Młodzieżowy projekt opakowania autorstwa Sidel dla wody Menton

Młodzieżowy projekt opakowania…

Zespół ds. opakowań firmy Sidel w Szanghaju w Chinach, przeprojektował opakowanie wody smakowej Menton, wprowadzając powiew młodości do jej zdrowotnych atrybutów. Lekka butelka PET o prostych ściankach, ważąca jedynie 17,85 gramów przy pojemności wynoszącej 500 ml, daje poczucie nowoczesności i stanowi deklarację zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych. Ten nowy projekt, skierowany do młodych konsumentów w Chinach, wyróżnia Menton jako produkt premium na tle pozostałych marek gotowych do spożycia (RTD - Ready to Drink) wód smakowych dostępnych na rynku. 

Menton to produkt RTD sprzedawany w sklepach ogólnospożywczych i w marketach położonych w pobliżu szkół w średniej wielkości chińskich miastach. Po trzech latach szybkiego wzrostu sprzedaży, woda smakowa Menton musiała stawić czoła rosnącej konkurencji na rynku - oferującej podobne opakowania i ceny. Biorąc pod uwagę, że klienci Menton to młodzi ludzie, dla których cena jest istotnym czynnikiem, i których dorastanie przypadało na okres rozwoju zaawansowanej kultury internetowej w Chinach, marka zdecydowała się zmienić styl swojego wizerunku i dopasować go do nich, zmieniając postrzeganie napoju jako produktu o wyższej wartości. W tym celu powierzyli swojemu wieloletniemu partnerowi, firmie Sidel, opracowanie nowego projektu opakowania - od samego pomysłu aż do przemysłowej realizacji produktu, wytwarzanego (choć nie wyłącznie) na trzech liniach pakujących Sidel Aseptic Combi Predis PET przy bardzo szybkiej wydajności wynoszącej 60 000 butelek na godzinę (bph - bottles per hour) dla każdej z linii. 

Zespół Sidel stworzył zupełnie nową koncepcję butelki, obejmującą jej kultowy kształt oraz projekty etykiet. Ponieważ wody Menton są dostępne w wielu owocowych smakach, inspiracją dla nowego wyglądu był jeden ze składników - cytryny, zbierane w Europie. W rezultacie, skojarzenie z idealnymi, słonecznymi śródziemnomorskimi wakacjami zostało wykorzystane w nowym projekcie poprzez użycie jasnej i żywiołowej palety kolorów: wyjątkowy metaliczny kolor "Tiffany blue" nadaje marce szczególny wygląd i łączy wszystkie dostępne smaki, podczas gdy przedstawiający owoce deseń, budzący poczucie beztroski, zabawy i relaksu, odnosi się do zdrowotnych i naturalnych właściwości napoju.

sidel-menton

Elegancki wygląd łączy się z ogromnymi możliwościami

Wyzwaniem stojącym przed firmą Sidel było uczynienie napoju Menton produktem premium oraz utrzymanie jego zdrowotnych atrybutów w nowej, wysokowartościowej kategorii napojów bezalkoholowych - ponieważ wiele napojów bezalkoholowych sprawia wrażenie mających wysoką zawartość cukru i negatywny wpływ na zdrowie. Niezbędne jest również zbudowanie silniejszego wizerunku marki oraz dalsza poprawa relacji między marką a jej konsumentami w celu zwiększenia ich poziomu lojalności.

- Podążając za ogólnym trendem projektowania opakowań w Chinach, postanowiliśmy stworzyć coś bardziej dopasowanego do młodych ludzi, którzy są głównymi konsumentami napoju – odchodząc od skomplikowanych, technicznych struktur projektowych. Dlatego stworzyliśmy lekką butelkę PET o prostych ściankach, która waży jedynie 17,85 gramów przy pojemności wynoszącej 500 ml i nie jest typowa dla opakowań premium - wyjaśnił Steven Xie, dyrektor ds. opakowań w Sidel Greater China. Proces produkcji odświeżonej butelki jest także bardziej zrównoważony, za sprawą obniżenia zużycia materiałów i energii ze względu na jej niewielką wagę. Nowa butelka spełnia również wymagania dotyczące wytrzymałości podczas transportu i przechowywania.

Opierając się na spostrzeżeniach klientów, specyfikacjach, warunkach łańcucha dostaw oraz celach produktowych, firma Sidel zapewniła wsparcie - od koncepcyjnego projektu graficznego opakowania i projektu technicznego aż po projekt etykiety. Ponadto Sidel dostarczył wszelkie studia wykonalności oraz testy wydajności - w tym testy wymiarowe i mechaniczne dotyczące grubości i masy. W ramach tego projektu eksperci ds. opakowań dostarczyli również trzy serie form i wspierali produkcję przemysłową, aby butelki spełniały swoją funkcję w całym łańcuchu dostaw zgodnie ze wstępnymi specyfikacjami.

Od czasu wprowadzenia produktu na rynek w maju 2020 r. i nagrodzenia go "A’Design Award" przez ekspertów w dziedzinie projektowania opakowań w 2019-2020 roku, uzyskał on już pozytywne opinie ze strony docelowych konsumentów.