Pękanie formy
Termoformowanie

5 sty 2014, 17:26 57marek

Witam . Mam problem na , który nie potrafię znaleść " lekarstwa " . Wykonałem formę do termoformowania z żywicy epoxydowej Axona F19 , która była zalecana mi do tego celu przez ich przedstawiciela z Wa-wy i po trzech tygodniach używanie pojawiły się na niej pęknięcia , które powiększały się w miarę dalszej eksploatacji . Próbowałem zalewać je tą samą żywicą , ale wtedy pęknięcia pojawiały się obok , albo w innych miejscach . Poprzednio stosowałem już te same żywice i nigdy takie zjawisko się nie pojawiało . Od razu zaznaczam , że używałem tej formy do b. krótkich serii ( 500 szt / tydzień ) .Formowałem z folii PS a temp . formy nie była zbyt wysoka ( wg. mnie góra 70 stopni ) . Nigdy dotąd nie spotkałem się takim problemem . Prosiłbym o wskazówkę gdzie popełniłem błąd . Pozdrawiam Marek

Radomiła

11 sty 2014, 11:33 Marcin_bahrain86

Mozesz napisac jak wygladaja te pekniecia?
robiles warstwowo ta forme?
Przy jakich temp robiles warstwy tej formy?
Masz pewnosc ze zywica byla/jest OK ?
Jak mozesz to wrzuc jakies zdjecie pekniecia.

Byc moze ktoras z warstw zostala polozona zbyt szybko I nie zdazyla spolimeryzowac...

4 mar 2014, 19:23 57marek

Forma była wylewana przez modelarza , który zajmuje się tym od kilkunastu lat , więc raczej nie podejrzewam aby popełnił jakiś błąd . Nie wiem ,nie byłem obecny przy wylewaniu . Co do żywicy ? kupiona u przedstawiciela Axona i wg . daty produkcji była świeża ,miała nie więcej niż miesiąc , więc raczej tej przyczyny nie brałbym pod uwagę . Moim zdaniem to sprawa naprężeń w wyniku działania temperatury ,ale ... mam kilka innych form zrobionych podobnie i pęknięcia na nich nie występują pomimo dużo bardziej intensywnej ekspolatacji . Dołączam fotki pęknięć .



Odpowiedz Nowy temat