Rysy na detalach
Wtryskiwanie

19 paź 2015, 20:10 Wlodek11a

Witam na detalach wychodzi mi od strony wtrysku rysa i nie umiem sobie z tym poradzić. Zmieniałem parametry szybkość wtrysku, ciśnienie docisku, temperaturę tworzywa, grzałem też formę. Próby były robione na ABSie i Polistyrenie. Może miał ktoś podobny problem i zna rozwiązanie.

19 paź 2015, 20:26 Yellow

Witaj,

tworzywo dobrze wysuszone w obydwu przypadkach? Pytam bo widać ślady jakby tworzywo było wilgotne.
Weź wyłącz całkowicie ciśnienie docisku i zobacz czy jak zrobisz detal niedolany to czy ten efekt już występuje w postaci tej linii.

Pozdrawiam
Yellow

Radociech

19 paź 2015, 20:47 Wlodek11a

PS dobrze był wysuszony, ABS trochę mniej i z stąd ta wilgoć, Robiłem próby na niedolanych detalach. Jest to uchwyt meblowy i przy wtrysku jest szpilka która to powoduje, mianowicie jak płynie tworzywo to oblewa tą szpilkę i u góry powstaję ta rysa. Zastanawiałem się nad tym żeby na stempel dać fakturę, ale to ostateczne rozwiązanie

19 paź 2015, 21:50 Yellow

Fajnie że sam wpadłeś na temat tej szpilki bo to ewidentnie linia łączenia strug tworzywa. Dlatego chciałem żebyś wyłączył docisk i sam zobaczył czy to własnie nie jest przypadkiem linia łączenia strug.
Teraz pozostaje albo fakturowanie jak sam wspomniałeś albo ewentualnie zmiana punktu wtrysku w miejscu gdzie ominie się ten kołek. Wiem że to nie jest łatwe no ale spróbować warto.
Pobaw się jeszcze z temperaturą stopu i formy, może się to uda zminimalizować. Oczywiście po zmianie tych parametrów pobaw się jeszcze tymi prędkościami wtrysku.

Pozdrawiam
Yellow

19 paź 2015, 22:03 Wlodek11a

Temperaturę formy i tworzywa już zmieniałem +,-. Obawiam się że trzeba formę przerobić. Miałem nadzieję że ktoś sobie poradził z śladami linii łączenia strumieni.

20 paź 2015, 20:29 Yellow

Witaj,

no niestety przy jednym punkcie wtrysku ciężko jest cokolwiek ominąć bez zmiany punktu położenia samego wtrysku. Co innego jak już się posiada większą ilość punktów i jak ślad wychodzi na powierzchni czołowej to idzie spróbować to ominąć. Przy jednym punkcie jest problem. Linia łączenia to jest wyzwanie przy ustawianiu detali wizualnych w szczególności przy jednym punkcie wtrysku.

Pozdrawiam
Yellow

21 paź 2015, 13:21 Wlodek11a

Piszę bo poradziłem sobie z tymi rysami i może komuś się przyda na przyszłość. Wystarczyło skrócić szpilki o 2mm i płynięcie materiału już było inne bez rys.

21 paź 2015, 19:03 Yellow

No i bardzo fajnie że udało się rozwiązać problem.
Dzięki za informację. Pewnie się przyda Nam Wszystkim :D

Pozdrawiam
Yellow



Odpowiedz Nowy temat