Wykrzywiające się płyty PMMA
Wytłaczanie

19 lut 2014, 14:03 Bending

Witam,

Mam problem z wykrzywiającymi się(bending) płytami PMMA (wymiary: 1565x920x3 mm)

Towar jest składowany na drewnianych, płaskich (z płytami MDF/MFP) paletach po 200sztuk.

Po produkcji jest magazynowany w pomieszczeniu klimatyzowanym. NAstępnie jest zabezpieczany woreczkami osuszającymi(Dry Bagi) zawijany folią, od góry nakładana jest płyta MDF, na końcu całość spinanaa jest taśmami.

Gotowy produkt wysyłany jest do klienta transportem drogowym (TIR) pod plandeką.

Od nas produkt wyjeżdża płaski, u klienta (Turcja) materiał się wykrzywia - patrz: zdjęcia.

Czy macie jakieś sugestie co może być przyczyną i co może wyeliminować problem?

Pozdrawiam

19 lut 2014, 14:18 Iebm

Różnice w grubości płyt

Racimir

19 lut 2014, 14:27 Bending

Ten czynnik możemy wykluczyć.
Grubość płyty jest cyklicznie sprawdzana i jest prawidłowa.
Jak widać na zdjęciach płyty znajdujące się na samym spodzie stosu są pokrzywione - odstają od powierzchni palety ponad 5mm.

Poza tym problem ten nie pojawia się na innych modelach.

21 lut 2014, 12:00 Iebm

Nie ma inej możliwosci odkształcania płyt jak skurcz wtórny i szczątkowy . Połóż pojedyńczo płyty na równym podłożu o własciwościach izolacyjnych jak drewno i sprawdź ich kształt po upływie kilku dni

21 lut 2014, 15:31 Iebm

Układając je jedna na drugiej na podłożu z MDF lub PDF ograniczasz możliwość szybkiego oddania energii pozyskanej podczas wytłaczania . Efektem jest znaczne odkształcenie skurczowe dużej masy polimeru ( 200 płyt)podczas skurczu wtórnego i szczątkowego . jezeli grubosci płyt mieszcza sie w granicach dopuszczalnej tolerancji , musisz zmienić warunki składowania przed wysyłką .

25 lut 2014, 8:39 Marcin_bahrain86

Ja mialem podobnie, z tym ze dostawalem plyty, powodem tez byla temperature w kontenerze przy transporcie. Ale skoro wieziesz z polski tirem to nie jest to chyba ten problem.

25 lut 2014, 14:52 SlawekGryf

Witam Kolegów.

Jak dla mnie popełniacie błąd już na początku procesu.
Arkusze wyglądają na niewłaściwie wystudzone bądź przestudzone. Stawiałbym tutaj na temperature wałów kalandrujących, temp.przetwarzania bądź np.nadmierną prędkość maszyny.
Ma się rozumieć iż surowiec jest Wam znany? To nie jakiś eksperymentalny materiał??



Odpowiedz Nowy temat