Obtrysk gumą lub powlekanie
Wtryskiwanie

13 sty 2016, 15:36 Damian3001

Witam,

Chciałbym się Wam zapytać w temacie obtrysku i powlekania. A mianowicie chodzi o elementy z polipropylenu i polistyrenu. Chcę, aby na jednym detalu była gumowa warstwa, która by dobrze przywarła, próbowałem z paroma tworzywami i niestety nie uzyskuję odpowiedniego efektu.

Dodam, że element obtryskiwany nie koniecznie musi być z w/w tworzyw może być np. ABS

Myślałem również o powleczeniu powierzchni np. środkiem softtouch, lecz powłoka niestety się ściera.

Liczę, że znajdę kogoś, kto miał lub ma do czynienia z w/w technologią i poleci mi jakieś tworzywa lub środki do powlekania.

Pozdrawiam.

17 sty 2016, 19:50 Ramones

Musisz dobrac taki elastomer TPE który w karcie technicznej ma wyraźnie napisane --adhezyjny do ...np.PP :-) To jest najtańszy sposób .Co do PP to może być np.Thermolast K TC6GPN i jak poczytasz o nim to wyraznie ma napisane --doskonala adhezja do PP .:-) Oczywiście takich TPE jest bardzo dużo w roznych skalach twardości :-)

Racigniew

19 lut 2016, 7:43 Damian3001

A co z przywieraniem bo jak dobrałem tworzywo do obtrysku pojawił się kolejny problem.

A mianowicie po wtrysku element tak mocno przywiera do formy że przy wyjmowaniu go guma albo się odrywa albo pod nią tworzą się bomble. Przy podgrzaniu formy powyżej 40 stopni efekt ten się jeszcze bardziej potęguje.

I nie wiem już czy jest to wina wady konstrukcyjnej formy czy poprostu czegoś jeszcze nie wiem.


20 lut 2016, 22:37 Yellow

Damian3001 

bardzo ważne jest żeby przy wtrysku TPE powierzchnia formy nie była na tak zwane lustro. 

Powierzchnia musi być chropowata bo inaczej tak jak piszesz dochodzi do przywierania tworzywa TPE do formy.

Nie wiem dokładnie jak bardzo musi być chropowata niestety.


Pozdrawiam 

Yellow 

8 maj 2016, 12:22 Damian3001

Witam po czasie.


Problem zostal rozwiazany faktycznie forma musi być na lustro. Dodatkowo pomoglo pokrycie stępla powłoką która dodatkowo powoduje źe stępel jest ślizgi i nic do niego nie przywiera, szczegulnie jak dostanie temperatury.

9 maj 2016, 14:20 Yellow

Damian3001 #(on) napisał:

Witam po czasie.


Problem zostal rozwiazany faktycznie forma musi być na lustro. Dodatkowo pomoglo pokrycie stępla powłoką która dodatkowo powoduje źe stępel jest ślizgi i nic do niego nie przywiera, szczegulnie jak dostanie temperatury.


Damian3001, na lustro pomogło czy zmatowienie pomogło?


Pozdrawiam

Yellow



Odpowiedz Nowy temat