Tampodruk na PP
Inne

9 lut 2018, 16:36 Sieah123

Witam

Zgodnie z maksyma klient nasz pan, który wymyślił sobie nadrukowywanie grafik na wyrobach z PP o dość dużym połysku, borykamy się z problemem ścieralności grafik i ich adhezji do podłoża PP?

Mam do Was pytanie drodzy forumowicze, być może ktoś z Was zetknął się w pracy z takim problemem, próbował różnych metod, odnalazł rozwiązanie, za wszelkie pomocne odpowiedzi będę bardzo wdzięczny.


Pozdrawiam

12 lut 2018, 10:19 Polisiepropylen

Powiem ci tak ja znam trzy sposoby aby nadruk się trzymał do tworzywa PP. Jeden to nadruk natychmiast po wyjęciu wypraski z formy tylko że czasami nie da się tego tak zrobić to wtedy mam inne metody. Powierzchnie trzeba aktywować czyli albo użyć aktywatora jest to jakiś specjalny rozpuszczalnik/ jakas benzyna, nie wnikałem nigdy w to ( trzeba poprostu przetrzeć nim powierzchnię) albo aktywacja ogniowa czyli płomieniem traktujesz ta powierzchnię - ta metoda pozostawia slad na tej powierzchni.

12 lut 2018, 12:57 Vuko09

Zgadzam się z przedmówcą. Jeśli nie masz opcji nadruku od razu po wyjęciu z formy pozostaje aktywacja powierzchni. My stosujemy aktywację koronową, a następnie detale wygrzewamy w piecu w celu utwardzenia powierzchni farby. Niestety prawdopodobnie w twoim przypadku aktywacja powierzchni sprawi, że detal straci na połysku.

Racigniew

12 lut 2018, 16:28 Sieah123

Vuko09 #(on) napisał:
Zgadzam się z przedmówcą. Jeśli nie masz opcji nadruku od razu po wyjęciu z formy pozostaje aktywacja powierzchni. My stosujemy aktywację koronową, a następnie detale wygrzewamy w piecu w celu utwardzenia powierzchni farby. Niestety prawdopodobnie w twoim przypadku aktywacja powierzchni sprawi, że detal straci na połysku.

Dzięki za aktywność forumowicze :)

A powiedz mi Vuko09 po nabiciu grafiki wygrzewacie do jakiej temperatury - odformowania?

Czyli jakieś 95 -105 stopni?

Żeby mi rozjaśnić co uzyskujecie dzięki temu? Farba w wysokiej temperaturze wnika w zewnętrzną fakturę detalu?

Pozdrawiam



13 lut 2018, 10:21 Vuko09

Sieah123 #(on) napisał:
Vuko09 #(on) napisał:
Zgadzam się z przedmówcą. Jeśli nie masz opcji nadruku od razu po wyjęciu z formy pozostaje aktywacja powierzchni. My stosujemy aktywację koronową, a następnie detale wygrzewamy w piecu w celu utwardzenia powierzchni farby. Niestety prawdopodobnie w twoim przypadku aktywacja powierzchni sprawi, że detal straci na połysku.

Dzięki za aktywność forumowicze :)

A powiedz mi Vuko09 po nabiciu grafiki wygrzewacie do jakiej temperatury - odformowania?

Czyli jakieś 95 -105 stopni?

Żeby mi rozjaśnić co uzyskujecie dzięki temu? Farba w wysokiej temperaturze wnika w zewnętrzną fakturę detalu?

Pozdrawiam




Z tego co wiem, wygrzewanie u nas trwa 60 min w temperaturze 100 stopni. Dzięki temu wierzchnia warstwa farby się utwardza i staje się odporna na ścieranie. I tak farba wg. producenta potrzebuje 24h na osiągnięcie odporności, ale dzięki wygrzewaniu już po godzinie od nadruku można detale spakować. Z tym że u nas detal jest matowy, ciężko mi powiedzieć jak to będzie z detalem z połyskiem.

13 lut 2018, 10:26 Iebm

Vuko09 #(on) napisał:
Sieah123 #(on) napisał:
Vuko09 #(on) napisał:
Zgadzam się z przedmówcą. Jeśli nie masz opcji nadruku od razu po wyjęciu z formy pozostaje aktywacja powierzchni. My stosujemy aktywację koronową, a następnie detale wygrzewamy w piecu w celu utwardzenia powierzchni farby. Niestety prawdopodobnie w twoim przypadku aktywacja powierzchni sprawi, że detal straci na połysku.

Dzięki za aktywność forumowicze :)

A powiedz mi Vuko09 po nabiciu grafiki wygrzewacie do jakiej temperatury - odformowania?

Czyli jakieś 95 -105 stopni?

Żeby mi rozjaśnić co uzyskujecie dzięki temu? Farba w wysokiej temperaturze wnika w zewnętrzną fakturę detalu?

Pozdrawiam




Z tego co wiem, wygrzewanie u nas trwa 60 min w temperaturze 100 stopni. Dzięki temu wierzchnia warstwa farby się utwardza i staje się odporna na ścieranie. I tak farba wg. producenta potrzebuje 24h na osiągnięcie odporności, ale dzięki wygrzewaniu już po godzinie od nadruku można detale spakować. Z tym że u nas detal jest matowy, ciężko mi powiedzieć jak to będzie z detalem z połyskiem.


Proponuję zastosowanie aktywacji płomieniowej - prawidłowo stosowana nie powoduje utraty połysku i jest relatywnie tańszą inwestycją od korony. Profesjonalnej pomocy udzieli Ci firma TAMPOTECHNIKA 



Odpowiedz Nowy temat

Forum

Takakanta

Program ERP do produkcji z wtryskiem - czego używacie? 2018-05-23

Uzialas

Tworzywo - poliketon 2018-05-15

Recykling_tworzyw

Szukam Inwestora - Recykling Tworzyw Sztucznych 2018-05-12

Pawel11

Mobilny pochłaniacz oparów podczas przetrysku 2018-05-08

Zaptech16

PC ABS i HIPS 2018-05-08