PP - jamy skurczowe
Wtryskiwanie

9 wrz 2014, 22:49 Jan_sz

Witam,
Mam problem z wtryskiem PPC MFI 12, 20% talk. Po wtrysku pojawia się jama skurczowa, dostawca tworzywa zaproponował jako rozwiązanie zwiększenie MFI do 20, osobiście uważam to za fatalny pomysł. Podczas jednego z projektów zaproponowano mi użycie PP napełnianego miką (miła ona lepiej przewodzić ciepło niż kreda i talk) czy myślicie, że zmiana na taki surowiec rozwiązałaby problem poprzez lepsze chłodzenie detalu w wewnętrznej części ???
Pozdrawiam, Janek

9 wrz 2014, 23:10 Jan_sz

Mogę dodać, że detal jest grubościenny, temperatura na cylindrze zmieniana była od 200 - 240, ciśnienia wtrysku i docisku również. Forma z zimnym kanałem. Spieniacza dodać nie mogę - strzeżenie projektowe.

Radomiła

10 wrz 2014, 0:26 Easychemistry

A ile masz sekund docisk ? Czy punkt wtrysku jest w najgrubszym miejscu detalu ? Zmniejsz jeszcze temperaturę wtrysku i obniż temperaturę formy.

10 wrz 2014, 3:57 Booloo

Witam
Kolego grubościenne detale długi czas chłodzenia oraz
długi czas docisku.
Dozowanie, przygotowanie surowca do wtrysku też bardzo ważna sprawa. Sprawdż ciśnienie szczytowe wtrysku i odejmij od niego jakieś 10% np. 100Bar więc docisk 90Bar
i długi czas docisku ale pamiętaj że masz wlewek i jeżeli on już zastygnie wbijesz go w detal, musisz tak wycyrklować czas docisku żeby wlewek zastygł i zablokował cofający się surowiec z formy.
Pozdrawiam
PS napisz co dalej się dzieje...

10 wrz 2014, 9:18 Jan_sz

Parametry wtrysku zmieniane były chyba już w każdy możliwy sposób, mniej lub bardziej racjonalny, ciśnienie docisku praktycznie mam identyczne jak wtrysku, czas chłodzenia również zwiększałem. Temperaturę formy mam 30, wypraski wrzucałem do wody po wtrysku. Nie pomaga to w znaczący sposób, jamy pojawiają się nadal, a uciążliwość produkcji rośnie.
Może zmiana materiału, napełniacza pomoże ??? Nie mam innych pomysłów, wszyscy już wymiękli przy tym detalu.

10 wrz 2014, 14:51 Jangdu

Jak wygląda detal?
Jak wygląda przekrój detalu w miejscu powstawania wady?
Czy jama skurczowa powstaje na końcu drogi płynięcia, czy w innym miejscu?

10 wrz 2014, 17:29 Gerbito

Poprosimy foto ze wskazaniem na wlewkę. Jest taka możliwość??

10 wrz 2014, 17:38 Jan_sz

Foto niestety nie za bardzo mogę wrzucić, detal jest cylindryczny, wygląda w przybliżeniu jak mufa na kable, przekrój okrągły, jamy powstają w połowie detalu. Chodzi o to czy zmiana materiału jak pisałem wyżej, to dobry plan.
pzdr,
Janek

10 wrz 2014, 17:45 Iebm

Nie wiem jak wygląda detal , jak również nie znam grubości ścian . Jama pojwia zię zapewne w najgrubszym miejscu . Ale cos niecoś wiem o wtrysku detali grubościennych z PP :

1. Trzeba stosować tak długi czas docisku jak długo stygnie przewężka . Dłużej nie ma sensu
2. Zastosuj tak niskie temperatury jak tylko to możliwe , wolne obroty ślimaka - chodzi o to żeby jak najmniej energii dostarczać do detalu .
3. Zasada nr. 2 wyklucza stosowanie jakichkolwiek wypełniaczy - nic one tu nie pomogą
4 . Najlepszą metodą jest doprasowanie w 2 opcjach ( zależy od oprogramowania maszyny :

A ) wtrysk na niedomkniętej formie , potem zwarcie + docisk
B) w 100% skuteczne po czasie docisku stemple ruszają w przód i dociskają detal do ścianek gniazda formujacego

5. Wrzucanie do wody nic nie da

Metody z p-cie 4 są stare jak swiat i jedynie skuteczne , chyba że możesz użyć spieniacza , a tego niie wiem . Najlepiej wyślij zdjęcie detalu , miejsce gdzie tworzy sie jama zapadowa i wymiary detalu .

10 wrz 2014, 17:48 Iebm

C.d. długi czas studzenia nic nie daje bo skurcz pierwotny powoduje że detal przestaje oddawać ciepło do formy - ( przestaje dotykać sciany gniazda ) staje się wkładem do termosa i wciąg jest jeszcze większy



Odpowiedz Nowy temat