Jesienne targi pod znakiem zapytania

Czy jeśli zaplanowana przez Was impreza odbędzie się w tym roku, wiosenny termin następnej edycji zostanie dotrzymany? Oczywiście mam na myśli wydarzenia, które zostały przeniesione.

Kamil Perz: Harmonogram odbywania się naszych wydarzeń targowych został zmieniony ze względu na panującą w ostatnich miesiącach pandemię koronawirusa. Mamy ogromną nadzieję, że w przyszłym roku wszystko powróci do normalności, a zaplanowane wydarzenia odbędą się w ustalanych terminach, które są najbardziej optymalne. Mówiąc o przyszłym roku warto wspomnieć, że w maju będziemy obchodzili 25. jubileuszową edycję Plastpolu. 

Ewa Woch: Najbliższa edycja Targów Packaging Innovations odbędzie się w dniach 24–25 września. Przygotowując nadchodzącą imprezę, nie zapominamy również o przyszłorocznej i już tworzymy pierwsze plany. Jeśli wszystko dobrze pójdzie i nie pojawią się nowe obostrzenia, to na Targach Packaging Innovations spotkamy się w pierwszej połowie 2021 r.

Jaka jest Państwa odpowiedź na pojawiające się opinie, że lepiej byłoby odwołać tegoroczne imprezy i w przyszłym roku powrócić do normalnego kalendarza targów?

Ludomir Tuszyński: Należy możliwie jak najszybciej pobudzić gospodarkę, a nie ma w tym zakresie lepszego rozwiązania niż targi, szczególnie te biznesowe. Chcemy zapewnić dostęp do tego nieocenionego narzędzia jak największej liczbie firm. Na jesień 2020 oraz na początek 2021 r. mamy zaplanowaną szeroką gamę wydarzeń branżowych, skierowanych do różnych gałęzi przemysłu. Dla każdej z tych imprez opracowujemy także nowe formy promocji oraz poszerzamy grupę zwiedzających o kolejne sektory gospodarki. Dokładamy wszystkich starań, aby targi były satysfakcjonujące dla wszystkich uczestników.

Ewa Woch: Całe szczęście wielu firm nie trzeba przekonywać do udziału. Większość przedsiębiorców wie, że targi są ważne dla rozwoju ich firm. Po chwilowym ''zamrożeniu'' przeważająca część osób powróciła do pracy i teraz jeszcze istotniejsze jest, aby wyróżnić się na rynku. Konkurencyjna oferta może zdecydować o przyszłości prowadzonej działalności. Targi są idealnym miejscem, aby zaprezentować produkty i usługi, dlatego wiele osób chce wykorzystać tę szansę. Nikt z nas nie wie, co przyniesie przyszłość, dlatego nie warto odkładać decyzji na później.

Kamil Perz: Mamy świadomość, że przedsięwzięcia obecne w tegorocznym harmonogramie będą nieco różniły się od tych, które zaplanowane były wcześniej. Dokładamy jednak wszelkich starań, aby przywrócić im świetność. #LojalniWBiznesie to hasło, które w trudnym czasie pandemii było i jest dla nas inspiracją, a także pozwala wierzyć, że kryzys społeczno-gospodarczy zażegnany zostanie jak najszybciej. Pandemia koronawirusa gwałtownie zatrzymała rozwój światowej gospodarki. Sytuacja epidemiologiczna znacznie wpłynęła przede wszystkim na możliwość tradycyjnego funkcjonowania większości firm i instytucji. Z trudną rzeczywistością zmierzyć musi się również branża targowo-wystawiennicza, która negatywne skutki epidemii odczuła jako jedna z pierwszych.

Zmiana harmonogramu odbywających się w 2020 r. targów była nieunikniona. Jednak ogrom pracy, jaki Targi Kielce i nasi Klienci włożyli w organizację zaplanowanych wydarzeń oraz poniesione koszty są ogromne, dlatego wspólnie zdecydowaliśmy się, aby targi Plastpol odbyły się jeszcze w tym roku. Impreza ta od początku jest miejscem biznesowych spotkań i nawiązywania wartościowych kontaktów. To tutaj każdego roku można zapoznać się z najważniejszymi trendami w branży, poznać najnowsze dane światowych organizacji i przede wszystkim zawrzeć wiele wartościowych kontraktów i umów, które w tym trudnym czasie są biznesową nadzieją i w niektórych przypadkach jedyną szansą na przetrwanie danego przedsiębiorstwa.

Jakie jest obecnie zainteresowanie wystawców jesienną edycją targów?

Ewa Woch: Tegoroczna edycja Międzynarodowych Targów Packaging Innovations będzie nieznacznie mniejsza od poprzedniej. Większość firm mimo zmiany terminu nadal jest zainteresowana uczestnictwem w wydarzeniu. Poszukują oni konkretnych klientów reprezentujących biznes i tacy właśnie odwiedzają naszą imprezę.

Kamil Perz: Zdajemy sobie sprawę z tego, że najbliższa odsłona Międzynarodowych Targów Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych i Gumy Plastpol odbędzie się w nieco innej formule. Chcemy jednak utrzymać wysoką pozycję wydarzenia w Europie Środkowo-Wschodniej. Nasze działania nieustająco są skupione na udoskonalaniu tegorocznej imprezy, pozyskiwaniu merytorycznych partnerów i poszerzaniu wiedzy branżowej oraz ukazywaniu rynkowych debiutów i innowacyjnych rozwiązań.

Ludomir Tuszyński: Wiele firm z zainteresowaniem obserwuje działania ośrodków targowych i organizatorów konferencji. Zdają sobie sprawę, że udział w tego typu wydarzeniach to kluczowy element działalności, okazja do podtrzymania dotychczasowych kontaktów biznesowych i szansa na nawiązanie nowych. Jest jednak grono wystawców, które zwraca uwagę na fakt, iż pandemia pokrzyżowała im plany, przez co ich obecność stoi pod znakiem zapytania.

Rozmawiał: Jacek Leszczyński


Czytaj więcej:
Targi 1257
COVID-19 190
Wywiad 291