Zmiana koloru
Wtryskiwanie

20 cze 2014, 19:15 Eanach

Witam często pojawia się u nas temat zmiany tworzywa, trwa to bardzo długo i generuje masę odpadu, jakie są wasze doświadczenia w temacie? Tworzywo to tylko i wyłącznie PP. Formy GK. Na razie lakonicznie przedstawiłem temat, chciałbym uzyskać informacje odnośnie ogólnych zasad przy wymianie koloru/tworzywa/barwnika a później zagłębić się w temat jeżeli się okażę że podstawowe zasady są robione jak trzeba.:)

20 cze 2014, 19:31 Gerbito

Drogi Enachu
(Teraz tak Bendę zaczynał bo widać z tym zwrotem odpisują :P )

U mnie jest to zależne od konstrukcji GK , Mam jedną formę że musze Rozebrać kanał i wyczyścić na wyższej temperaturze drutem mosiężnym. Na innej wystarczy dać wyższą temperaturę i wykonać POWOLNY wtrysk. Na jeszcze innej biorę sam przemiał i przy otwartej formie dozuje. To tyle moich szalonych sposobów jeżeli chodzi o GK ale w pierwszej kolejności trzeba pamiętać o cylindrze. Daje również wyższe temperatury, ciśnienie spiętrzania prawie na maxa z prawie zerową dekompresją i zostawiam to tak na 10 min, puźniej wtrysk przed formą i tak powtarzam do 3 razy, później zwykłe nabieranie i kilka razy wtrysk. Mam luksus w tym wypadku bo zawsze mam zapasie przemiał bo oryginału mi szkoda. Jak przechodzę na transparentny i jak mam czas i CHĘCI to nie Czaje się i wyciągam na warsztat cały ślimak, w sprawnych rekach to 20 min i wypucowany jak talala. Czytałem na tym forum o czyszczeniu cylindra trocinami ale jakoś nie palę sie do próby tym sposobem :P Są też do kupienia tworzywa do czyszczenia ale moja firma jakoś nie chce się bawić tymi klockami.

Pozdro

20 cze 2014, 20:32 Eanach

Wyższe temperatury dajesz po całości, czy tylko dysza? Znacznie podwyższasz temperatury? Wyciąganie ślimaka odpada, duże maszyny od 10 tysięcy ton w górę. Używam środka ale w płynie który mieszam z tworzywem. Ogólnie problemy ciągną się do 10 godzin;/

Radogost

20 cze 2014, 22:03 Iebm

Duże gramatury - duże kłopoty przy zmianie koloru . Małe gramatury - też duże kłopoty :) im niższe temperatury i wyższa twardość polimeru tym lepiej - np. przetrysk HDPE

20 cze 2014, 22:46 Ramones

A bogate firmy sie nie piernicza :D :D
Po to sa srodki i je stosuja aby przestoj byl minimalny :D :D ]
Zadne druty miedziane :D i tym podobne kombinacje !!
Tych srodkow jest multum i po to je wymyslono aby krzywda nie stala sie maszynie !!Tylko korzysc na czasie i przejscie na inne tworzywo lub kolor !!
Niech nikt mi nie wmawia ze to strata kasy :D :D
Kazde "petrolum" ma takie w sprzedazy !! :D
Made in Japan jak dla mnie najlepsze a jest ich przedstawicielstwo w Polsce .Walisz na zasyp -pomielisz na przeciwcisnieniu i gotowe :D Slimak wyczyszcisz przy okazji a przjscie na kolor i tworzywo to 5-10 min !! :D
I Po co tu sie pierniczyc w jakies druty i kombinacje !! :D :D :D :D :D

22 cze 2014, 13:13 Gerbito

Ramones jak zwykle masz racje. TAKŻE możesz mnie zatrudnić?? :D marzy mi się zasypać czyściwo i jazda a nie pierniczyć w ''DRUTY''. Ciągle słyszę że nie ma kasy na czyściwo ... . A kilka maszyn zapieprza non stop. KURWICY można dostać. Chyba zmienię branże i osram to. Mam dość tępych gniotów... . :9 ;] :9 ;] :x

23 cze 2014, 3:43 Easychemistry

Hehe mocne słowa...
U nas włączamy dozowanie na otwartej formie na kilka minut i przy zmianie koloru podwyższamy temperatury na GK. Jak długo nie pomaga to używamy odpowiednich środków do czyszczenia. Jak nie masz takich środków możesz też użyć tworzyw wzmacnianych włóknami. Też nieźle posprzątają... Do transparentów mamy osobne maszyny.

23 cze 2014, 11:17 Yellow

Eanach napisał:
Wyższe temperatury dajesz po całości, czy tylko dysza? Znacznie podwyższasz temperatury? Wyciąganie ślimaka odpada, duże maszyny od 10 tysięcy ton w górę. Używam środka ale w płynie który mieszam z tworzywem. Ogólnie problemy ciągną się do 10 godzin;/


Witaj Eanach,
Na wstępie małe sprostowanie dotyczące wielkości Twoich maszyn. Chodziło chyba o maszyny powyżej 10000 [kN] a nie o 10000 ton.
Wracając do tematu to dajesz temperaturę po całości na całym cylindrze oraz na GK. Ile podnieść to zależy na jakich temperaturach przetwarzasz PP. Jeśli to jest około 230 to daj śmiało 260 a nawet 270. Na gorącym kanale daj z 280 i też powinno być ok.

Pozdrawiam
Yellow

24 cze 2014, 18:30 Gerbito

No i co nie dostane Pracy?? ;]

26 cze 2014, 21:14 Dom_low

U nas w firmie stosujemy środek o nazwie Ultra-Plast. Oczywiście podnoszone są temp. na GK.

Pozdrawiam



Odpowiedz Nowy temat