Ślad w miejscu wtrysku PCW twarde
Wtryskiwanie

18 mar 2015, 11:34 Mateuszklimala

Witam jak w temacie nie mogę sobie poradzić z dość dużą i brzydką skazą na detalu w miejscu wtrysku.Tworzywo to PCW twarde forma 2 gniazdowa na zdjęciach jest to widoczne.Jak ktoś może proszę o poradę...Pozdrawiam

18 mar 2015, 19:42 Iebm

Surowiec jest zdegradowany .

• Sprawdzić czy przed pojawieniem się wady nie zatrzymywano maszyny
• Sprawdzić punktowym termometrem czy temperatura stopu opuszczającego dyszę wtryskową mieści się w zakresie zalecanym dla przetwórstwa tego tworzywa, a jeśli to niezbędne – obniżyć ją
• Sprawdzić czy temperatura u wylotu z gorącego kanału (jeśli jest on obecny w formie) mieści się w zakresie zalecanym dla przetwórstwa tego tworzywa, a jeśli to niezbędne – obniżyć ją
• Sprawdzić czy układ uplastyczniający jest odpowiedniej wielkości (objętość jednorazowego wtrysku do formy powinna mieścić się w granicach od 20 – 30 do 80 % maksymalnej objętości skokowej wtryskarki), a jeśli nie – zmienić o na mniejszy lub większy
• Zwiększyć lub zmniejszyć szybkość obrotową ślimaka. Ocenić wpływ tych zmian na omawiane wady
• Zmniejszyć ciśnienie spiętrzające (uplastyczniania) i ocenić wpływ tego na pojawiające się wady
• Skrócić czas przebywania stopu w gorącym kanale, jeśli to możliwe, przez skrócenie czasu cyklu wtryskowego
• Zmniejszyć szybkość wtrysku
• Sprawdzić geometrię przewężek, a jeśli to niezbędne skorygować ją (zwiększyć jej przekrój lub skrócić)
• Skorygować przekrój gorącego kanału i/lub dyszy wtryskowej
• Usunąć, jeśli to możliwe, wszelkie wąskie przekroje i strefy ostrych zakrętów, zmian grubości kształtki w gnieździe formującym

Radomir

19 mar 2015, 11:05 Mateuszklimala

Witam i dziękuje za odpowiedź...A więc tak:
Skaza pojawia się bez przerwy podczas wtrysku więc granulat nie był raczej przetrzymany (aczkolwiek goście od montażu maszyny spalili cały cylinder tworzywa bo nigdy nie robili na pcw i dali po 200 st na grzałkach?!).
Temperatury na jakich pracuje to zasobnik - dysza: 170 170 170 165 160 st.(na niższych temperaturach maszyna nie chce wystartować po nagrzaniu co prawda te od dyszy mogę obniżyć ale efekt sie pogarsza)
Nie posiadam grzanych kanałów.
Zmniejszenie obrotów ślimaka pogarsza sprawę zwiększenie nic nie zmienia (ustawione mam 55 obr min)
Zmniejszenie ciśnienia uplastyczniania troszkę poprawiło wypraskę.
Czas cyklu za bardzo nie może być zmniejszony ponieważ wychodzi zbyt ciepły element.
Szybkości wtrysku też nie mogę bardziej zmniejszyć ponieważ nie jest w stanie wcisnąć całości materiału (w tym momencie mam ustawione 6mm/s ciśnienie 140 atm)
Na tym ślimaku i cylindrze co posiadam można zrobić wtrysk max 500g ja wtryskuje 200g więc chyba się mieszczę w normie.
Dodam tylko że kiedyś na starej maszynie z żywca dało się to ustawić całkiem dobrze a na nowej nie bardzo (w miedzy czasie forma miała male przeróbki powiększenie kanałów wtryskowych może tu jest problem)maszyna to asian plastic supermaster 180 cev.
Jeżeli są jeszcze jakieś sugestie to proszę o radę pozdrawiam...

19 mar 2015, 17:29 Gerbito

A nie za zimna forma??

19 mar 2015, 17:45 Iebm

Slady na detalu są spowodowane degradacją pvc. wiesz że max ciepła pochodzi od pracy slimaka , wystarczy że w starej maszynie była inna geometria i nie paliło" , a tu jest wyższa temperatura i pali. Ślady są jednoznaczne na detalach - degradacja

19 mar 2015, 22:26 Mateuszklimala

Zmierze temperature surowca wypływającego z dyszy i dam znać...A jak ja mam tą temperaturę obniżyć jak na niższych parametrach maszyna niechce wystartować?Jak już się rozkręci to jest oki ale na początku ciężko jej ślimakiem obrócić..Pozdrawiam

20 mar 2015, 12:32 Iebm

A układ plastyfikacyjny jest dla PVC ?

20 mar 2015, 12:50 Mateuszklimala

Tak układ jest na pewno do PCW z tym że jest to ślimak nie stożkowy,i po wtryśnięciu zostaje w dyszy wałek o średnicy 13mm i długości około 150mm.Zawsze wtrysk jest brzydki w początkowej fazie potem jest oki pokarze na zdjeciach.Dodam że obniżenie temperatury na ustniku nic nie daje zszedłem nawet do 145 st i nic się nie poprawiło.Co do temp. materiału jaki wychodzi nie mam narazie termometru aby zmierzyć ale obnizałem stopniowo temperatury i efekt się nie zmieniał..
P.S. Wyczytałem gdzieś ostatnio że można przeczyścić ślimaka przetryskując LDPE czy to prawda??Jeżeli tak to na jakich parametrach..?
Faktycznie tworzywo wychodzące ze ślimaka jest zdegradowane może zamiast obniżać na dyszy to podnieść temp w pierwszych strefach?Teoretycznie powinno się zmniejszyć tarcie...(mam racje)?

23 mar 2015, 10:54 Mateuszklimala

nikt nic nie dopomoże....?
Powróce do pytania o czyszczenie ślimaka czy można LDPE a jak można to jakie parametry? Czy może palić przez to że ślimak jest oblepiony..?Tak jak pisałem wcześniej instalatorzy spalili cały cylinder tworzywa,bo nie robili nigdy na pvcl, tak się przynajmniej tłumaczyli.....

23 mar 2015, 22:38 Yellow

Mateuszklimala napisał:
Tak układ jest na pewno do PCW z tym że jest to ślimak nie stożkowy,i po wtryśnięciu zostaje w dyszy wałek o średnicy 13mm i długości około 150mm.Zawsze wtrysk jest brzydki w początkowej fazie potem jest oki pokarze na zdjeciach.Dodam że obniżenie temperatury na ustniku nic nie daje zszedłem nawet do 145 st i nic się nie poprawiło.Co do temp. materiału jaki wychodzi nie mam narazie termometru aby zmierzyć ale obnizałem stopniowo temperatury i efekt się nie zmieniał..
Faktycznie tworzywo wychodzące ze ślimaka jest zdegradowane może zamiast obniżać na dyszy to podnieść temp w pierwszych strefach?Teoretycznie powinno się zmniejszyć tarcie...(mam racje)?


Witam,
ja nigdy nie pracowałem na tym tworzywie ale wiele o nim wrednego słyszałem :O
Co do tego co napisałeś że z początku tworzywo wylatuje zdegradowane a później już nie. Mam pomysł. Weź wytryśnij te tworzywo zdegradowane z cylindra i jak już pójdzie tworzywo które jest niby ok to wtryśnij to do formy. Zobaczysz co z tego wyszło. Wyeliminujesz formę w razie czegoś. Ja ostatni sam miałem taki przypadek że tworzywo mi się gotowało ale tylko w dyszy. Maszyna pokazywała że niby jest 220 stopni a po zmierzeniu termometrem wyszło mi 320 stopni. Może u Ciebie jest to samo? Do tego piszesz że zjechałeś nawet do 145 stopni i nic. Może to właśnie wina termopary? Daj znać co Ci z tego wyszło.

Pozdrawiam
Yellow



Odpowiedz Nowy temat