Skurcz PP
Wtryskiwanie

4 lut 2015, 14:17 Angitt

Witam Panowie

Otrzymaliśmy formę wtryskową na detal "tulejka"

Mam problem ze skurczem z jednej strony detalu za dużo się kurczy o 0,5mm na średnicy wewnętrznej.

Materiał to regranulat PP
Próbowałem kilka rodzai jednak problem ten sam.

Proces wtrysku forma termostatowana chilerem 16 stopni C, Temperatura cylindra 195-185-185zasyp.
Docisk 2 sekundy 65 bar (wtrysk też 65 bar)
Chłodzenie 20 sekund
Grubość ścianki 2.00mm

Czy występują jakieś dodatki obniżające skurcz?

4 lut 2015, 16:44 Yellow

Witaj,

co do dodatków to nie moja działka. Co do procesu to już inaczej :)

Strasznie krótki czas docisku według mnie. 2 sec to trochę za mało na tak gruby detal. Po drugie dziwne że skurcz jest większy z jednej tylko strony. Może jest tylko jeden punkt wtrysku? a może zróżnicowane grubości ścianek.

To tak na szybko co mi przychodzi do głowy :)
Umieść jakąś fotkę jak możesz i daj znać ile punktów wtrysku, po której stronie jest większy skurcz itd.

Pozdrawiam
Yellow

Radsuł

4 lut 2015, 17:17 Angitt

Docisk 6 sekund to samo.
Od strony płyty spychającej jest OK od strony wtrysku jest większy skurcz.
Punkty wtrysku są wewnątrz detalu 6 sztuk na obwodzie.
Ścianka jest w całym detalu jednakowa.

Aha tuleja od strony wtrysku ma takie zawinięcie do środka ok 10mm aby była sztywna i to właśnie w tym miejscu jest.

Foto zamieszczę.

Pozdrawiam

5 lut 2015, 20:48 Rezzy22

Punkt przełączenia na docisk jak najniżej większy czas docisku kosztem czasu chłodzenia dobre, chłodzenie formy .Re granulat też może wtrącić swoje trzy grosze.

5 lut 2015, 22:48 Ramones

Rezzy22 napisał:
Punkt przełączenia na docisk jak najniżej większy czas docisku kosztem czasu chłodzenia dobre, chłodzenie formy .Re granulat też może wtrącić swoje trzy grosze.

Dokladnie bo jesli z folii w mixie !! ;)



Odpowiedz Nowy temat