Wady wyprasek - tworzywa barwione z efektem metalicznym
Tworzywa techniczne

4 lut 2011, 12:39 Alciaz

Witam!
Co zrobić by uniknąć wad wyprasek w postaci linii płynięcia i śladów łączenia wtryskiwanych z tworzywa z efektem metalicznym - prawdopodobnie dodatek płatków aluminium (silver) ?
Pozdrawiam

25 lis 2012, 12:42 Michal1984

Witam ze srebrnym kolorem może być problem. Dawno temu przetwarzałem barwnik o tym kolorze i miałem podobny problem. Rozmawiałem kiedyś też z przedstawicielem dość dużej firmy ( nie będę wymieniał nazwy) i powiedział że ze złotym i srebrnym kolorem to jest zawsze problem. Nie chciał ten Pan dokładnie powiedzieć jaka jest tego przyczyna. Ja załatwiłem wtedy problem barwnikiem szarym, który w miarę blisko był odcienia srebrnego. Ale mogę ci podpowiedzieć co możesz zrobić jeśli chodzi o parametry:
-profil temperatury ( spróbuj różne barwnik może być degradowany albo nie wystarczająco rozpuszczany)
-czy barwnik jest na tym samym nośniku co surowiec bazowy ? ( ważna sprawa mieszanie się polimerów)
-ostrożna regulacja obrotów plastyfikacji ( uwaga na tarcie może powodować rozkład termiczny barwnika)
-przeciwciśnienie plastyfikacji ( im wyższe tym barwnik w teorii powinien być bardziej wymieszany a tworzywo lepiej zhomogenizowane )
-sprawdz jeszcze czy dekompresja nie ciągnie powietrza ( mało prawdopodobne że jest to potencjalna przyczyna)
-można jeszcze pobawić się prędkością wtrysku oraz temp formy w celu przemieszczenia miejsc łączenia tworzywa i lepsze przemieszanie spotykających się frontów tworzywa ( może trafisz tak że nie będą widoczna na powierzchniach ważnych na przykład)

25 lis 2012, 15:12 Iebm

Barwniki metaliczne zawierają sole metali cieżkich , stad widoczne linie płynięcia . Bardzo trudne do wyeliminowania , w 90% poprzez rozbicie strugi w formie - np. zmiana kąta ustawienia przewęźki , poprzez wstawienia kołka w kanale wlewowym , etc. Dokonanie tego poprzez regulację parametrów wtrysku praktycznie niemożliwe ( lub prawie niemozliwe )

Racibor

25 lis 2012, 16:57 Yellow

Obiło mi się o uszy że podobno można to wyeliminować dodając barwnik którego ziarna są bardzo drobne. Ale tak jak mówię tylko to usłyszałem i sam tego nie miałem okazji sprawdzić.
Też przetwarzałem srebrny barwnik i niestety nie za bardzo szło to ustawić. Nawet mieszadło statyczne niewiele pomagało.

Pozdrawiam
Yellow

25 lis 2012, 23:04 Ramones

Iebm napisał:
Barwniki metaliczne zawierają sole metali cieżkich , stad widoczne linie płynięcia . Bardzo trudne do wyeliminowania , w 90% poprzez rozbicie strugi w formie - np. zmiana kąta ustawienia przewęźki , poprzez wstawienia kołka w kanale wlewowym , etc. Dokonanie tego poprzez regulację parametrów wtrysku praktycznie niemożliwe ( lub prawie niemozliwe )

I znowu mamy scine --znajdz mi firme produkujaca barwniki na bazie metali ciezkich no chyba ze z Chin :) To bylo 20-10 lat temu ale nie teraz !! :D D
Reszta moze sie zgadzac ale nie do konca !!
Kolego daj fote detalu !!!Bedzie latwiej :D

26 lis 2012, 20:47 Iebm

A to ciekawe , że tylko Chiny produkują barwniki metaliczne i perłowe na bazie soli metali ciężkich .

26 lis 2012, 20:49 Iebm

Ciekawe jak Kolega rozwiąże problem zlikwidowania strug płynięcia na podstawie zdjęcia.

26 lis 2012, 23:52 Ramones

Iebm napisał:
Ciekawe jak Kolega rozwiąże problem zlikwidowania strug płynięcia na podstawie zdjęcia.

Nie buj zaby kolego !! :D :D :D :D :D :D
Foty prosze a nie jakies pierniczenie i frazesy ! :D :D :D
Zastanawiajacym jest fakt jak Ty potrafisz ferac wyrokami nic nie widzac ? :D :D :D :D :D
Ostatnio kolega wrzucil foty i jakos dalismy rade wspolnie z kolegami rozwiazac problem !!
W tym wypadku tez damy rade !! :D

26 lis 2012, 23:56 Ramones

AA jeszcze jedno -no to jakie firmy znasz stosujace metale ciezkie ktore produkuja na bazie ich "soli" barwniki ? :D :D :D :D :D :D :D
Prosze o ich wymienienie bo nie tylko ja jestem zainteresowany !! :D :D :D

2 cze 2015, 16:36 Wlodek11a

Ważna sprawa z jakiego tworzywa jest produkowany detal, a do jakiego jest przeznaczony barwnik. Kiedyś produkcję z ps a barwnik był przeznaczony do absu, problem był taki że barwnik nie rozpuszcza się w niższej temp.



Odpowiedz Nowy temat