Wada wypraski
Wtryskiwanie

18 wrz 2016, 18:46 Zainteresowany

Na detalu przedstawionym na zdjęciu widać wgłębienia, rysy (czerwony okrąg) . Jest to miejsce w którym umiejscowiony  jest wypychacz, pkt. wtrysku jest umieszony na dolnej sciance, 1 mm od krawędzi wypraski (żółta strzałka).

Próba zmiany szybkości wtrysku, zmiana cisnienia docisku, a także zmiana temp. wtrysku, stopu oraz temp. gorących kanałow nic nie dała. Na wkładce formującej nie widać żadnych zabrudzeń ani rys. Dla mnie wygląda to jak efekt płyty gramofonowej, tworzywo ustala się zanim dotrze do ścianki formy i tworzy rowki.

Czy ktoś ma jakieś sugestie?

19 wrz 2016, 22:34 Yellow

Witaj :) 


mam dwa pytania: 

1. Ile gniazd ma forma i czy na każdym gnieździe to występuje czy tylko na jednym z gniazd?

2. Każdy cykl (każda sztuka) tak wygląda czy to jest losowo? i z jaką częstotliwością?

3. Czy okolice punktu wtrysku na formie nie są uszkodzone?


Pytanie mam dodatkowo do Ciebie, jaka jest temperatura formy? (chodzi o termostatowanie) bo z tego co widzę to jest to POM.

Jak wyłączysz docisk to jak masz wypełnione gniazda/gniazdo? 

Czy na wyłączonym docisku też to występuje?

Interesuje mnie też czy ten wypychacz który tam jest to jest idealnie zlicowany z powierzchnią formy czy może jest leciutko cofnięty w głąb formy?? 

Jak spowolnisz wtrysk to czy coś się zmienia? Oczywiście na wyłączonym docisku do testu.

Jak przyśpieszysz wtrysk czy coś się zmienia? Oczywiście na wyłączonym docisku do testu.


To by było na tą chwilę tyle. Czekam na odpowiedzi tych pytań i będziemy działać dalej.


Pozdrawiam 

Yellow®

Radzim

21 wrz 2016, 10:41 Booloo

Zainteresowany #(on) napisał:

Na detalu przedstawionym na zdjęciu widać wgłębienia, rysy (czerwony okrąg) . Jest to miejsce w którym umiejscowiony  jest wypychacz, pkt. wtrysku jest umieszony na dolnej sciance, 1 mm od krawędzi wypraski (żółta strzałka).

Próba zmiany szybkości wtrysku, zmiana cisnienia docisku, a także zmiana temp. wtrysku, stopu oraz temp. gorących kanałow nic nie dała. Na wkładce formującej nie widać żadnych zabrudzeń ani rys. Dla mnie wygląda to jak efekt płyty gramofonowej, tworzywo ustala się zanim dotrze do ścianki formy i tworzy rowki.

Czy ktoś ma jakieś sugestie?


Serwus

Tak też  mi się  wydaję  że  szybko  stugnie. Podgrzej formę  ułatwi  płynięcie. Może  masz też  przeładowaną formę. PP zwiększ  i początek  wtrysku wolny na profilu.

Pozdrawiam 

4 paź 2016, 7:54 Gerbito

Według mnie to kwestia parametrów, nikt nie powiedział ze ustawienie POMU jest proste. Czasami wystarczy zmienić punkt wtrysku ( o ile to możliwe i to nowa forma) i po problemie. Jeżeli nie da sie to już zmiana tworzywa też zmieni sytuacje, czasami wystarczy inny producent.


24 paź 2016, 22:58 Spl_lodz

Witam,

  1. Punkt wtrysku wydaje się być skierowany bez rozbicia strugi w grubą część wypraski. Ja bym sprawdził czy nie ma efektu wystrzelenia tworzywa z przewężki i jego zastygnięcia zgodnie z załączonym rysunkiem.
  2. Ciśnienia docisku dla POM powinno być na poziomie 70-80% ciśnienia wtrysku i ze względu na budowę częściowo-krystaliczną - stałe. Sprawdź.
  3. Forma powinna mieć temperaturę 80-110°C co powinno zminimalizować powyższą wadę.

Czekamy na dalsze info w temacie.


Pozdrawiam


poniedziałek, 24 października 2016spl_lodz

27 paź 2016, 21:35 Polo123

Wygląda to na jetting. Zwolnij sam początek wypełniania gniazda. Jeśli to nic nie da sprawdzaj etapowo wypełniając gniazdo od ''zalania" przewężki, do wypełnienia calkowitego, a na koniec także z dociskiem- może zaobserwujesz kiedy to powstaje.

2 lis 2016, 12:32 Angitt

Udało się to wyeliminować?


7 lis 2016, 21:38 Yellow

Angitt #(on) napisał:
Udało się to wyeliminować?



Angitt,

najgorsze w tym wszystkim jest to że ktoś wrzuca jakiś temat, ktoś inny się poświęca żeby rozwiązać ten problem a autor postu ma to głęboko.

Takie czasy :( 


Pozdrawiam 

Yellow®


8 lis 2016, 22:10 Spl_lodz

Może jeszcze się odezwie... nie pozostaje nic innego jak czekać.


Pozdrawiam

spl_lodz

21 lis 2016, 14:31 Angitt

Tak, odezwie się przy kolejnym problemie...




Odpowiedz Nowy temat