Drukuj

Rozmowa z Agnieszką Białas, dyrektorem Targów RubPlast EXPO

Rozmowa z Agnieszką Białas, dyrektorem Targów RubPlast EXPO
W przyszłym roku branżę tworzyw sztucznych czekają trzy wydarzenia targowe. Najszybciej, bo już w lutym w Poznaniu odbędą się targi EPLA. Potem jak zawsze w maju w Kielcach Plastpol. Sezon targowy zwieńczy RubPlast EXPO w Sosnowcu. O przygotowaniach do sosnowieckich targów rozmawiamy z Agnieszką Białas, dyrektorem Targów RubPlast EXPO.

Jak z perspektywy ponad miesiąca od zakończenia imprezy ocenić należy pierwszą edycję targów RubPlast Expo?
Agnieszka Białas: - Patrząc na zadowolenie wystawców obecnych na pierwszej edycji RubPlast EXPO oraz blisko 3,5 tys. zwiedzających, targi oceniamy pozytywnie. Dlatego też, już zaplanowaliśmy na przyszły rok kolejną edycję imprezy, która odbędzie się w dniach 18 - 20 listopada 2009 r. Ciekawe opinie o targach w branży sprawiły, że firmy nieobecne w tym roku w Sosnowcu już dzisiaj deklarują chęć uczestnictwa w imprezie za rok.

Swoją imprezę dla branży tworzyw sztucznych przygotowują również Międzynarodowe Targi Poznańskie. Czy nie obawia się Pani, że trzy imprezy targowe w ciągu roku - doliczając Plastpol - mogą okazać się zbyt trudnym wyzwaniem dla branży tworzyw sztucznych w Polsce?
Konkurencja to potrzebny punkt odniesienia - dlatego uważam, że rynek nie powinien pozostać zmonopolizowany przez jedną imprezę targową. Oczywiście słuchamy wszelkich sugestii i wyciągamy wnioski. Liczymy się z opinią branży i dopasowujemy ofertę dla naszych potencjalnych wystawców tak, by nie mieli oni dylematu, czy przyjechać do Sosnowca. Wystawca ma prawo wybrania jak najlepszego w danym momencie miejsca do prezentacji swojej firmy i zrobienia dobrego biznesu. Istotny jest rynek odbiorców i jego potencjał.

Agnieszka Białas, dyrektor targów RubPlast EXPO

W czym upatruje Pani przewagę targów w Sosnowcu nad tymi np. odbywającymi się w Kielcach?
Na pewno naszym atutem są nowoczesny pawilon, doskonała lokalizacja, dogodny dojazd oraz fakt bliskości dwóch międzynarodowych lotnisk - biorąc pod uwagę determinanty organizacji targów o charakterze międzynarodowym, z pewnością są to mocne argumenty.

Wracając zaś do branży tworzyw sztucznych, to warto zauważyć, że południowa Polska, czyli m.in. Górny i Dolny Śląsk, to skupisko bardzo wielu firm z tego sektora i mocne nasycenie regionu firmami przemysłowymi, wykorzystującymi podzespoły z tworzyw. Naturalna jest też organizacja targów w miejscu, do którego potencjalni kontrahenci nie będą mieli zbyt daleko.

Czego należy się spodziewać po kolejnej edycji RubPlast EXPO?
Jak już wspomniałam - już teraz, rok przed kolejną edycją RubPlast EXPO, zainteresowanie targami jest duże. Zakładam, iż udział w nich weźmie nie mniej niż 100 firm. W przyszłym roku targi odbędą się wspólnie z targami wirtualizacji procesów oraz targami hydrauliki, automatyki i pneumatyki. Dodatkowym atutem będzie rozbudowana część przeznaczona dla sektora gumowego.

Wiadomo już jakie duże firmy pojawią się w przyszłym roku w listopadzie w halach Expo Silesia?
Z pewnością nie zabraknie liderów z tego rynku - swoją ofertę zaprezentują m.in. Dospel, Wartacz, Fompol. Duży nacisk w promocji imprezy położymy w przyszłym roku na duże branżowe koncerny. Głęboko wierzę w ich obecność podczas przyszłorocznej edycji targów RubPlast EXPO.

Czytaj więcej: Targi 684 Ludzie i firmy 311