PP - twardszy, wyższa temperatura mięknienia
Tworzywa masowe

Sieah123
13 lut 2019, 7:36 Sieah123

Witam

Mamy problem z wyrobem dla klienta, który jest rodzajem podgrzewacza na nóżce. W czasie jego wypalania gromadzi się zbyt wysoka temperatura i dochodzi do przetopienia blaszki przez dno. Dzieje się tak zapewne na wskutek stworzonej izolacji powietrza wewnątrz tej stopki a dnami detali.

Forma została zaprojektowana i wykonana pod PP niebardzo nadaje się teraz na przejście na inne materiały takie jak PET już nie mówiąc o PC.

Obecnie wykorzystujemy Tatren 5046. Przydałby się jakiś homopolimer o wyższej temperaturze mięknienia topnienia z wtryskiem nie będziemy mieć problemów lub dodatek do materiału, który polepszy te właściwości.

Być może zainteresuje się tematem, któryś z przedstawicieli.

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Iebm
11 mar 2019, 22:48 Iebm

Sieah123 #(on) napisał:

Witam

Mamy problem z wyrobem dla klienta, który jest rodzajem podgrzewacza na nóżce. W czasie jego wypalania gromadzi się zbyt wysoka temperatura i dochodzi do przetopienia blaszki przez dno. Dzieje się tak zapewne na wskutek stworzonej izolacji powietrza wewnątrz tej stopki a dnami detali.

Forma została zaprojektowana i wykonana pod PP niebardzo nadaje się teraz na przejście na inne materiały takie jak PET już nie mówiąc o PC.

Obecnie wykorzystujemy Tatren 5046. Przydałby się jakiś homopolimer o wyższej temperaturze mięknienia topnienia z wtryskiem nie będziemy mieć problemów lub dodatek do materiału, który polepszy te właściwości.

Być może zainteresuje się tematem, któryś z przedstawicieli.

Z góry dziękuję

Pozdrawiam


a możesz zrobić test jaka tam powstaje temperatura ( np. zamontuj termoparę ) 

Iebm
11 mar 2019, 22:49 Iebm

Sieah123 #(on) napisał:

Witam

Mamy problem z wyrobem dla klienta, który jest rodzajem podgrzewacza na nóżce. W czasie jego wypalania gromadzi się zbyt wysoka temperatura i dochodzi do przetopienia blaszki przez dno. Dzieje się tak zapewne na wskutek stworzonej izolacji powietrza wewnątrz tej stopki a dnami detali.

Forma została zaprojektowana i wykonana pod PP niebardzo nadaje się teraz na przejście na inne materiały takie jak PET już nie mówiąc o PC.

Obecnie wykorzystujemy Tatren 5046. Przydałby się jakiś homopolimer o wyższej temperaturze mięknienia topnienia z wtryskiem nie będziemy mieć problemów lub dodatek do materiału, który polepszy te właściwości.

Być może zainteresuje się tematem, któryś z przedstawicieli.

Z góry dziękuję

Pozdrawiam


bo rozumiem w duroplast nie będziesz się bawił :)

Racibor

Sieah123
26 mar 2019, 10:43 Sieah123

No własnie zrobiłem test z termoparą, co prawda szczelnie nie była osadzona ale jestem pwien że 100 stopni nie przekracza.

Jest to cienkościenny wyrób więc muszą być jakieś mikropęcherze, że to przepuszcza, przetapia blaszkę. Skala jest 2% klient podaje.

Ja kilkanaście wyrobów wypalałem bo to taki podgrzewacz na stopce i nie natrafiliśmy na ani jedną, żeby się przetopiła blaszka.

Znalazłem homopolimer o wyższym HDT nawet dosyć znacznie ale produkowany tylko na rynek amerykański. Tam ponoć większe obostrzenia, że wszystko musi być twardsze, grubsze.

Todarek12
14 wrz 2020, 15:31 Todarek12

A nie lepiej spróbować taśmy poliestrowe? Przecież to bardzo tania, a zarazem solidna opcja. Pozdrawiam. 

Zofialipska
3 mar 2021, 10:19 Zofialipska

Może faktycznie lepiej będzie wykonać to z czegoś innego niż z polipropylenu spienionego



Odpowiedz Nowy temat

Forum

Tipen1

Czyszczenie układu uplastyczniającego wtryskarki 2021-04-06

Yellow

Zatykanie systemów gorących kanałów. 2021-03-23

Janusz75

Własna firma produkcyjna 2021-03-22

Cosmoplast

Wtrysk PA6 GF 30 2021-03-20

Gerard

Opłacalność przewijania folii stretch 2021-03-08