Od puszki Campbella po najbardziej innowacyjne opakowania

Od puszki Campbella po najbardziej…
Puszka zupy konserwowej Campbella autorstwa Andy'ego Warhola uznawana jest za najsłynniejsze opakowanie świata. Ekspozycja dzieła, które pomogło pop-artowi stać się w 2 poł. XX wieku najpopularniejszym nurtem artystycznym w Stanach Zjednoczonych, będzie jedną z atrakcji 8. edycji Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, która odbędzie się w EXPO XXI Warszawa w dniach 12-13 kwietnia. To największa tego typu impreza w Europie Środkowo-Wschodniej, w trakcie której najbardziej innowacyjne opakowania zaprezentuje niemal 200 wystawców, czołowe firmy z Polski i zagranicy.

Warhol w EXPO XXI Warszawa na Targach Packaging Innovations

Seria obrazów "Puszki z zupą firmy Campbell" powstała w 1962 r. Składają się na nią płótna prezentujące puszki we wszystkich dostępnych w tamtych czasach smakach. W hali EXPO XXI zostanie zaprezentowany certyfikowany print z 1969 r. - odręcznie podpisany przez Andy Warhola i ostemplowany nr 112 (z wszystkich dostępnych 250 kopii serigrafii) o wymiarach 89 cm x 58,42 cm. Jego wartość na światowych aukcjach waha się od 70 do 100 tys. euro. Dzieło jest w posiadaniu słowackiej firmy JobArt.

Ikona świata popkultury w zestawieniu z najnowszymi trendami w branży doskonale pokazuje jak długą drogę przebyły opakowania - od papierowej opaski i metalowej puszki po inteligentne opakowania. A to one często stanowią o sile produktu i jego sukcesie w wymiarze komercyjnym. Jak pokazują badania, niemal połowa konsumentów wybiera nowy produkt kierując się wyłącznie wyglądem opakowania, a ponad 80 proc. uważa, że znacząco wpływa ono na funkcjonalność i użyteczność.

Przez opakowanie do serca… konsumenta

Podczas tegorocznych targów Packaging Innovations zostanie zaprezentowane m.in. opakowanie wyprodukowane w 100 proc. z odpadów kamiennych oraz materiałów recyklingowych, nowatorski sposób transportu surowców i produktów płynnych jak również ekskluzywne, a zarazem unikatowe opakowanie typu premium na kolekcjonerską edycję Gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Wiele ciekawych i innowacyjnych opakowań znajdziemy w Strefie Studenta. To właśnie tu spotkamy najzdolniejszych projektantów młodego pokolenia z całej Polski. To im dedykowany jest konkurs na najciekawsze opakowanie, podzielony na dwie kategorie: "Głosowanie Internautów" oraz "Głosowanie Profesjonalistów". W tej pierwszej największą liczbę głosów zdobyły prace:
  • I miejsce - "TOSTER" autorstwa Julii Rekowskiej, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, czyli dwufunkcyjny karton na toster. Po odpakowaniu urządzenia, możemy wykorzystać pudełko jako podajnik do chleba.
  • II miejsce - "Hang On - take away soap" autorstwa Aleksandry Gos, studentki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, czyli projekt opakowania na mydło turystyczne, które po otwarciu staje się wiszącą mydelniczką.
  • III miejsce - "Opakowanie na truskawki" autorstwa Ireny Rosiak, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, które może pomieścić 2 kg tych owoców - to najczęściej kupowana ilość przez pojedynczych konsumentów.
Ponadto w Strefie Studenta znajdziemy m.in. opakowanie na sok w kształcie stożka, dzięki któremu nie musimy używać słomki, by spożyć napój czy ekologiczne opakowanie na warzywa. Spośród wszystkich prac jury wyłoni w trakcie targów swoich laureatów konkursu. Często ich pomysły trafiają na taśmy produkcyjne.

Targi Packaging Innovations rosną w siłę

W ciągu zaledwie 8 lat targi Packaging Innovations zyskały markę jednego z najważniejszych spotkań branży w tej części Europy, co zgodnie podkreślają przedstawiciele zarówno polskich, jak i zagranicznych firm. Każdego roku biorą w nich udział tysiące zwiedzających - osoby podejmujące decyzje związane z wyborem opakowań i linią promocyjną produktów.

Rekordowo prezentuje się liczba tegorocznych wystawców. Zainteresowanie udziałem w wydarzeniu było tak duże, że organizatorzy poszerzyli ekspozycję o dodatkową halę. Kontaktom biznesowym towarzyszą dwie strefy workshops, gdzie prowadzone będą bezpłatne wykłady oraz warsztaty prowadzone przez branżowych ekspertów, podpowiadających "jak opakować brandy". Wśród gości specjalnych znalazł się jeden z najsłynniejszych polskich twórców okładek płyt muzycznych - Grzegorz Piwnicki (Forin).

Rejestracja online na stronie www.packaginginnovations.pl pozwala na bezpłatny udział w targach, prezentacjach i warsztatach.