Wtrysk PA6 GF 30
Wtryskiwanie

8 kwi 2020, 22:16 Lynard

Witam

Mam nowa formę do produkcji detali z PA6 GF 30 - detal wychodzi dobrze(tzn.w całości )bez przetrysk. i zapadów - waga ok.150 gram.  Mam jednak jeden problem wokół miejsca wtrysku powstaje dość duża plama ( szczególnie widoczna na czarnym kolorze). Temp.tworzywa w granicach 260- 245 stopni C ,forma temp. 65- 75 stopni .Proszę o jakieś wskazówki

9 kwi 2020, 14:04 Yellow

Cześć,


pokombinuj z prędkością w pierwszej fazie wtrysku.

Zwolnij wtrysk jak tworzywo przechodzi przez przewężkę i dopiero później przyśpiesz. 

Daj znać co ci z tego wyszło. 


Yellow®

Racigniew

9 kwi 2020, 16:38 Lynard

Witam

Zrobiłem jak pisałeś - bez poprawy.

11 kwi 2020, 18:10 Lynard

Witam

Panowie czy ma ktoś doświadczenie z przetwórstwem PA6 GF 30 ; PA6 GF50 ; PA66 GF 50 - jak już wcześniej pisałem mam problem z tym tematem - do tej pory wtryskiwałem tylko PA 6

(NEVIMID F223 D - sporadycznie PA6 GF50 ) małe detale kilka gramowa i nie miałem problemu .A teraz przy w/w tworzywach i detalach w granicach 150 gram pojawiły się schody i dlatego cenne dla mnie są wszelkie wskazówki . Z góry dziękuję za pomoc .

Ps.

Wszystkim życzę spokojnych Świąt.

12 kwi 2020, 19:47 Yellow

Cześć,


podaj mi jaki masz teraz czas wtrysku a jaki miałeś po i przed korektą.

Podaj dane dotyczące parametrów wtryskiwania.

Kombinuj z:

- prędkością wtrysku (szybko, wolno, profiluj wtrysk i porównaj jak to wygląda)

- zobacz różne temperatury formy (cieplejsze, zimniejsze) - sprawdź również temperatury które są poza specyfikacją z karty technologicznej

- temperatura stopu (zacznij od najniższej rekomendowanej i zmieniaj w górę)

- pobaw się profilem dozowania i dekompresją


Ciężko cokolwiek stwierdzić nie mając więcej danych.

Daj znać jak będziesz miał już jakieś wyniki. 


p.s. Zdrowych i Wesołych :)  


Yellow®


12 kwi 2020, 20:00 Yellow

Przypomniało mi się coś jeszcze bardzo istotnego :) 

Tworzywo oczywiście jest suszone prawda? 


Yellow®


15 kwi 2020, 22:12 Lynard

Witam

Yellow® dziękuję za zainteresowanie moim problemem.Dzięki twojej pomocy w dużym stopniu poprawił się wygląd tego detalu.Mam w sumie 5 form z czego na 4 formach - detale z tworzywa PA6 GF30 (używam tworzywa firmy SCHULMAN) i 1 forma - detal z PA66 GF50(DOMAMID 66G50). Ogólnie  z wtryskiem na małych detalach - 2 formy( 2x35 gram) z tego tworzywa nie było dużego problemu ( po drobnych korektach szybkości wtrysku i szybkości nabierania - tzn.spowolnienia) detale wychodzą bardzo ładne,pełne-dobite tylko na mój gust trochę matowe(temp.formy w granicach 85-90 stopni). Robimy inne detale z PA6 GF15 HI(Schulman)i te detale mają ładny połysk(temp.formy - 65-70 stopni) czyżby to 15% włókna więcej miało by taki wpływ na to ?.

Wracając do tego detalu co były widoczne plamy to trochę mnie pracownicy wprowadzili w błąd bo taki detal mamy na dwóch formach(różnią się tylko  długością) i z jednej formy po nieznacznych korektach detale dłuższe są dobre a te krótsze miały ten defekt.

Ja niestety przez tą epidemię jestem uziemiony w domu (choruję przewlekle na astmę) i trochę obawiam się stykać z ludzmi.

Uczestniczę w tych próbach zdalnie (tak jak wideo-konferencje) i niestety nie wszystko widać jak na żywca.

Z tym detalem(formą) prawdopodobnie dodatkowo jest problem z odgazowaniem i z przewężką(konsultowałem to z wykonawcą) - robię reklamację i zobaczymy po poprawce - poinformuję o wynikach .

Jutro próbujemy formę - detal robiony z PA66 GF50 i być może ponownie będę potrzebował pomocy - liczę na to .

Dzięki !


16 kwi 2020, 0:02 Lynard

Zapomniałem dołączyć foto następnych detali(tych mniejszych)

20 kwi 2020, 16:41 Yellow

Cześć,

miło że mimo wszystko jakoś pomogłem :) 


Do do zawartości włókna to oczywiście czym go więcej tym powierzchnia staje się tak jakby bardziej szorstka - wynika to właśnie z dodatku włókna szklanego.

Możesz próbować to minimalizować temperaturą formy, prędkościami wtrysku ale czasami dochodzi się do pewnego momentu gdzie już nic nie pomaga (no chyba że zmiana tworzywa na inne).

Daj znać jak ci poszło z tą modyfikacją formy.


Yellow®

21 kwi 2020, 0:18 Lynard

Witam

Zrobiliśmy próby detalu z tworzywa PA66 GF50 detal wychodzi ładny pod kątem(wypełniony bez wciągów )ale jest problem z połyskiem(raczej brak połysku - mat )na detalach jest taki nalot wygląda to tak jak by odymione . Nie mogę się tego pozbyć .Robiliśmy to w różnych kombinacjach (temp.szybkości wtrysku,plastyfik.dekompresji ) i bez poprawy.Nigdzie nie ma śladu przypaleń po gazie.

Tworzywo PA66 GF50 suszone w tem.85 st.C ok.4-5 godz , tem.formy - 100-110 st.C ,temp.przetwórstwa - 295 st. C.

Poniżej przedstawiam zdjęcia.

tam gdzie są 2 szt (detal po lewej stronie jest po umyciu szczoteczką w wodzie z mydłem - jest taki jaki powinien być normalnie a detal z prawej str.jest z tym nalotem)

1 szt - nalot który miejscowo delikatnie zdrapałem



Odpowiedz Nowy temat