Nierówne wypełnianianie gniazd system zimnokanałowy
Formy

5 gru 2019, 9:22 Fastbit

Cześć

Prośba o pomoc

Problem 

Nierównomierne wypełenie gniazd, "wewnetrzene" wypełniaja się jako ostatnie powodujac tym samym zamknięcie powietrza na detalu.

Informacje

Poczatek wypełenienia gniazda wyglada równomiernie, dopiero po przekroczeniu ok 50 % objętości gniazda zaczyjana się wyraźne róznice w wypełnieniu skutkujace zamknięciem powietrza.  

Odpowietrzenia po obwodzie takie same na wszystkich gnazdach szerokosci, wysokosci szczeliny itd. 

Układ gniazd jak na zdjeciu.

Przewężki równe w każdym gnieździe.

Ustawienie parametrów maszyny wykluczam ponieważ ma to niewielki związek z kolejnościa wypełnienia gniazd. 

Tworzywo PP

Sprawdzane na różnych kombinacjach temp fromy, prędkości wtrysku, docisku itd. i róznych rodzajach tworzywa problem dalej tan sam. 

 Będę wdzieczny za pomoc, spostrzeżenia. 


5 gru 2019, 16:34 Vuko09

Dzień dobry,


Wygląda to na przykład niezbalansowanego wypełniania zbalansowanej geometrycznie formy. Problem znany i (chyba) ciągle bez uniwersalnego rozwiązania. 


Problem leży (jeśli się nie mylę) w rozkładzie naprężeń ścinających podczas płynięcia przez kanał. Tworzywo płynące przez układ dolotowy nie ma tej samej temperatury (a co za tym idzie lepkości) w całym jego przekroju, przez co natrafiając na przeszkodę (np. rozgałęzienie) nie płynie jednorodnie przez wszystkie kanały. Czasem szybciej wypełniają się gniazda zewnętrzne, a czasem wewnętrzne (zależy to od jednego z współczynników płynięcia).


Z tego co wiem jedynym ratunkiem w tym momencie jest "zagranie" średnicami kanałów dolotowych. Przynajmniej w jednej z form, na których takie zjawisko widziałem nic innego nie przyniosło rezultatu, ale może o czymś nie wiem.


Pozdrawiam.

Radociech

7 gru 2019, 13:11 Fastbit

Dziękuję za odpowiedź. 

Może spróbuję zdlawic przepływ w kanale doprowadzającym do gniazd zewnętrznych. Przeweżki wolę nie ruszać, gorzej to później odwrócić. 

8 gru 2019, 21:42 Piotrzawadzinski

Witam. Zamiast zadławiać raczej bym przepolerował kanały które nie dolewają.

Pozdrawiam



Odpowiedz Nowy temat

Forum

Piotr300860

Opłacalność przewijania folii stretch 2020-07-31

Rsikorski

Pvc Soft płynne - Produkcja mat barowych - ociekaczy. 2020-07-03

Sieah123

Wtrysk PA6 GF 30 2020-05-21

Uoop90

Roboty programy, ustawianie 2020-03-06

Piotrzawadzinski

Linia produkcyjna do rurek PE 2019-12-14