #2 314x112 220x78 2410 zł1200 zł Button #3 314x112 220x78 2040 zł1020 zł Miejsce emisji:wszystkie strony wybranej domeny Okres emisji:1 miesiąc Częstoliwość:co 6 odsłon Wersje desktopowa i mobilna (baner mobilny wyświetlany automatycznie na ekranach poniżej 768 px). Reklama banerowa 0 5000 10000 15000 20000 25000 30000 35000 40000 45000 paź 24 lis 24gru 24 sty 25 lut 25 mar 25 kwi 25 maj 25 cze 25 lip 25 sie 25 wrz 25 Miesięczna liczba unikalnych użytkowników ENGPL O portalu 53Plast Echo Listopad-Grudzień 2025•Łączy dostawców i odbiorców •Promuj produkty, maszyny, usługi i surowce wtórne •Tylko zweryfikowane firmy •Automatyczne tłumaczenie na język polski i angielski •Oferty Premium pojawiają się na stronie głównej oraz w newsletterze (9 000+ odbiorców) Top Oferty B2B Jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do pro- fesjonalistów z branży tworzyw sztucznych i opakowań – bezpośrednio na ich skrzynki mailowe. Polska baza od- biorców obejmuje obecnie ok. 12 900 kontaktów, które są regularnie aktualizowane, aby zapewnić wysoką jakość i skuteczność kampanii. Przygotowanie i wysyłka mailingu1860 zł •Bezpośredni dostęp do decydentów branżowych •Precyzyjne targetowanie przekazu •Krótki czas realizacji i mierzalne efekty •Idealne narzędzie do promocji produktów, aktualności i wydarzeń E-mailing reklamowy Tygodniowy newsletter Plastech.pl (wysyłany w każdy pią- tek do ponad 9 000 subskrybentów) przekazuje aktualne informacje z branży i zapewnia bezpośrednią promocję Twojej marki wśród branżowych odbiorców. Newsletter Artykuł sponsorowany w serwisie Plastech.pl buduje wi- zerunek firmy jako eksperta i dostarcza wartościowe treści dopasowane do odbiorców z branży. I Zasięg i widoczność •Wyróżnienie na stronie głównej przez 1 tydzień, następnie archiwizacja w dziale Aktualności •Publikacja w tygodniowym newsletterze (9 000+ subskrybentów) Publikacja artykułu dostarczonego przez reklamodawcę (1 tydzień) 1590 zł Przygotowanie i publikacja artykułu (1 tydzień) 2650 zł Artykuł sponsorowany WIDEBOARD BUTTON #1 Navi Box BANNER #1 BUTTON #2 BUTTON #3 BANNER #2 ARTYKUŁ SPONSOROWANY 1 tydzień120 zł 2 tygodnie210 zł 4 tygodnie360 zł 12 tygodni880 zł Emisja banera w 1 newsletterze660 zł Wszystkie ceny podane są w złotych. Ceny nie zawierają podatku VAT. Plast Echo54Media Kit 2026Katalog Firm Plastech.pl to za- ufana baza danych obejmująca ponad 5000 zweryfikowanych firm z branży tworzyw sztucz- nych. Dane kontaktowe i profilo- we są regularnie aktualizowane, a polskie przedsiębiorstwa wery- fikowane co miesiąc w oficjalnej bazie REGON, co gwarantuje wia- rygodność i zgodność informacji. Każdy profil firmy jest zintegro- wany z artykułami, materiałami wideo, ofertami B2B oraz wy- darzeniami, co automatycznie zwiększa widoczność w serwisie. Rozszerzone wpisy zapewniają wyższą pozycję w wyszukiwar- kach, możliwość wymiany reklam i skuteczniejszą promocję. Dostępnych jest kilka warian- tów prezentacji, dzięki którym firmy mogą dobrać rozwiązanie najlepiej dopasowane do swoich potrzeb i skutecznie docierać do nowych klientów oraz partnerów biznesowych w całym łańcuchu wartości branży tworzyw. BIZNES START . BIZNES PLUS .. BIZNES PREMIUM ... Dane teleadresowe Opis działalnoścido 300 znaków1 strona10 stron Mapa z lokalizacją Formularz kontaktowy Możliwość dodawania bezpłatnych ogłoszeń B2B 5bez limitubez limitu Możliwość dodawania bezpłatnych ogłoszeń pracy Aktywny odnośnik do strony www firmy Prezentacja logo w wizytówce firmy Prezentacja w kategoriach odpowiadających profilowi działalności 1510 Logo przy ofertach B2B Zdjęcia w prezentacji firmy 220 Rotacyjna prezentacja logo na stronie głównej Galeria zdjęć i wideo z wydarzeń branżowych Pomoc w przygotowaniu prezentacji przez redakcję Pozycja w katalogu firm, ofertach B2B i wynikach wyszukiwania Publikacja wiadomości prasowych Indywidualna prezentacja firmy bez reklam Poddomena Pełne statystyki odwiedzin Abonament roczny (1 język: PL lub EN) 0 zł660 zł1720 zł Abonament roczny (drugi język) 0 zł330 zł860 zł Wideo to jeden z najskuteczniejszych sposobów prezenta- cji firmy, produktu lub procesu produkcyjnego w dynamicz- nej i angażującej formie. Pozwala w czytelny i atrakcyjny sposób przekazać najważniejsze informacje, zwiększając zainteresowanie odbiorców i rozpoznawalność marki. Nagranie może zostać zrealizowane podczas targów bran- żowych lub bezpośrednio w siedzibie firmy. W ramach usługi przygotowywany i publikowany jest również artykuł towarzyszący materiałowi wideo. I Zasięg i widoczność •Wideo (wraz z artykułem) wyróżnione na stronie głów- nej przez 1 tydzień •Następnie wyświetlane w dziale Wiadomości, z zacho- waniem widoczności w serwisie W przypadku nagrań wymagających dojazdu możliwe jest do- liczenie kosztów podróży i zakwaterowania ekipy realizacyjnej. Wideo – Z wizytą u… •Eksponowana na stronie głównej oraz w kluczowych sekcjach ofert pracy •Zwiększony zasięg i wyższy poziom reakcji kandydatów Oferta pracy Katalog firm 1 tydzień270 zł Realizacja i publikacja materiału wideo5300 zł Wszystkie ceny podane są w złotych. Ceny nie zawierają podatku VAT. 55Plast Echo Listopad-Grudzień 2025Plast Echo to magazyn dru- kowany portalu Plastech.pl, wydawany od 2020 roku jako naturalne rozwinięcie najwięk- szego w Polsce serwisu branży tworzyw sztucznych. Magazyn ukazuje się w języku polskim, a raz w roku – w wersji an- glojęzycznej, przygotowanej z myślą o najważniejszych eu- ropejskich targach. Edycja ta promuje polskie firmy i wspie- ra rozwój międzynarodowych kontaktów biznesowych. Wraz z portalem Plastech.pl magazyn dostarcza rzetelnych informacji, szerokich możliwości reklamowych oraz współ- pracuje z kluczowymi organizacjami branżowymi. Oba media stanowią ważny element strategii komunikacyjnych w sektorze tworzyw sztucznych. Plast Echo trafia do ok. 2000 subskrybentów, reprezentu- jących polskie firmy działające w całym łańcuchu wartości branży – od producentów surowców i przetwórców, po wy- twórców opakowań i liderów recyklingu. Ta zaufana grupa czytelników zapewnia reklamodawcom bezpośredni dostęp do osób decyzyjnych w branży. 1/1 strona 205 x 270 4820 zł 1/2 strony 98 × 270 / 205 × 132 2890 zł 1/3 strony 68 x 270 1320 zł druga/trzecia okładka 205 x 2706030 zł czwarta okładka 205 x 2707230 zł Insert ulotka, broszura, kupon, garzet reklamowy, zapro- szenie, bilet 6020 zł Spady: + 5 mm O czasopiśmieReklama w magazynie Sekcja prezentuje wizytówki wiodących dostawców produktów i usług w branży tworzyw sztucznych. Wizytówka •prezentacja w 4 polskich wydaniach 2890 zł Wizytówka •prezentacja w wydaniu międzynarodowym 970 zł Gama dostawców Materiał partnera to płatna publikacja o charakterze redak- cyjnym, przygotowywana we współpracy z firmą. W przy- stępny i merytoryczny sposób przedstawia jej rozwiązania, produkty lub wiedzę ekspercką, zachowując styl i ton cza- sopisma. Takie treści wzmacniają wiarygodność marki i po- zycjonują firmę jako eksperta w swojej dziedzinie. Materiał partnera •2 strony artykuły •tekst do 6 000 znaków + zdjęcia 3620 zł •Materiał partnera + reklama •1 strona: tekst do 3000 znaków + zdjęcia •całostronicowa reklama 5980 zł Materiał partnera Wszystkie ceny podane są w złotych. Ceny nie zawierają podatku VAT. Plast Echo56Media Kit 2026I Polskie wydania 2026 Język: polski Dystrybucja: •2 000 egz. – wysyłka pocztą do subskrybentów (każde wydanie) •Wyd. 2: +300 egzemplarzy dystrybuowanych podczas targów Plastpol WydanieOkresNakład Data zamknięcia Data dystrybucji 1-2026 / 48sty–mar2 00023 sty13 lut 2-2026 / 49kwi–cze2 000 + 300 Plastpol17 kwi08 maj 3-2026 / 50lip–wrz2 00004 wrz25 wrz 4-2026 / 51paź–gru2 00005 lis27 lis I Wydanie międzynarodowe 2026 Język: angielski Dystrybucja: •100% nakładu dystrybuowane podczas najważniejszych międzynarodowych targów WydanieOkresNakład Data zamknięcia Data dystybucji IE4-2026mar2 00006 marod 27 mar I Wersja cyfrowa (Wszystkie numery) •Zwiększa zasięg w branży tworzyw sztucznych w Polsce i za granicą. •Wszystkie wydania dostępne są również w formie cyfrowej – bezpłatnie na portalu Plastech.pl. •Wysyłane do ponad 12 000 użytkowników portalu. Grzegorz Robionek Reklama i współpraca gr@plastech.pl +48 530 206 666 Krzysztof Tarasiewicz Reklama i współpraca kt@plastech.pl +48 530 704 050 Plan wydawniczy 2026 Porozmawiajmy o promocji Twojej marki w 2026 roku! I Program rabatowy dla stałych klientów •Przejrzyste zasady cenowe, oparte na łącznej wartości zamówień z ostat- nich 12 miesięcy. •Dodaj wybrane usługi do ko- szyka – rabat zostanie naliczo- ny automatycznie. •Dodatkowe korzyści dostępne przy długotermino- wej współpracy. Skontaktuj się z nami i zaplanuj swoją obecność w 2026 roku – z atrakcyjnymi zniżkami i korzyściami dla stałych partnerów. 57Plast Echo Listopad-Grudzień 2025Zanim zacznę przywoływać niemi- łe wspomnienia związane z rynkową koniunkturą, wypada poświęcić kilka słów wydarzeniu, które potencjalnie było „wydarzeniem roku” w naszej branży. Mam oczywiście na myśli system kaucyjny, o którym szerzej pi- sałem w poprzednim felietonie, więc pozwolę sobie jedynie na zgryźliwą uwagę, że nie słychać, aby Minister- stwo Klimatu i Środowiska przesad- nie chwaliło się sukcesem jego wdro- żenia. Wygląda to tak, jakby system wprowadzono, bo musiał w końcu wystartować, ale rodzice tego dziecka niespecjalnie chcą się nim pochwalić. I słusznie – wielu ekspertów uwa- ża, że system daleki jest od ideału. Natomiast póki co nie słychać też o katastrofie czy załamaniu na rynku odpadów. Chociaż w obliczu ogól- nej zapaści dodatkowy impuls mógł po prostu przejść niezauważony… Nie trzeba być nadzwyczaj przenikli- wym obserwatorem, aby zauważyć, że rynek tworzyw sztucznych w 2025 roku przeżywa głęboką zapaść. Miałem już okazję podzielić się z Państwem moim spojrzeniem na ten kryzys w UE, w letnim felietonie pt. „Globalizacja”. Niestety, od tamtej pory nic się nie zmieniło w podejściu Brukseli i dalej europejscy przedsiębiorcy toczą nie- równą walkę z masowym importem z krajów rozwijających się. A tacy gra- cze jak Chiny, Indie czy prowadząca wojnę Rosja nie biorą biznesowych jeńców. Wykorzystują każdą okazję, by napędzać własny wzrost i zdoby- wać nowe rynki. W swojej naiwności Unia dała im możliwość rozpychania się łokciami po naszym podwórku, na czym tracą teraz europejscy produ- cenci. O masowym imporcie nieoclo- nych paczek z platform zakupowych też już Państwu pisałem – i tu także nie widać żadnej radykalnej zmiany. Pozostajemy niewolnikami jakiejś dziwnej ideologii w świecie, który wła- śnie wrócił do reguł rodem z pierwszej połowy XX wieku. Interwencjonizm, wojny celne oraz wykorzystanie eks- pozycji siły militarnej w celu realizacji własnych interesów – tak dziś wyglą- da nasza gospodarcza rzeczywistość. Tymczasem Europa nadal trzyma się wizji globalnego handlu bez granic i barier celnych, pomimo że coraz bardziej na tym traci. Jeżeli dołożymy do tego rewolucję technologiczną – bo czym innym jest wypieranie tech- nologii spalinowej w motoryzacji przez samochody elektryczne? – to widzimy, że Europejczycy przestali nadawać ton, jeśli chodzi o przekształcanie się naszej cywilizacji. Przykro to stwierdzić, ale Zachodnia Europa jest dziś jak senior, któremu świat ucieka, bo nie potrafi obsłużyć smartfona. Widzi, że świat się zmie- nia i pędzi do przodu, ale dostrzega też, że ten świat nie będzie na niego czekał. Ot, naturalna kolej rzeczy. Co prawda, wciąż widać jeszcze wolę wal- ki w trochę „młodszej duchem” Euro- pie Środkowej, ale coraz mocniej ujaw- nia nam się Europa dwóch prędkości. Najnowsze prognozy Komisji Euro- pejskiej wskazują na przyszłoroczny wzrost PKB Polski na poziomie 3,2 proc. (2027: 3,5 proc.; 2028: 2,8 proc.) – najlepszy wynik wśród dużych go- spodarek UE. Tymczasem dawny rdzeń UE – czyli Niemcy, Holandia, Belgia, Francja i Włochy – plasuje się w tym wyścigu zarówno za prognozą śred- niego wzrostu dla całej Unii (1,4 proc.), jak i strefy euro (1,3 proc.). Za wcze- śnie zatem, abyśmy otwierali szampa- na, gdyż kraje, których import pozwolił nam w minionym 30-leciu na bezpre- cedensowy wzrost, są na końcu stawki unijnych prognoz. Nasz dotychczaso- wy motor wzrostu się zatarł i sam nie potrafi znaleźć wyjścia z impasu. Wygląda zatem na to, że polityka cze- kania „aby do Nowego Roku” może się sprawdzić w przypadku polskich przedsiębiorstw, ale dla tych zachod- nich Nowy Rok nie przyniesie żadnej rewolucji. Natomiast nie popadajmy w hurraoptymizm. Prognozy Komisji Europejskiej jasno wskazują, że unijny wzrost w najbliższych dwóch latach na- pędzać będzie konsumpcja prywatna oraz inwestycje wynikające z absorpcji środków UE (KPO). W przypadku Pol- ski niepokoi natomiast rosnący deficyt budżetowy, gdzie również będziemy się wyróżniać na tle innych krajów. Trudno zatem spać spokojnie, gdy unijny wzrost w najbliższych latach zależny będzie nie od inwestycji, a od konsumpcji oraz nie od innowacji, a od rosnącego zadłużenia. Marna to pro- gnoza dla Wspólnoty, gdy ekonomicz- ną bramę do jej twierdzy szturmują wrogo nastawieni konkurenci o niż- szych kosztach energii i pracy – do tego mocno spragnieni podboju no- wych rynków zbytu… • Krzysztof Nowosielski ML Polyolefins Aby do Nowego Roku… W Państwa ręce trafił ostatni tegoroczny numer Plast-Echo, więc wypada co nieco podsumować zbliżający się nieubłaganie do końca rok. Chociaż jestem przekonany, że wielu z Czytelników wy- czekuje z zapartym tchem, aż w kalendarzu ujrzą datę 1 stycznia 2026. I nie ma się czemu dzi- wić, bowiem kończący się rok dał porządnie w kość wielu przedsiębiorstwom z branży tworzyw sztucznych Plast Echo58Końcowy akordNext >