Problem z rozbryzgami
Wtryskiwanie

Sg_1992
24 cze 2021, 16:01 Sg_1992

Mamy problem z rozbryzgami na detalu przy przewężkach.

Wiecie może Panowie z czego to może wynikać?

Ogółem z formy wychodzą 2 detale i rozbryzgi widać po obu stronach detalu.

Wykluczam złe wysuszenie bo z samego baga tworzywo już jest dostatecznie suche a jeszcze trafia do suszarki zamocowanej na leju na cylindrze.

Jest to regranulat, natomiast gdyby typowo on był problemem to byśmy cały czas mieli podobną skalę problemu, a tu przy 1 wtrysku zabryzga 1 przewężkę a za chwilę później wszystkie.

Dodam, że jedna ze stref na dyszy GK jest ustawiona na kontrolerze YUDO procentowo, gdyż padła termopara i do czasu wymiany (a i czyszczenie rozdzielacza będzie wtedy musiało być zrobione bo jest podlany) musimy sobie radzić w ten sposób.

Zbiliśmy trochę prędkości na początku wtrysku i przykręciliśmy chłodzenie formy i pomogło to tylko troszkę. Forma nie termostatowana- woda z sieci około 15-16 stopni na wejściu. Tworzywo PP.

Jangdu
25 cze 2021, 6:40 Jangdu

Witam,

W jaki sposób sprawdza Pan czy tworzywo jest rzeczywiście suche ?
Wagosuszarka by dała Panu odpowiedź, czy Pana przypuszczenie jest OK.
W regranulatach może znajdować się "wszystko", także dodatki, które adsorbują wilgoć.

Wygląda mi to na problem albo temperaturowy (przegrzewanie tworzywa) albo na zbyt restrykcyjną geometrię przewężki przy wejściu w detal.

Zacząłbym od przywrócenia sprawności systemu GK w formie, sprawdzenia czasu przebywania tworzywa w cylindrze. Sprawdziłbym, czy obniżenie temperatury na cylindrze spowoduje zmniejszenie częstotliwości występowania rozbryzgów.

Następnie skupiłbym się w drugiej kolejności na poprawie geometrii przewężki. Sprawdziłbym jak duże ścinanie występuje przy zadanej prędkości wtrysku przy przejściu tworzywa przez przewężkę względem czasu wtrysku i objetości wtrysku.

Pozdrawiam
Janusz

Iebm
25 cze 2021, 10:08 Iebm

Sg_1992 #(on) napisał:

Mamy problem z rozbryzgami na detalu przy przewężkach.

Wiecie może Panowie z czego to może wynikać?

Ogółem z formy wychodzą 2 detale i rozbryzgi widać po obu stronach detalu.

Wykluczam złe wysuszenie bo z samego baga tworzywo już jest dostatecznie suche a jeszcze trafia do suszarki zamocowanej na leju na cylindrze.

Jest to regranulat, natomiast gdyby typowo on był problemem to byśmy cały czas mieli podobną skalę problemu, a tu przy 1 wtrysku zabryzga 1 przewężkę a za chwilę później wszystkie.

Dodam, że jedna ze stref na dyszy GK jest ustawiona na kontrolerze YUDO procentowo, gdyż padła termopara i do czasu wymiany (a i czyszczenie rozdzielacza będzie wtedy musiało być zrobione bo jest podlany) musimy sobie radzić w ten sposób.

Zbiliśmy trochę prędkości na początku wtrysku i przykręciliśmy chłodzenie formy i pomogło to tylko troszkę. Forma nie termostatowana- woda z sieci około 15-16 stopni na wejściu. Tworzywo PP.


przede wszystkim termostatuj formę , powinna mieć 60-80 stopni. 

Radowit

Sg_1992
25 cze 2021, 11:01 Sg_1992

Iebm #(on) napisał:
Sg_1992 #(on) napisał:

Mamy problem z rozbryzgami na detalu przy przewężkach.

Wiecie może Panowie z czego to może wynikać?

Ogółem z formy wychodzą 2 detale i rozbryzgi widać po obu stronach detalu.

Wykluczam złe wysuszenie bo z samego baga tworzywo już jest dostatecznie suche a jeszcze trafia do suszarki zamocowanej na leju na cylindrze.

Jest to regranulat, natomiast gdyby typowo on był problemem to byśmy cały czas mieli podobną skalę problemu, a tu przy 1 wtrysku zabryzga 1 przewężkę a za chwilę później wszystkie.

Dodam, że jedna ze stref na dyszy GK jest ustawiona na kontrolerze YUDO procentowo, gdyż padła termopara i do czasu wymiany (a i czyszczenie rozdzielacza będzie wtedy musiało być zrobione bo jest podlany) musimy sobie radzić w ten sposób.

Zbiliśmy trochę prędkości na początku wtrysku i przykręciliśmy chłodzenie formy i pomogło to tylko troszkę. Forma nie termostatowana- woda z sieci około 15-16 stopni na wejściu. Tworzywo PP.


przede wszystkim termostatuj formę , powinna mieć 60-80 stopni. 


Tzn ta forma od jej uruchomienia u klienta idzie bez termostatowania. 

Do tej pory też detale wychodzily ok, choć przyznam, że forma mocna się poci. 

Jesli jednak rozbryzg jest typowo w miejscu przewezki to wątpię by to miało związek z kroplami wody. 

Jaka korzyść w tym przypadku może dać termostatowanie, i czy samej matrycy czy stempla też? 

Sg_1992
28 cze 2021, 15:09 Sg_1992

Problem rozwiązany. Centralka od hot runnerów po wyłączeniu i ponownym włączeniu na jednej ze stref z uszkodzoną termoparą nie pamiętała ustawień % i grzała w automacie do oporu, przez co zdegradowała tworzywo i mieliśmy smugi.

Dzisiaj od początku ustawiliśmy tę strefę na właściwe % grzania i po kilku strzałach detal bez smug. Co nie zmienia faktu, że formę czeka gruntowne czyszczenie i wymiana termopary.

Yellow
15 lip 2021, 14:31 Yellow

Sg_1992 #(on) napisał:

Problem rozwiązany. Centralka od hot runnerów po wyłączeniu i ponownym włączeniu na jednej ze stref z uszkodzoną termoparą nie pamiętała ustawień % i grzała w automacie do oporu, przez co zdegradowała tworzywo i mieliśmy smugi.

Dzisiaj od początku ustawiliśmy tę strefę na właściwe % grzania i po kilku strzałach detal bez smug. Co nie zmienia faktu, że formę czeka gruntowne czyszczenie i wymiana termopary.


Cześć,


bardzo się cieszę że problem udało się rozwiązać i co najważniejsze że opisałeś go tutaj na forum. 


Pozdrawiam 

Yellow®



Odpowiedz Nowy temat