Skurcz detalu - PP
Wtryskiwanie

17 mar 2016, 9:01 Beribest

Witam serdecznie,

proszę o pomoc w sprawie skurczu wyprasek. Chodzi o to w jaki sposób zwiększyć ten skurcz?

Produkując detal z przemiału PP zwierające wypełniacz nie mogę się zbliżyć do środka tolerancji, zawsze jestem w górnej granicy. detal współpracuje z innymi i boję się, że nie będzie możliwy montaż. Nie mamy tego problemu gdy produkujemy ten detal z oryginalnego tworzywa.

Próbowaliśmy osiągnąć to obniżając czas chłodzenia, żeby detale spadały jeszcze gorące, ale wtedy następuje deformacja - owalność.

Proszę o sugestie - czy może dociskiem lub temperaturami cylindra?

Pozdrawiam

19 mar 2016, 23:09 Ramones

Nie za bardzo Cie rozumie .Z przemialu PP zawierającego wypełniacz nie możesz zblizyc się do srodka tolerancji ? Co znaczy srodek tolerancji ? Z orginalu jest ok  a z przemialu NIE !  Owszem PP+GF stosuje się do detali gabarytowo wielkich aby zminilizowac skurcz, zwiekszyc ciezar itd. ,Kreda ,talk przed zapadaniem się scianek --a ty chcesz skurczu majac w tworzywie te wypełniacze i to w dodatku w przemiale ? hmm

Racigniew

20 mar 2016, 22:43 Yellow

Beribest 

zrób każdy z tych testów osobno i zobaczysz czy któraś z tych zmian przyniesie jakiś efekt:

  1. zmniejsz czas ciśnienia docisku,
  2. zmniejsz ciśnienie docisku
  3. zmniejsz temperaturę formy
  4. zwiększ temperaturę formy

Daj znać co z tego wyszło.

Pozdrawiam 

Yellow 

21 mar 2016, 12:27 Jangdu

Beribest,


Yellow dobrze radzi.Daj znać, co Ci wyszło z tych testów.


Przy przemiale masz mniejszą lepkość materiału, czyli spada Ci ciśnienie wymagane do wypełnienia i upakowania formy. Prawdopodobnie mocniej upakowujesz gniazdo formujące i stąd przy przemiale masz większe detale.


Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia wtrysku w punkcie przełączenia na docisk, jak zmienia się
w porównaniu do oryginalnego tworzywa. I zmniejszyłbym w 1 dla przemiału wartość ciśnienia docisku.


Porównaj też masy detali dla oryginału i dla przemiału na wadze analitycznej.

15 lip 2016, 15:15 Beribest

Witam serdecznie,

trochę to trwało zanim przysiadłem do tematu, ale już opowiadam co wyszło z waszych sugestii: Negatywny wpływ na skurcz (w moim przypadku jego zahamowanie) miało: zwiększenie czasu docisku, zwiększenie ciśnienia docisku , zwiększenie temperatury formy.

Teraz wiem już, że przy produkcji z przemiału to trzeba się nieraz bardziej napracować niż z oryginału. a szefowie mówią, że co to za różnica.

Dodatkowym atutem tych prób jest fakt, że nakryłem naszego dostawcę na dorzucaniu wypełniacza do materiału w ilościach dwukrotnie większych niż deklarował. To również przyczyniło się do zahamowania skurczu.

Dzięki wielkie za rady Yellow i Jangdu. Wiele się nauczyłem przy tej okazji.

Pozdrawiam

DB

19 lip 2016, 8:24 Jangdu

Beribest #(on) napisał:

Witam serdecznie,

trochę to trwało zanim przysiadłem do tematu, ale już opowiadam co wyszło z waszych sugestii: Negatywny wpływ na skurcz (w moim przypadku jego zahamowanie) miało: zwiększenie czasu docisku, zwiększenie ciśnienia docisku , zwiększenie temperatury formy.

Teraz wiem już, że przy produkcji z przemiału to trzeba się nieraz bardziej napracować niż z oryginału. a szefowie mówią, że co to za różnica.

Dodatkowym atutem tych prób jest fakt, że nakryłem naszego dostawcę na dorzucaniu wypełniacza do materiału w ilościach dwukrotnie większych niż deklarował. To również przyczyniło się do zahamowania skurczu.

Dzięki wielkie za rady Yellow i Jangdu. Wiele się nauczyłem przy tej okazji.

Pozdrawiam

DB


No problem.

Ważne, że temat rozwiązany.


Pozdrawiam




Odpowiedz Nowy temat