Zapady na detalu z PP
Wtryskiwanie

9 wrz 2019, 21:48 Fastbit

Witam Szanownych forumowiuczów

Mam problem z zapadami na  powierzchni w detalu wykonanego z PP Moplen 2380 

Zapady  pojawiają się w lokalizacji żeber ( inaczej żebro ciagnie ) stosunek żebra do ściankii to 1:2 wiec w sumie nie jest aż tak źle a jednak wciągi są widoczne na górnej powierzchni. 

Doprowadzenie tworzywa przewężką ZK.

Czasy docisku, siły zwarcia i zmiany temperatur fromy i tworzywa nie przyniosły prakrycznie większych rezultatów. 

Czy ktoś ma pomysł jak zliikwidować wciągi z gornej powierzchni ?


10 wrz 2019, 10:58 Vuko09

Dobrze by było żebyś pokazał gdzie jest umiejscowiony punkt wtrysku.

Spróbuj jeszcze zwiększyć (znacznie) ciśnienie docisku w pierwszej fazie (od razu po przełączeniu na docisk) i zobacz czy to pomoże.

Podaj też jaka jest wielkość przewężki, może trzeba zastanowić się nad powiększeniem.

Pozdrawiam.

Racisław

10 wrz 2019, 15:17 Iebm

Vuko09 #(on) napisał:

Dobrze by było żebyś pokazał gdzie jest umiejscowiony punkt wtrysku.

Spróbuj jeszcze zwiększyć (znacznie) ciśnienie docisku w pierwszej fazie (od razu po przełączeniu na docisk) i zobacz czy to pomoże.

Podaj też jaka jest wielkość przewężki, może trzeba zastanowić się nad powiększeniem.

Pozdrawiam.


Dodaj trochę spieniacza

10 wrz 2019, 16:56 Fastbit

W chwili obecnej nie mam możliwosci wrzucenia czytelnego zdjęcia, przeweżka jest już powiekszona do granic możliwości, większa geomatria jest niemożliwa już w tym przypadku. Dziś użyłem spieniacza 2%  zapady nadal są jednak dziwne jest to że pojawiły się  pęcherze tylko  w centralnym obrzerze wypraski a po bokach jest gładko. Czy znacie jeszcze jakieś rozwiazanie ?

10 wrz 2019, 19:23 Iebm

Fastbit #(on) napisał:

W chwili obecnej nie mam możliwosci wrzucenia czytelnego zdjęcia, przeweżka jest już powiekszona do granic możliwości, większa geomatria jest niemożliwa już w tym przypadku. Dziś użyłem spieniacza 2%  zapady nadal są jednak dziwne jest to że pojawiły się  pęcherze tylko  w centralnym obrzerze wypraski a po bokach jest gładko. Czy znacie jeszcze jakieś rozwiazanie ?


Przychodzi mi na mysl wtrysk z doprasowaniem , nie wiem czy jest to możliwe w Twoim przypadku . Czy zeberko jest w srodku puste ?

10 wrz 2019, 20:38 Iebm

Fastbit #(on) napisał:

W chwili obecnej nie mam możliwosci wrzucenia czytelnego zdjęcia, przeweżka jest już powiekszona do granic możliwości, większa geomatria jest niemożliwa już w tym przypadku. Dziś użyłem spieniacza 2%  zapady nadal są jednak dziwne jest to że pojawiły się  pęcherze tylko  w centralnym obrzerze wypraski a po bokach jest gładko. Czy znacie jeszcze jakieś rozwiazanie ?


A może dodać talk lub kredę ?

17 wrz 2019, 15:21 Fastbit

Witam

Spieniacz i wypełniacze nie przyniosły poprawy, jedynie obniżenie środkowego stożka z pierwszego zdjęcia dało pozytywny efekt choć nie jest idelanie ale dużo lepiej. 


Dzięki za podpowiedzi !:)

11 paź 2019, 7:32 Meaverick

Spróbuj zastosować mniejszą prędkość I faza wtrysku, oczywiście bedzie potrzebna korekta dawki. Zwiększenie docisku nie koniecznie usunie zapadnięcia  jeśli to nie poskutkuje obawiam się że ścianka  pod  zapadnięciem jest zbyt duża. Być może potrzebna będzie korekta formy, z tego co czytałem zebraliście trochę materiału w tym miejscu może niepotrzebnie.



Odpowiedz Nowy temat

Forum

Uoop90

Roboty programy, ustawianie 2020-02-10

Piotrzawadzinski

Linia produkcyjna do rurek PE 2019-12-14

Plastpet

Problem z produkcjia tub do zniczy PP 2019-12-08

Mosfor

Zabezpieczanie kloszy lamp z poliwęglanu 2019-10-24

Bercik88

Program do ewidencji i napraw form wtryskowych 2019-09-02