Drukuj

Rozmowa z Ewą Woch

Rozmowa z Ewą Woch
W dniach 23-24 marca w Warszawie odbędą się targi Packaging Innovations, organizowane przez easyFairs Poland. Prezentujemy rozmowę z Ewą Woch, kierującą grupą easyFairs w naszym kraju.

Przed nami trzecia edycja targów easyFairs Packaging Innovations. Dlaczego w tym roku warto być na targach w roli wystawcy lub zwiedzającego?
Ewa Woch: - Trzecia edycja targów przyniesie wiele nowości zarówno dla wystawców, jak i dla zwiedzających. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na utworzenie strefy CO-PACKAGINGU obejmującej swym zasięgiem firmy zajmujące się pakowaniem, konfekcjonowaniem, a także mające w swej ofercie opakowania gotowe na półkę (Shelf Ready Packaging). Będzie to z pewnością ciekawe uzupełnienie ubiegłorocznej strefy LABELLING prezentującej rozwiązania w zakresie etykiet, kodów i nalepek, a także nadruku na opakowaniach.

Jak na targi nowych rozwiązań w branży opakowań przystało, nie zabraknie również nowości. Stoiska, na których prezentowane będą takie produkty będą oznaczone specjalnym znakiem INNOWACJA oraz wyszczególnione w katalogu. Dodatkowo, w trakcie targów będzie można obejrzeć zwycięskie opakowania w konkursie Art of Packaging w kategorii „Opakowanie z Szuflady’’ oraz „PROFESIONAL”

Ewa Woch, easyFairs Poland


Tegoroczna edycja odbędzie się w marcu, dwie poprzednie miały miejsce w kwietniu. Skąd decyzja o przesunięciu o miesiąc terminu Packaging Innovations?
Zmiana terminu targów na wcześniejszy była wynikiem sugestii ze strony wystawców, którzy decydowali się również na udział w targach Cosmoprof odbywających się we Włoszech w Bolonii. Sporej grupie zagranicznych przedsiębiorstw zależało na prezentacji produktów zarówno w Polsce, jak i we Włoszech, dlatego też postanowiliśmy przesunąć datę targów. Niestety, o tym samym pomyśleli organizatorzy targów Cosmoprof, więc zamierzony efekt nie został osiągnięty.

Ten rok to także targi Interpack w Niemczech, największe wydarzenie w sektorze opakowaniowym na świecie. Czy w jakiś sposób fakt odbywania się w tym roku interpacku wpłynie na Packaging Innovations, mowa np. o ewentualnych trudnościach z pozyskaniem odpowiedniej liczby wystawców? Czy też Interpack nie miał absolutnie żadnego przełożenia na decyzje firm o udziale w Packaging Innovations 2011?
Oczywiście targi Interpack to ważne wydarzenie dla branży opakowań, ale nie należy zapominać, że ma ono miejsce dopiero w połowie maja. Poza tym warto także zwrócić uwagę na profil potencjalnych wystawców – będzie się on z pewnością różnił w przypadku targów Interpack i easyFairs Packaging Innovations. Ci pierwsi nastawiają się raczej na globalną promocję swoich produktów, natomiast w przypadku easyFairs Packaging Innovations obserwujemy spore zainteresowanie zagranicznych przedsiębiorstw polskim rynkiem. Pod tym względem targi organizowane w Niemczech nie stanowią dla nas zagrożenia i jeśli wpływają na decyzję o uczestnictwie, to raczej w niewielkim stopniu.