interpack 2023: targi dla każdego

interpack 2023: targi dla…

W przyszłym roku targi interpack ponownie otworzą swoje podwoje dla przedstawicieli światowego przemysłu opakowaniowego, podkreślając tym samym swoje motto „Po prostu wyjątkowe”. Aby odwiedzający nie pogubili się pomiędzy 18 targowymi halami, będą się one charakteryzowały się niestandardową koncepcją opartą na podstawowych grupach docelowych: żywność, napoje, wyroby cukiernicze i piekarnicze, produkty farmaceutyczne, kosmetyki oraz towary niespożywcze i przemysłowe.

Około 2700 firm z całego świata spotka się w Düsseldorfie w dniach 4-10 maja 2023 r., aby zaprezentować najnowocześniejsze technologie i trendy w całym łańcuchu wartości branży opakowaniowej.

Wyroby cukiernicze i piekarnicze

W pawilonach 1, 3 i 4 przyszłorocznych targów interpack zwiedzający znajdą maszyny do pakowania wyrobów cukierniczych i piekarniczych. Do dyspozycji zwiedzających będą specjaliści z takich firm jak Sollich, Aasted, Theegarten-Pactec, Chocotech, Bühler czy Winkler i Dünnebier i wielu innych. Z kolei branżę piekarniczą reprezentować będą m. in Hebenstreit, Rheon Automatic Machinery, Colussi Ermes, Tonelli, TT Italy czy Reading Bakery System.

Podobnie jak w wielu innych sektorach, w branży opakowań do wyrobów cukierniczych, wypieków, przekąsek i płatków śniadaniowych, w ostatnich latach wiele się zmieniło. Obecnie ważną kwestią są trwałe rozwiązania. Na przykład firmy zajmujące się inżynierią dostosowują swoje portfolio, tak aby uwzględnić opakowania wykonane z monomateriałów lub zupełnie nowych surowców. Podkreślone zostaną również technologie cyfrowe - podobnie jak dzieje się to w przypadku innych branż.

Żywność, napoje, towary niespożywcze i przemysłowe

Sektor spożywczy jest jednym z najbardziej reprezentowanych wśród gości odwiedzających targi interpack. Globalny popyt na pakowaną żywność nieustannie rośnie. Na dojrzałych rynkach świadoma konsumpcja i zachowania konsumentów przesuwają się w kierunku zrównoważonego rozwoju, produktów regionalnych, żywności ekologicznej lub sprawiedliwego handlu (fair trade), również w branży opakowań. Podobnie jak obecne wyzwania związane z zarządzaniem energią i ochroną zasobów, wzrastająca świadomość ekologiczna jest katalizatorem transformacji w sektorze. Podobną obserwację można poczynić w przypadku napojów i artykułów niespożywczych, które wraz z branżą spożywczą prezentowane będą w pawilonach 5 i 6 oraz 11 i 14.

Począwszy od hali 5 i 6 w centrum uwagi znajdzie się sektor spożywczy; obecne będą tam m. in. firmy Multivac Sepp Haggenmüller, Ulma Packaging, Weber Maschinenbau, Fuji Machinery, Fawema, Coesia, Syntegon Technology oraz Duravant.

Hale 11 i 14 gościć będą takich wystawców jak Omori Machinery, Mettler-Toledo, Extend Great International, Rovema, KHS, Krones, Aetna Group, Sidel i ProMach, a także Gerhard Schubert Verpackungsmaschinen, Ishida Europe Limited, Loesch-Hastamat i tna solutions. W hali 13 szczególny nacisk położony zostanie na rozwiązania w zakresie butelkowania i pakowania dla sektora napojów.

interpack17-jv5342

Farmaceutyki i kosmetyki

W świetle globalnych zmian demograficznych możliwości rozwoju tej branży rysują się doskonale. Rosnące wymagania w zakresie opracowywania nowych leków skutkują równoległym wzrostem wymagań w zakresie systemów i technologii maszyn dotyczących ich pakowania. Firmy farmaceutyczne potrzebują uniwersalnych rozwiązań, które będzie można znaleźć w halach od 15 do 17, gdzie zostanie położony nacisk na prezentację procesów i maszyn do pakowania farmaceutyków i kosmetyków. Odwiedzający będą mogli spotkać tam takie firmy jak IMA Industria Macchine, Marchesini Group, Optima Packaging Group, Romaco Holding czy Körber Medipak Systems. Wymagania stawiane maszynom i liniom technologicznym do produkcji farmaceutyków i kosmetyków są z konieczności surowe w zakresie bezpieczeństwa produktów, ochrony przed podrabianiem oraz identyfikowalności – z wszystkimi tymi zagadnieniami będzie można zapoznać się podczas targów interpack.