Pęcherzyk powietrza na detalu
Wtryskiwanie

Anonymous
24 lip 2014, 19:41 *.62.222.142

Witam. Na transparetnej bezbarwnej nakretce pojawia mi się pęcherzyk powietrza, a raczej biała kreska bo po rozciecie nie widać zagłębienia.
Suroewiec to MOPLEN HP 548 i TOTAL 7072 mieszany - 3kg MOPLEN i 1kg TOTAL. Taki skład gdyż z samego moplenu idzie kazdza sztuka z kreskami, po dodaniu totala trochę lepiej ale nadal się zdaza.
Ktoś ma pomysł jak to zniwelować?

25 lip 2014, 11:54 Easychemistry

Zwolnij prędkość obrotu ślimaka podczas plastyfikacji i jednocześnie zwiększ ciśnienie spiętrzania.

Jak to nie pomoże to zwolnij wtrysk.

Radomira

25 lip 2014, 22:58 Gerbito

A weś daj teflon 0.075mm bliżej miejsca tam gdzie kreska, w ten sposób odpowietrzysz totalnie formę, owszem będzie za pływka ale zobaczysz czy to wina odpowietrzenia. Ciężko stwierdzić mi po focie ale mi się wydaje że to wygięcie detalu przez wypychanie. Po otwarciu formy przed ruchem wypychaczy jest kreska??

Anonymous
26 lip 2014, 8:12 *.61.131.8

Obecnie niweluje to zmiejszeniem prędkości wtrysku, pomaga Ale i tak czasem się trafia. Po wyjęciu od razu z formy wszystko jest ok, kreska pojawia się w ciągu 5sekund i pojawia się w oczach, tzn.widać jak powstaje. Ogólnie nie jest to jakimś ogromnym problemem, tylko nurtuje mnie pytanie skąd to i dlaczego.

Anonymous
26 lip 2014, 8:14 *.61.131.8

A odpowietrzenie było już 2 razy poprawiane więc ta opcja odpada. Dodam że kreska ta pojawia się w miejscu gdzie jest najgrubsza ścianka detalu

26 lip 2014, 9:52 Gerbito

A Temperatura formy?? Rozumiem że bawiłeś się w dwie strony schodząc lub zawyżając drastycznie? Mi się WYDAJE że powinno pomóc mocniejsze podniesienie temperatury formy. Kurde dlatego forum nie zawsze lubię ponieważ lepiej stanąć przy maszynie z detalem w reku a tak można tylko BLA BLA BLA :P

Anonymous
26 lip 2014, 10:45 *.162.106.109

Racja, na odległość jest ciężko. Temperaturami latalem w te i w tamte, pomogło trochę zwolnienie dozowania i zmniejszylem dekompresje, narazie trafia się 1 na jakieś 30 sztuk plus minus

Anonymous
26 lip 2014, 13:08 *.162.106.109

Wrrroc, zmniejszenie dekompresji pomogło, ale spiepszylo coś innego.

26 lip 2014, 20:53 Iebm

To żaden pęcherzyk , tylko detal po prostu w tym miejscu pęka . Robisz flip-topa , to dlaczego mieszasz PP z PE ? Właściwość zamka filmowego ( miliona ugięć ) ma tylko PP . wielkość pęknięcia i czas wystąpienia zależy od skurczu wtórnego. jeszcze raz - co co daje dodatek PE ? Od tworzyw to gadaj z Ramonesem , ele PP + PE przy flip- topie to bzdura

26 lip 2014, 20:55 Iebm

Dla uzupełnienie dodam że nie zdegradowany PP w temperaturze dodatniej NIE PĘKA ! nie ma prawa . Taka jego specyfika



Odpowiedz Nowy temat