Problem z ciemnymi smugami na Pmma
Wtryskiwanie

Bobbin_22
30 sty 2018, 8:31 Bobbin_22

Mam problem z ciemnymi smugami na detalu z pmma . Problem pojawia się w miejscu łączenia materiału.

Po ustawieniu wtrysku z produktu robi się łódka i tak w koło... 

Ktoś coś ?


Vuko09
30 sty 2018, 8:42 Vuko09

Masz możliwość wrzucenia zdjęcia? Byłoby zdecydowanie łatwiej.

Ciemne smugi w miejscu łączenia strug tworzywa moim zdaniem wskazują na zamknięcie powietrza i przypalenia (efekt Diesla).

Bobbin_22
30 sty 2018, 10:34 Bobbin_22

Vuko09 #(on) napisał:

Masz możliwość wrzucenia zdjęcia? Byłoby zdecydowanie łatwiej.

Ciemne smugi w miejscu łączenia strug tworzywa moim zdaniem wskazują na zamknięcie powietrza i przypalenia (efekt Diesla).

rozwiń+

Średnio z tym zdjęciem

Nie jest to efekt diesla...

Powierzchnia jest gładka tylko ciemna... jak by wtrącenie materiału.

Strasznie rzuca się w oczy gdyż jest to odblask.

Forma chłodzona .

Później postaram się wrzucić szkic detalu i punktów wtrysku.

Bobbin_22
30 sty 2018, 15:40 Bobbin_22

Vuko09 napisał:

Masz możliwość wrzucenia zdjęcia? Byłoby zdecydowanie łatwiej.

Ciemne smugi w miejscu łączenia strug tworzywa moim zdaniem wskazują na zamknięcie powietrza i przypalenia (efekt Diesla).

rozwiń+
Niebieski to ciemne ślady zielony punkty wtrysku i wlewek.

Dodam że wcześniej nie było problemu z tym na mniejszych maszynach .

Polisiepropylen
30 sty 2018, 22:50 Polisiepropylen

Napisałeś że forma jest chłodzona, jaką temperaturą bo przy Pmma to musisz mieć wysokie temperatury formy jeszcze w takim przypadku jak wtryskujesz z dwóch punktów to na łączeniu powstają zimne strugi i mogą dawać taki efekt

Bobbin_22
30 sty 2018, 23:35 Bobbin_22

Polisiepropylen napisał:

Napisałeś że forma jest chłodzona, jaką temperaturą bo przy Pmma to musisz mieć wysokie temperatury formy jeszcze w takim przypadku jak wtryskujesz z dwóch punktów to na łączeniu powstają zimne strugi i mogą dawać taki efekt

rozwiń+

Formę chłodzi wodą z sieci centralnej. Swoją drogą muszę dowiedzieć się czy ma zadaną temperaturę....

Jak grzać to jakim parametrami ? Ile matryca ile stempel?

Vuko09
31 sty 2018, 10:05 Vuko09

Przydałaby się nazwa handlowa tworzywa.

Generalnie na PMMA forma powinna mieć około 50-80C.

Zastanawia mnie fakt, że na mniejszych maszynach wada nie występowała, a jak sadzę forma była tak samo termostatowana. Może zbyt długi czas przebywania w cylindrze?

Jakie są objętość wtrysku, maksymalna objętość wtrysku maszyny i czas cyklu?

Bobbin_22
31 sty 2018, 15:11 Bobbin_22

Vuko09 #(on) napisał:

Przydałaby się nazwa handlowa tworzywa.

Generalnie na PMMA forma powinna mieć około 50-80C.

Zastanawia mnie fakt, że na mniejszych maszynach wada nie występowała, a jak sadzę forma była tak samo termostatowana. Może zbyt długi czas przebywania w cylindrze?

Jakie są objętość wtrysku, maksymalna objętość wtrysku maszyny i czas cyklu?

rozwiń+

Miałem dziś więcej czasu aby poświęcić żeby maszynce i detalowi.

Najpierw zakręciłem chłodzenie na całości i skróciłem czas chłodzenia o 3 s po chwili leciały dobre .

Podłączyłem termostat i grzałem na 40-45-55 stopni ale bez efektu.

Doprowadziłem to zakończenia wtrysku przy miejsc łączenia i zobaczyłem zamknięte powietrze.

Dałem 65 stopni i wolny wtrysk .

Detal zaakceptowany i zgodny ze wzorem.

Dzięki za pomoc . Zamykam temat !

Pozdro!

Forum