Wtryskiwanie PP
Wtryskiwanie

Anonymous
3 wrz 2020, 17:44 *.172.187.81

Witam, mam taki problem, że w kompozycjach z bio PP (30% bio) z mączką drzewną a zwłaszcza z lnem powstają mi „dziury”. Ciśnienie wtrysku 1400 bar, docisku 600 bar. Temperatury od 190-210C. Tworzywo jak i wypełniacze wysuszone. Jaka może być przyczyna. Czysty ładnie się wtryskuje, z bazaltem są małe dziurki, największy problem jak dodam inne napełniacze. 

Racimir

Jangdu
4 wrz 2020, 7:14 Jangdu

Witaj,

Te dziury to nic innego jak jamy skurczowe. Detale wyglądają na bardzo grube. Rdzeń stygnie najwolniej i tam tworzywo ulega największemu skurczowi. Skórka jest już wychłodzona i trzyma się, natomiast rdzeń nadal swobodnie się kurczy.
Jeśli chcesz pozbyć się dziur, to masz kilka rozwiązań:

1) Dodać spieniacza do tworzywa. Mogą powstawać wady wizualne i chropowata powierzchnia. Są rożne spieniacze, niektóre dodają ciepło do masy, inne odbierają ciepło od tworzywa. Ale generalnie w grubościennych detalach często są niezbędne.

2) Powiększyć przewężkę i wydłużyć czas docisku, równocześnie skracając czas chłodzenia o tę samą wartość. Możliwe, że trzeba będzie zwiększyć też ciśnienie docisku.

3) Poprawić chłodzenie w formie, wydłużyć jego czas.

4) Rozważyć wybranie, aby zmniejszyć średnią grubość ścianki detalu (nie wiem, czy taka opcja wchodzi w grę - ale jakby była na stole, to ją w pierwszej kolejności bym sugerował).

Czekamy na odpowiedzi.

Pozdrawiam
Janusz Gdula



Odpowiedz Nowy temat

Forum

Ramones

Własna firma produkcyjna 2021-06-06

Kacperczyk250

Opłacalność przewijania folii stretch 2021-05-09

Tipen1

Czyszczenie układu uplastyczniającego wtryskarki 2021-04-06

Yellow

Zatykanie systemów gorących kanałów. 2021-03-23

Cosmoplast

Wtrysk PA6 GF 30 2021-03-20