Nierówne barwienie surowca
Teoria i praktyka

Anonymous
14 cze 2014, 8:41 *.61.131.176

Witam.
Mam problem z zabarwieniem detalu. Barwnik transparentny 1-procentowy. Na detalu wyraźnie widać smugi, nierownomiernie rozprowadzone zabarwienie. Do tego wtrysk wtryskowi nierówny tzn.co któryś jest jaśniejszy niż poprzedni.
Forma 8krotna, GK, grubość ścianki 1,5 do 2mm. Temperatury cylindra - 200, 205, 210, 215. Temperatury gniazd średnio 180. Surowiec PP (hp548).
Proszę o pomysły poniewa któryś raz z kolei robimy połowę zlecenia na młyn żeby jeszcze raz zrobić z przemialem co dale tylko trochę lepszy efekt.

14 cze 2014, 10:26 Iebm

Jeżeli duże przeciwciśnienie plastyfikacji nie pomoże ( to znaczy dużo obrotów podczas pobierania ) + dokładne wymieszanie surowca z barwnikiem przed zasypem do leja , to musisz to zgranulować niestety

Radmir

14 cze 2014, 18:31 Yellow

Jeśli mielicie to i jest lepszy efekt to tak jak napisał IEBM zbrylcie to.
Co do produkcji pierwotnej to jaki to jest kolor i co tą za detale?
Wydaje mi się że na PP są trochę za niskie temperatury.
Martwi mnie to co napisałeś że co jakiś czas detale wychodzą bielsze od pozostałych i teraz:
- może elektryzuje się wam tworzywo z barwnikiem i co jakiś czas lepi się to do leja zasypowego i później zlatuje to do ślimaka i dlatego taki efekt,
- pobaw się też prędkościami dozowania, wtrysku, temperaturami cylindra i spróbuj wyrównać temperatury na cylindrze i GK tak żeby nie było tak drastycznego przejścia pomiędzy nimi,
- tak jak napisał wcześniej IEBM pobaw się również przeciwciśnieniem,
- może źle też jest to wymieszane w mieszalniku bądź to ręcznie mieszacie?

To by było chyba na tyle.

p.s. robicie z PP i transparentnego barwnika?
Co to za produkcja?

Pozdrawiam
Yellow

15 cze 2014, 13:39 Gerbito

Zwróciłeś uwagę jak wygląda tworzywo wylewające się z ustnika? Porównywalne do detalu? Chłopaki już najważniejsze powiedzieli. Ja tylko mogę dodać że ostatecznie spróbować zmienić barwnik. Czy na tym GK robiliście na innych tworzywach czy tylko ten?? Spiętrzanie konkretne??

Anonymous
1 lip 2014, 15:44 *.215.3.184

Detal to nakretka z klapka. Kolor jasny zolty. Zle wymieszanie odpada gdyz wymieszalismy to recznie dla pewnosi w 8kilowych porcjach. Barwnik sie nie elektryzuje. GK podniesione rownomiernie do 200stopni. Z ustnika na pierwszy zut oka wszystko wyglada ok choc trudno stwierdzic jednilotosc . Przy ostatniej produkcji 350 kg poszlo na mlyn zeby jeszcze raz wymieszac to tylko 35 kg oryginalu. Na tych GK co i raz idzie inny kolor. Dodam ze maszyna z tego roku produkcji, GK firmy masters czyli to nie wada techniczna sprzetu.

Anonymous
1 lip 2014, 15:51 *.215.3.184

O zmiane barwnika ciezko gdyz dostajemy go ze zleceniem od firm zamawiajacych i chca konkretny odcien i kolor. Mielenie to ostatecznosc choc to duza strata energi, 4 dni produkcji na przemial zeby znow zaczac od nowa. Na wszystkich naszych GK robimy tylko z PPhp548. Przy ostatniej produkcji 4 osoby bawily sie ustawieniami chyba juz wszystkimi mozliwymi, a jednak nie bo problem nadal jest.

1 lip 2014, 19:15 Ramones

Kolego czy wy chcecie zabarwic na kolor transparentny
Moplen HP 540N ? :O
Podales na skroty PP 54 :D =odbieram to jako Moplen 540 N --zgadza sie ?
Bo jesli sie zgadza to gratuluje Waszemu technologowi produkcji -Moplen HP540N jest copololimerem i jak bys nie kombinowal nie da sie go zabarwic na kolor "transparentny". :D :D :D :D :D

Anonymous
1 lip 2014, 19:18 *.215.3.184

Moplen H P 548 R

Anonymous
1 lip 2014, 19:28 *.215.3.184

Zamierzalem wpisac pelen symbol surowca, nie wiem jakim cudem wyskoczylo to cos.

1 lip 2014, 19:28 Ramones

Pawel_pk napisał:
Moplen H P 548 R

No tak ten towar jest good -napisz wiecej o barwniku --jaka firma i oznaczenia . ;)



Odpowiedz Nowy temat