Problemy z detalami z tworzywa ABS
Wtryskiwanie

Anonymous
29 mar 2018, 12:04 *.248.162.57

Witam serdecznie, 

Mam dwa problemy z tworzywem ABS których nie mogę rozwiązać przez dłuższy czas, może ktoś z Państwa będzie w stanie mnie nakierować. 


1. Pierwszy problem pojawia się przy detalach z wlewkiem - zaraz przy miejscu gdzie zaczyna się właściwe gniazdo widać takie jakby wąsy.. Próbowałem różnych prędkości wtrysku, na mniejszych problem jest mniej widoczny, ale całość powierzchni robi się gorsza jakościowo. Czy coś przeoczyłem?  

2. Przy formach z GK podczas zmiany koloru przy punkcie wtrysku bardzo długo wychodzą smugi z poprzedniego koloru(ciemniejszego) mimo, że przetryskuje nowym kolorem dość długo i z dyszy leci już ładne tworzywo. Co mogę zrobić jeszcze, żeby minimalizować straty (produkt ze  smugami jest niedopuszczalny)? 

30 mar 2018, 6:54 Polisiepropylen

1. Nie wiem o jakie wąsy chodzi ale zakładam że przy wlewku uzyskujesz takie zmarszczki od odbitego tworzywa od stempla. Przeważnie wady na powierzchni uzyskuje się na początku wtrysku. Spróbuj zrobić na tylko na początku wtrysku bardzo wolno a potem można przyspieszyć. Możesz podnieść też temperaturę formy.

2. Stosuje się specjalne środki do przejścia na inny kolor lub materiał, które można też wtrysnąć albo tylko przetrysnąć przez dyszę. Nie są tanie ale jak policzysz zmarnowany czas maszyny oraz zmarnowany materiał to się to i tak opłaca. Kolejna sprawa są specjalne końcówki w dyszach które minimalizują to zjawisko.

Radegunda

16 paź 2018, 17:08 Sabiazo

Jeżeli masz wąsy ciągnie Ci tzw nitki z wlewka  pobawić się chłodzenie temp agregaty  a przejść koloru hmm Polipropylen biały ?a jak nie to wygraj GK don wysokiej temp żeby Ci przebarwienia  nie wychodzily  

7 lis 2018, 23:49 Iebm

Anonymous #(on) napisał:

Witam serdecznie, 

Mam dwa problemy z tworzywem ABS których nie mogę rozwiązać przez dłuższy czas, może ktoś z Państwa będzie w stanie mnie nakierować. 


1. Pierwszy problem pojawia się przy detalach z wlewkiem - zaraz przy miejscu gdzie zaczyna się właściwe gniazdo widać takie jakby wąsy.. Próbowałem różnych prędkości wtrysku, na mniejszych problem jest mniej widoczny, ale całość powierzchni robi się gorsza jakościowo. Czy coś przeoczyłem?  

2. Przy formach z GK podczas zmiany koloru przy punkcie wtrysku bardzo długo wychodzą smugi z poprzedniego koloru(ciemniejszego) mimo, że przetryskuje nowym kolorem dość długo i z dyszy leci już ładne tworzywo. Co mogę zrobić jeszcze, żeby minimalizować straty (produkt ze  smugami jest niedopuszczalny)? 


1. Można prosić o zdjęcie " wąsów " ?


2. Problem leży w rozdzielaczu formy , najwidoczniej są tam martwe strefy gdzie zalega tworzywo 

12 gru 2018, 11:11 Marco387

Anonymous #(on) napisał:

Witam serdecznie, 

Mam dwa problemy z tworzywem ABS których nie mogę rozwiązać przez dłuższy czas, może ktoś z Państwa będzie w stanie mnie nakierować. 


1. Pierwszy problem pojawia się przy detalach z wlewkiem - zaraz przy miejscu gdzie zaczyna się właściwe gniazdo widać takie jakby wąsy.. Próbowałem różnych prędkości wtrysku, na mniejszych problem jest mniej widoczny, ale całość powierzchni robi się gorsza jakościowo. Czy coś przeoczyłem?  

2. Przy formach z GK podczas zmiany koloru przy punkcie wtrysku bardzo długo wychodzą smugi z poprzedniego koloru(ciemniejszego) mimo, że przetryskuje nowym kolorem dość długo i z dyszy leci już ładne tworzywo. Co mogę zrobić jeszcze, żeby minimalizować straty (produkt ze  smugami jest niedopuszczalny)? 


A te wąsy nie powstają z powodu złego wymuszenia tworzywa przed wtryskiem lub przez dekompresje po wtrysku. 

13 gru 2018, 21:56 Yellow

Iebm #(on) napisał:
Anonymous #(on) napisał:

Witam serdecznie, 

Mam dwa problemy z tworzywem ABS których nie mogę rozwiązać przez dłuższy czas, może ktoś z Państwa będzie w stanie mnie nakierować. 


1. Pierwszy problem pojawia się przy detalach z wlewkiem - zaraz przy miejscu gdzie zaczyna się właściwe gniazdo widać takie jakby wąsy.. Próbowałem różnych prędkości wtrysku, na mniejszych problem jest mniej widoczny, ale całość powierzchni robi się gorsza jakościowo. Czy coś przeoczyłem?  

2. Przy formach z GK podczas zmiany koloru przy punkcie wtrysku bardzo długo wychodzą smugi z poprzedniego koloru(ciemniejszego) mimo, że przetryskuje nowym kolorem dość długo i z dyszy leci już ładne tworzywo. Co mogę zrobić jeszcze, żeby minimalizować straty (produkt ze  smugami jest niedopuszczalny)? 


1. Można prosić o zdjęcie " wąsów " ?


2. Problem leży w rozdzielaczu formy , najwidoczniej są tam martwe strefy gdzie zalega tworzywo 


Cześć IEBM  :) 


jeśli chodzi o problem ze zmianą koloru to niekoniecznie musi być wina rozdzielacza w formie. Jeżeli kanał wlewowy nie jest zrobiony pod szybkie zmiany kolorów to taki właśnie może być efekt. Jeżeli ktoś nie pomyślał o tym zamawiając formę to efekty tego widać właśnie przy zmianach kolorów. I później pozostaje tylko nic więcej tylko przetryskiwać i czekać aż to się wypłucze. Ewentualnie forma na narzędziownię i czyszczenie mechaniczne.


Pozdrawiam 

Yellow®


14 gru 2018, 14:49 Iebm

Yellow #(on) napisał:
Iebm #(on) napisał:
Anonymous #(on) napisał:

Witam serdecznie, 

Mam dwa problemy z tworzywem ABS których nie mogę rozwiązać przez dłuższy czas, może ktoś z Państwa będzie w stanie mnie nakierować. 


1. Pierwszy problem pojawia się przy detalach z wlewkiem - zaraz przy miejscu gdzie zaczyna się właściwe gniazdo widać takie jakby wąsy.. Próbowałem różnych prędkości wtrysku, na mniejszych problem jest mniej widoczny, ale całość powierzchni robi się gorsza jakościowo. Czy coś przeoczyłem?  

2. Przy formach z GK podczas zmiany koloru przy punkcie wtrysku bardzo długo wychodzą smugi z poprzedniego koloru(ciemniejszego) mimo, że przetryskuje nowym kolorem dość długo i z dyszy leci już ładne tworzywo. Co mogę zrobić jeszcze, żeby minimalizować straty (produkt ze  smugami jest niedopuszczalny)? 


1. Można prosić o zdjęcie " wąsów " ?


2. Problem leży w rozdzielaczu formy , najwidoczniej są tam martwe strefy gdzie zalega tworzywo 


Cześć IEBM  :) 


jeśli chodzi o problem ze zmianą koloru to niekoniecznie musi być wina rozdzielacza w formie. Jeżeli kanał wlewowy nie jest zrobiony pod szybkie zmiany kolorów to taki właśnie może być efekt. Jeżeli ktoś nie pomyślał o tym zamawiając formę to efekty tego widać właśnie przy zmianach kolorów. I później pozostaje tylko nic więcej tylko przetryskiwać i czekać aż to się wypłucze. Ewentualnie forma na narzędziownię i czyszczenie mechaniczne.


Pozdrawiam 

Yellow®



Hej Yellow - 


Oczywiście masz rację 

10 lut 2019, 9:53 Lukaszlegion

Srodki czyszczace sa dobre przy zmianach koloru ale wytwarzaja duze cisnienie ostroznie proponuje zwiekszac temp gk kanalu by wyplukac material



Odpowiedz Nowy temat