Drukuj

Atrakcyjne opakowanie podstawą sukcesu Designed for success

Atrakcyjne opakowanie podstawą sukcesu
W warunkach ostrej konkurencji na półkach sklepowych główną bronią w arsenale marek na każdym kontynencie jest projekt opakowań. Atrakcyjny wygląd opakowań to kwestia najwyższej wagi, ponieważ uwagę potencjalnych klientów może przyciągnąć jedynie wyróżniający się produkt. Istnieją różne trendy we wzornictwie opakowań zależne od kategorii produktów - od śmiałych kolorów i prostego liternictwa po klasyczne wzory mające wywoływać uczucia nostalgii. W każdym przypadku konieczne jest zagwarantowanie rozpoznawalności marki, a wszelkie czynniki, które mogłyby odwracać uwagę klienta od wyglądu produktu, powinny zostać dokładnie przeanalizowane na etapie projektowania.

Jednym z takich czynników jest kodowanie i znakowanie, doskonalone wraz z rozwojem trendów dotyczących rodzajów opakowań w celu zapewnienia prezentacji informacji w czytelny i spójny sposób, niezależnie od typu produktu. Trend pakowania pojedynczych porcji produktów spowodował na przykład zmniejszenie rozmiarów opakowań, a tym samym powierzchni, którą specjaliści ds. marketingu mogą wykorzystać w celu przyciągnięcia uwagi klienta i skłonienia go do nieplanowanego zakupu. Specjaliści ds. marketingu od dawna są świadomi wysokiej stawki związanej z zakupami pod wpływem impulsu oraz znaczenia prezentacji marki i estetyki opakowania dla zapewnienia efektywnej sprzedaży.

Czytelne, wyraźne oznaczenia mogą przyczynić się do lepszej prezentacji marki, a kody o niskiej jakości mogą zniechęcić klienta - dlatego należy uwzględnić rozwiązania z zakresu znakowania w całości działań w ramach budowania świadomości marki.

Lekkie i wygodne opakowania elastyczne stanowią jedno z najważniejszych ulepszeń dokonanych w branży spożywczej w ostatnich latach. Innowacje, takie jak torebki ze sztywnym dnem, opakowania z okienkiem i worki umożliwiające ponowne zamknięcie, zapewniają bardzo przydatne funkcje z punktu widzenia nabywców szybko psujących się towarów. Ponadto parametry izolacyjne opakowań elastycznych mogą być dostosowane do danego produktu - jest to duża zaleta, ponieważ sprzedawcom detalicznych zawsze zależy na wydłużeniu okresu przydatności do spożycia sprzedawanych wyrobów.

Użycie opakowań elastycznych pozwala również zminimalizować koszty transportu między zakładem przetwórczym i pakującym, sklepem detalicznym i użytkownikiem końcowym, ponieważ są one najczęściej lżejsze i zajmują mniej miejsca niż inne typy opakowań, takie jak puszki czy pudełka.

Estetyczne znakowanie opakowań elastycznych

W przypadku opakowań elastycznych najczęściej zalecanym rozwiązaniem z zakresu znakowania jest nadruk termotransferowy, a dla firmy, której zależy na wkomponowaniu elementów znakowania i kodowania w całościowy projekt opakowania, korzystne jest nawiązanie współpracy ze specjalistyczną firmą oferującą technologię TTO. Przykładowo możliwość wypróbowania różnych opcji taśmy na konkretnym materiale i wzorze opakowania w warunkach laboratoryjnych z pewnością zaprocentuje w przyszłości. W ten sposób klienci mogą zagwarantować spójność wzorów i kolorystyki opakowań w wielu różnych opcjach, co umożliwia prezentację opakowań w bardziej widocznych miejscach na półkach sklepowych.

Odpowiedni dobór taśmy ma znaczenie, ponieważ nie wszystkie taśmy są jednakowe. Na wybór taśmy wpływa specyfika danego zastosowania - na przykład wymagana odporność na rozmazywanie, konieczność uzyskania wysokiej rozdzielczości przy drukowaniu kodów kreskowych, a nawet rodzaj folii używanej przy pakowaniu. Dodatkowym kryterium, które zawęzi wybór, może być obecność na linii olejów jadalnych, soli czy pyłu zawieszonego w powietrzu. Klienci chcący wykorzystać wszystkie możliwości drukarek termotransferowych do prezentacji marki powinni opierać się na fachowej wiedzy doświadczonych dostawców rozwiązań TTO, którzy dzięki zrozumieniu wspomnianych czynników są w stanie zaproponować bogatą ofertę taśm i doradzić przy wyborze.

Czytaj więcej: Opakowania 1068 Znakowanie 24