Drukuj

Amcor buduje w Łodzi fabrykę opakowań dla PepsiCo

Dzisiaj na terenach Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej odbędzie się wmurowanie kamienia węgielnego pod nową inwestycję koncernu Amcor, australijskiego giganta w branży opakowaniowej. Tym samym rozpocznie się budowa kolejnego zakładu tej firmy w Polsce. Tym razem będzie on wytwarzać opakowania dla Grupy PepsiCo.

Amcor jest jednym z największych producentów opakowań. W minionym roku firma odnotowała sprzedaż na poziomie 11 miliardów australijskich dolarów oraz dochód na poziomie 379,2 milionów AUD. Jest właścicielem 217 fabryk w 34 krajach, zatrudniając przy tym 24 tys. osób. W naszym kraju dysponuje już dwoma zakładami. Produkują one opakowania dla przemysłu spożywczego i tytoniowego, zatrudniając ponad 450 pracowników. Teraz w miejscowości Nowy Józefów na terenach ŁSSE powstanie trzecia fabryka.

Ma być to zakład wyjątkowy, nawet jak na europejskie standardy. Będzie bowiem wyposażony w najnowocześniejszą i najszybszą linię produkcyjną tego typu w Europie.

Będzie wyłącznym dostawcą dla grupy PepsiCo, dla której będzie produkować opakowania dla szybko rozwijającego się rynku spożywczego w Europie Centralnej i Wschodniej. Na jego park maszynowy złożą się sprowadzone z kilku krajów najnowocześniejsze maszyny drukujące oraz laminujące, a także gilotyny.

Koszt całej inwestycji to 82,5 miliona złotych. Dzięki temu zatrudnienie znajdzie 150 osób. Na dzisiejszej uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pojawią się m.in. ambasador Australii oraz szefowie firmy PepsiCo.

Nowy zakład będzie stał na powierzchni 7,5 tys. mkw. Swoje działanie rozpocznie w maju przyszłego roku.

Jego linie produkcyjne będą opuszczać opakowania w postaci torebek przeznaczonych dla chipsów Lays, które wchodzą w skład portfolio produktowego PepsiCo.

Łańcuch produkcji będzie wyglądał następująco: chipsy Lays wytwarzane są w Grodzisku Mazowieckim, stamtąd zaś trafią do fabryki w Nowym Józefowie, gdzie będzie się odbywał proces pakowania. Oprócz chipsów nowa fabryka będzie też wykonywać opakowania dla innych przekąsek PepsiCo. Te produkty trafią następnie na rynek polski, ale tez rosyjski i ukraiński.

Ponieważ rygory, jakie stawia swoim partnerom PepsiCo są bardzo surowe, więc fabryka będzie musiała uzyskać mnóstwo certyfikatów higieny i bezpieczeństwa produkcji. Władze Amcora podkreślają jednak, że nie będzie to stanowić problemu.

Szefostwo koncernu liczy na to, że inwestycja w nową fabrykę okaże się strzałem w dziesiątkę. Przed rynkiem chipsów maluje się bowiem duża przyszłość. W najbliższym czasie wzrost sprzedaży wszelkiego rodzaju przekąsek pakowanych w torebki Amcora, ma wynosić rocznie blisko 10 proc. A to oznacza mnóstwo zamówień.

Czytaj więcej: Opakowania 989 Inwestycje 669