Opakowanie szyte na miarę

Opakowanie szyte na miarę… DN Pre-Creation to nowatorska na polskim rynku metoda pracy wdrożona w Studio DN Design Group, jednej z wiodących i najstarszych firm zajmujących się wizualną tożsamością marki. Dzięki DN Pre-Creation projekt opakowania powstaje w oparciu o wiarygodne informacje otrzymane nie tylko z raportów agencji badawczej, ale przede wszystkim bezpośrednio od konsumentów.


DN Pre-Creation zakłada czynny udział studia już na etapie badań opinii konsumentów. W ten sposób gromadzone są informacje pomocne w projektowaniu np. opakowania.

Rola studia nie ogranicza się tylko do uczestnictwa w badaniach. Aby otrzymywać na bieżąco informacje, przygotowywane są pod kątem badań materiały stymulujące, np. plansze wrażeniowe, które oddają potencjalny charakter opakowania (zdjęcia, grafiki, typografia). Zdobywana wówczas wiedza o preferencjach konsumenta jest znacznie szersza i bardziej pomocna w projektowaniu, niż ta wynikająca z raportów agencji badawczej.

DN Pre-Creation nawiązuje do modelu „Customer made®” trend, który z powodzeniem stosowany jest w innych krajach i zakłada również udział konsumentów na etapie projektowania. Nie oznacza to, że konsumenci sami projektują produkty bądź opakowania, ale ich opinie są istotną inspiracją dla projektantów.

– Studio projektowe potrzebuje nieco innych informacji poza tymi przekazywanymi w raportach. Na bieżąco, dzięki współpracy z agencją badawczą, poznajemy opinie konsumentów i korygujemy założenia projektowe – mówi Joanna Roszkowska, Prezes Zarządu Studio DN. Taki model współpracy studia projektowego z agencją badawczą pozwala wykonać projekt jak najlepiej spełniający oczekiwania docelowej grupy odbiorców produktu.

– Badacze rynku operują słowem, a ich podejście do badanych zagadnień polega na analizie szczegółów. Graficy natomiast komunikują się za pomocą obrazu. Projekt opakowania stanowi dla nich całość, której nie można rozebrać na części. W badaniach prowadzonych bez bliskiej współpracy ze studiem graficznym istnieje wysokie ryzyko wykonania złego projektu – dodaje Joanna Roszkowska.

Model pracy DN Pre-Creation zastosowano m.in. w opracowaniu założeń projektowych opakowania „Drożdży Babuni”. Studio DN uczestniczyło w badaniach, podczas których pokazywano respondentom opakowania dostępne na rynku, zapisywano spontaniczne skojarzenia, przy pomocy materiałów stymulujących tworzono idealne opakowanie.

# # #
Studio DN Design Group specjalizuje się w projektowaniu tożsamości wizualnej marek produktowych i korporacyjnych. Proces projektowy realizowany jest w ramach 4 działów: Green Strategy Division – doradztwo strategiczne, Orange Identity Division - projektowanie symboli i systemów identyfikacji wizualnej; Red Packaging Division - projektowanie graficzne i wzornicze opakowań; Blue Digital Division – wsparcie marki w mediach cyfrowych. Wszystkie działy ściśle ze sobą współpracują zapewniając kompleksową obsługę marki przy zachowaniu spójności komunikacji marketingowej. Studio DN w swojej dotychczasowej kilkunastoletniej historii wdrożyło ponad tysiąc projektów.

Studio DN Design Group Sp. z o.o.
ul. Gościńcowa 128
05 - 092 Łomianki
tel.: (48 22) 751 45 45
tel.: (48 22) 751 80 76
tel.: (48 22) 751 62 83
tel / fax: (48 22) 751 18 30
e-mail: design@studiodn.com.pl

Czytaj więcej: