ślimak nie pobiera tworzywa
Wtryskiwanie

14 lis 2013, 21:27 Kazulow

Dzień dobry

Mam problem z wtryskarką, mianowicie gdy włączę maszynę to na początku pracuje bez błędów. Po około godzinie pracy ślimak zaczyna się "męczyć" . Wtryskarka buczy, hałasuje, ślimak wolno się obraca (pomimo zaprogramowanych dużych obrotów). W końcu maszyna się wyłącza z powodu dużego czasu cyklu. Mam wielką prośbę o pomoc w usunięciu tego problemu. Z góry dziękuję za odpisanie.

Pozdrawiam

jkazulow@interia.pl

14 lis 2013, 21:55 Yellow

No ciekawy przypadek.
Podaj producenta maszyny, typ maszyny i rok produkcji. Może coś to pomoże.
Ogólnie ciężko jest tak doradzić na odległość.
Jeśli włączasz maszynę i wszystko jest ok a później po około godzinie taki objaw to jest coś serio nie tak.

Jak wyłączysz maszynę to po jakim czasie zaczyna pracować normalnie?
Może coś z chłodzeniem oleju jest nie tak?


Podaj więcej szczegółów.

Pozdrawiam
Yellow

Radomił

15 lis 2013, 8:07 Yellow

Tak się jeszcze zastanawiam czy tak czasem nie rośnie Tobie temperatura na trawersie i robi się zlep nad wlotem do ślimaka i dlatego taki objaw.

Pozdrawiam
Yellow

17 lis 2013, 21:26 Kazulow


Dzień dobry

Maszyna to KRAUSS MAFFEI KM 125-390 C2 rocznik 1999. Sytuacja się poprawia jak wyłączę maszynę i wystygnie agregat. Czyściłem agregat przepuszczając przez niego PP kilkanaście kg. Obecnie problem ustąpił ale zastanawiam się czy to nie ten zlep nad wlotem do ślimaka. Co to jest trawers ? Czy muszę rozkręcić agregat?

Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam !!

18 lis 2013, 8:28 Yellow

Kazulow napisał:

Dzień dobry

Maszyna to KRAUSS MAFFEI KM 125-390 C2 rocznik 1999. Sytuacja się poprawia jak wyłączę maszynę i wystygnie agregat. Czyściłem agregat przepuszczając przez niego PP kilkanaście kg. Obecnie problem ustąpił ale zastanawiam się czy to nie ten zlep nad wlotem do ślimaka. Co to jest trawers ? Czy muszę rozkręcić agregat?

Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam !!


No to chyba własnie ten zlep który znalazłeś.
Może być tak że jest padnięta końcówka ślimaka i cofie tworzywo przy wtrysku i stąd ten zlep na trawersie (czyli na wlocie do ślimaka) i w tym przypadku musisz rozkręcić cylinder oraz wyciągnąć ślimak, ewentualnie masz brak chłodzenia trawersa i topi się tworzywo.

26 lis 2013, 9:18 Cysiuniu

Witam. Mam ten sam problem z KM 50-380 i myślę że to nie tylko problem ślimaka, kolega nie napisał jakie tworzywo sypie, ja mam to samo tylko z PA. Może wystarczy podnieść temperatury na cylindrze, zmniejszyć ciśnienie dozowania i zwiększyć temperature na kołnierzu, ewentualnie dobrze wysuszyć tworzywo. U mnie to działa.

2 gru 2013, 16:31 Kohelet

To chyba przypadłość Krauss'a. Też nam się robił zlep przy zasypie, ale powodem była zbyt duża prędkość nabierania i tworzywo się topiło.
Jeśli chodzi o PA, to musowo musi być suszone, a poza tym ślimak i cylinder muszą być dobrej jakości, inaczej nie da rady.

2 gru 2013, 21:04 Iebm

Korek dławiący wlot do cylindra to jak zauważył wcześniej Yellow brak lub niewystarczające chłodzenie strefy zasypu cylindra ( woda )

4 gru 2013, 19:37 Kazulow

Dziekuje bardzo za cenne uwagi pozdrawiam !!



Odpowiedz Nowy temat