Pęknięcia punktu wtrysku
Wtryskiwanie

28 mar 2013, 15:24 Szalonykon

Witam,
Wtryskuje wyrób z przezroczystego PC . Jednakże szukam materiału alternatywnego dobrałem więc drugi PC o niemal identycznych parametrach. Jednakże w trakcie testów pęka mi punkt wtrysku(zamykany hydraulicznie) lub następuje jego deformacja. Na pierszy rzut oka wygląda to tak jakby materiał się kleił do iglicy. Ale wydłużenie czasu chłodzenia jak również zwiększenie intesywności chłodzenia punktu wtrysku nic nie pomaga. Stosowałem różnie warianty termiki formy, różne parametry wtrysku, ale nic nie pomaga. Gdzie tkwi diabeł?.
Pozdrawiam

28 mar 2013, 18:43 Yellow

A dawałeś docisk na dół? weź wypróbuj pokombinować ogólnie z dociskiem (ja bym dał go na dół bądź zredukował czas docisku, skrócił bym czas chłodzenia na próbę i podwyższył temperaturę na formie oraz pobawił się z przełączaniem na docisk albo na dół albo do góry).
Jeśli i pęka i jest zdeformowany to nie będzie łatwo.
Jeszcze weź zmień opóźnienie zamykania dyszy.

Musisz się pobawić procesem.
Weź skontroluj czy kanały chłodzące w ogóle są drożne.

28 mar 2013, 18:47 Yellow

Aha i jeszcze jedno. Forma jest ilu gniazdowa i ile punktów wtrysku przypada jakby coś na jeden detal? Zobacz czy na innych gniazdach też masz problem.

I jeszcze jedno, pokombinuj z temperaturą na gorącym kanale.

Radegunda

1 kwi 2013, 14:07 Szalonykon

Dociskiem się bawiłem w różnych opcjach, ale nie pomaga. Co do formy jest to jednogniazdówka, detal ma 3kg wagi. Kształtem przypomina doniczkę, wtrysk jest w denko. Grubość denka jest około 5-6mm grubości. Spróbuje dać tam temp. formy 120-130C. Może to pomoże.

2 kwi 2013, 7:56 Yellow

A jeszcze jedno pytanie, czy przy wyłączonym całkowicie docisku denko nadal pęka? Oczywiście wypełnienie formy na samym wtrysku nie jest całkowite? Jeśli tak to wina leży po stronie samego wtrysku.
Jeśli istnieje taka możliwość to spróbuj wycofać minimalnie dyszę zamykającą (powinna być na szpilce taka opcja do wycofania jej).

15 wrz 2013, 19:52 Grzegorz19788

Jeśli tworzywo się przykleja powodem może być zbyt wysoka temperatura punktu wtrysku. Obniż tem. dyszy wydłuż chłodzenie, sprawdż termopare czy sprawna... Zbyt długi czas otwarcia dyszy, zobacz czas wtrysku i czas otwarcia dyszy czy jest taki sam?

25 sie 2014, 0:49 Booloo

Witam
Jeżeli to PC na pewno pracuj na wysokich temp. przetwórczych. Agregat dysza 290,300,300,290,280
w zależności ile masz stref grzewczych (parabolicznie).
GK też wysoko od 290 do nawet 330. Termostatowanie formy też wysoko 90 woda chyba że jest to PC HT do olej na formę 140.
Detal jak opisałeś jest dość spory w miarę grubo-ścienny więc dłuższy czas docisku, można pod koniec sprofilować docisk pod kątem mniej bar samą końcówkę... testy...
Co do klejenia się tworzywa do iglicy pewnie masz już duży nagar na iglicy, po prostu usuń go z iglicy pastą
diamentową o małej gradacji 1,2 lub jakimś innym środkiem. Co do wciągów w punkcie wtrysku to może być
duży skurcz i należy zrekompensować go dociskiem
albo wysoka temp. spowodowana szybkim wtryskiem na samym początku lub wysoką temp. na iglicy tak zwany gwizdek. Więc mniejsza temp. na iglicy nawet o 30 stopni. Skontroluj poprawność otwierania się iglicy czy
poprawnie działa, wszelakie błędy powodują dużo kłopotów jakościowych.
To tak ogólnie widzę że temat stary i słabo poruszony
przez autora...
Pozdrawiam



Odpowiedz Nowy temat