Problematyczna linia podziału
Rozdmuch w formie

20 sty 2014, 12:02 Desable

Witam serdecznie

Mamy w zakładzie problem z pewnym detalem. Detal jest produkowany za pomocą technologii wytłaczania z rozdmuchiwaniem. Jest on robiony generalnie z HDPE (jesteśmy jeszcze w sumie w końcowej fazie testów, więc jeszcze nie wiem dokładnie z którego). Dodajemy dość dużo dodatków (barwnik, antystatyk, stabilizator UV, uniepalniacz i jeszcze teraz zdaje się, że kreda). Wiem jednak, że owe dodatki nie są tu problemem, bo robiliśmy testy bez nich i problem nadal występuje.

Problem polega na tym, że na linii łączenia powstaje... hmm... zagłębienie? Dodaję poniżej zdjęcie jak to wygląda. Dodatkowo, w okolicy linii łączenia są smugi.
One też są widoczne na zdjęciu.

Macie jakieś pomysły cóż to może być? Z góry dzięki!

Pozdrawiam,
Adam

20 sty 2014, 22:19 Marekzaba31

czy możesz dać zdjęcie fragmentu formy w którym to miejscu wychodzi , czy to jest podział formy czy jakieś inne miejsce

20 sty 2014, 23:28 Iebm

Prześlij zdjęcie przekroju poprzecznego

Radegunda

21 sty 2014, 12:44 Desable

Niestety nie bardzo mogę wkleić fotki formy.
Tak, to jest właśnie podział formy.
Wklejam zdjęcie przekroju, ale niestety bardzo małego fragmentu (więcej nie mogę).
Generalnie, to nawet na tym fragmencie, który wkleiłem, to słabo tą wadę widać (niewielka jest), a nie mam pod ręką przekrojonego detalu, który ma mocno wklęsłą tą linię podziału. Na tych wcześniejszych zdjęciach ta wada jest większa.

21 sty 2014, 13:06 Iebm

Rzeczywiście na zdjęciu niewiele widać . jezeli taki efekt występuje na podziale formy poza kieszeniami z nożami gratującymi , to prawdopodobnie jest to wada wynikająca ze zbyt małej kieszeni bocznych przeznaczonych do nadmiaru tworzywa. grat w czasie zamknięcia formy wpychany jest do srodka formy , tworzy sie zgrubienie i stąd taki efekt . Ale to tylko przypuszczenie , bowiem zdjecie jest nie precyzyjne .

21 sty 2014, 18:02 Marekzaba31

popieram kieszenie za małe albo źle dopasowany rękaw czyli za duży na średnicy

23 sty 2014, 7:48 Desable

Dzięki wielkie za pomoc!



Odpowiedz Nowy temat