Let's Pack it! Targi Branży Opakowaniowej już w lutym

Let's Pack it! Targi Branży…

Targi Branży Opakowaniowej In-Pack i towarzyszące im Międzynarodowe Targi Intralogistyki, Magazynowania i Łańcucha Dostaw IntraMag doczekały się swojego miejsca w kalendarzu Targów Kielce na 2024 rok. Od 13 do 15 lutego przyszłego roku specjaliści z obu branż zjadą do Kielc, by zaprezentować najnowsze trendy, rozwiązania i technologie oraz podzielić się doświadczeniem z innymi wystawcami i odbiorcami.

Branża opakowaniowa silną gałęzią gospodarki

In-Pack to międzynarodowe targi poświęcone technologii i biznesowi opakowań służących do transportu i magazynowania różnego rodzaju towarów. W Polsce rocznie produkowanych jest 6 milionów opakowań. Jak wynika z raportu Santander Bank Polska „Branża opakowań w 2022r. Kondycja, perspektywy i wpływ wojny”, wartość polskiego rynku opakowań za 2022 rok wyniesie około 60 mld zł. Polska cały czas umacnia swoją pozycję na rynku europejskim i jest liderem w eksporcie opakowań drewnianych zarówno pod względem łącznej wartości eksportu, jak i jego wzrostu. Według różnych szacunków europejski rynek opakowań kartonowych jest wart ponad 10,5 mld dol. Polskie firmy z tego sektora należą do najprężniej rozwijających się w Europie, a ich wartość szacowana jest na ponad 800 mln dolarów. Wiele z nich właśnie w Kielcach zaprezentuje niezwykle szeroką gamę nowych rozwiązań i światowych trendów. Opakowania transportowe, przemysłowe, wielkogabarytowe, specjalistyczne, magazynowe oraz te przeznaczone dla sektora e-commerce, to tylko część zakresu branżowego obejmującego wydarzenie. Przez dwa dni nie zabraknie również rozwiązań związanych z systemami etykietowania i identyfikacji opakowań, maszyn do produkcji i transportu oraz materiałów wykorzystywanych do produkcji opakowań, takich jak: metal, drewno, papier, tworzywa i tkaniny.

IntraMag platformą spotkań branży logistycznej

Brak kompleksowej platformy dla wiodących dostawców technologii i usług w intralogistyce skłonił organizatorów IntraMag Poland do stworzenia biznesowych targów dedykowanych logistyce wewnętrznej, nowym technologiom w zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz bezpieczeństwu w magazynach. Nowe na polskim rynku wydarzenie umożliwi profesjonalistom zajmującym się intralogistyką zapoznanie się z nowościami rynkowymi ułatwiającymi zarządzanie powierzchnią magazynową. Ważne jest, aby być na bieżąco ze zmieniającymi się trendami, być przygotowanym na coraz szybszą reakcję w produkcji przemysłowej oraz na uelastycznienie procesów zachodzących w logistyce wewnętrznej.

Let's Pack it!

Jednym z punktów lutowych targów In-Pack będzie strefa pokazowa Let's pack it!, w której zaprezentowane zostaną funkcje ramienia robotycznego, systemy do automatycznego pakowania, czy procesy jego optymalizacji. – Nie boimy się ryzyka i lubimy eksperymentować z nowymi technologiami. Najbardziej fascynują nas spektakularne projekty, które dla całego zespołu stanowią wyzwanie i wysiłek, ale i ogromną satysfakcję, kiedy już zostaną wykonane – mówi Marcin Królski, członek zarządu Relopack.

Firma Relopack partnerem targów In-Pack

Działająca od 2016 roku w branży usług logistycznych i opakowań przemysłowych firma Relopack została Partnerem targów In-Pack. Dostarcza ona wyjątkowe usługi i innowacyjne rozwiązania dla Klientów i Partnerów biznesowych z tego sektora. – Nasz zespół ekspertów jest pełen energii i gotowy sprostać nawet najtrudniejszym wyzwaniom. Współpracujemy z czołowymi producentami sprzętu logistycznego, dlatego bez względu na branżę, w której działa firma, potrafimy przygotować dopasowaną ofertę, najlepsze rozwiązania i innowacyjne narzędzia – mówi Marcin Królski jeden z właścicieli Relopacku. Szczycące się 50-letnim doświadczeniem przedsiębiorstwo, oferuje klientom zintegrowany portfel usług w zakresie pakowania, logistyki przemysłowej i transportu w ponad 20 lokalizacjach w kraju i za granicą. – Poczucie bezpieczeństwa w naszym odczuciu jest podstawowym elementem, który gwarantuje długofalowy rozwój, osiąganie ambitnych celów i codzienne podwyższanie własnych standardów oraz jakości – dodaje Królski.

Targi Kielce członkiem Klastra Creative Packaging Group

Targi Kielce zostały członkiem Klastra CPG, dołączając tym samym do firm wyznaczających kierunek rozwoju w branży opakowaniowej w Polsce. Instytucja udziela wsparcia w promocji, organizacji udziału w targach w Polsce i za granicą oraz zapewnia pomoc techniczno–organizacyjną. – Nawiązanie współpracy z Klastrem Opakowaniowym Creative Packaging Group to kolejny ważny krok w budowie premierowej edycji targów In-Pack. Cieszymy się, że naszym Partnerem jest instytucja, która zrzesza tak ważnych "graczy" branży opakowaniowej w kraju – mówi Joanna Marcjan, zastępca dyrektora Wydziału Targów w kieleckim ośrodku. Klaster stanowi platformę do wymiany doświadczeń oraz do ponadkonkurencyjnego porozumienia firm, którego celem jest rozwój polskiego packagingu. – Współpraca w każdej sieci oznacza również współdziałanie przedsiębiorców z różnymi podmiotami działającymi na regionalnym rynku. Partnerstwo z Targami Kielce, to dla Klastra CPG możliwość szybszej i lepszej jakościowo realizacji celów, szczególnie tych, związanych z internacjonalizacją i promocją branży. Wierzymy, że razem możemy więcej – mówi Edyta Pęcherz, koordynator Klastra CPG.

zdjecie-1

Druga edycja Kongresu LogInPack podczas targów

Przedsmakiem przyszłorocznego wydarzenia był czerwcowy Kongres LogInPack w Targach Kielce, podczas którego przedstawiciele branży przez dwa dni mówili o najczęstszych problemach, ale i możliwościach, jakie oferuje ten sektor gospodarki. – Pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce pokazało, że w branży opakowań i logistyki jest silna potrzeba spotkań, wymiany doświadczeń, a Targi Kielce oferują idealną ku temu przestrzeń – mówi Joanna Marcjan, zastępca dyrektora Wydziału Targów w kieleckim ośrodku. O tym, jak silną branżą jest ta opakowaniowa i logistyczna mówił podczas Kongresu Prezes Targów Kielce dr Andrzej Mochoń. – Branża opakowaniowa zaskoczyła szczególnie w trakcie pandemii, gdy jako jedna z niewielu oparła się kryzysowi. Zaskakuje choćby to, że sektor opakowań pod względem wartości produkcji to aż 55 mld PLN rocznie. Dodatkowo w Polsce działa 1/5 wszystkich unijnych firm opakowaniowych. Tym bardziej cieszę się, że mogę gościć w Targach Kielce przedstawicieli tak prężnie działającej i rozwijającej się branży – mówił podczas otwarcia kongresu Prezes Targów Kielce, zapraszając na jego drugą odsłonę podczas przyszłorocznych targów In-Pack.