Rozmowa z Zenonem Narojkiem, szefem Wadim Plast

Rozmowa z Zenonem Narojkiem… Prezentujemy rozmowę z Zenonem Narojkiem, prezesem Wadim Plast. Firma była jednym z wystawców targów EPLA, które odbyły się w Poznaniu. Jak przekonywał jej szef warto było wybrać się na EPLĘ, choćby dlatego, że udało się znaleźć konkretnego klienta na oferowane produkty.

Z czego w największym stopniu znana jest firma Wadim Plast?
Zenon Narojek:- Dostarczamy kompleksowych rozwiązań technologicznych dla firm z branży przetwórstwa tworzyw sztucznych. Cała nasza działalność przebiega w trzech obszarach. Po pierwsze, we współpracy z zagranicznymi partnerami, zajmujemy się dystrybucją urządzeń dla przemysłu tworzyw sztucznych.

Posiadamy również oddział narzędziowy, gdzie wytwarzane są systemy gorącokanałowe oraz w pełni funkcjonalne formy wtryskowe dedykowane głównie do serii próbnych.

Po trzecie dysponujemy wtryskownią, w której produkujemy wysokiej jakości wypraski. Pełni ona również rolę centrum demonstracyjnego, gdzie każdy w praktyce może się przekonać o trafności zastosowanych rozwiązań. W tej wtryskowni oprócz bieżącej produkcji odbywają się także badania, próby i testy nowych rozwiązań konstrukcyjnych. Nasz przerób materiałowy to około 25 ton surowca w skali miesiąca. Głównie są to polistyreny, poliamidy, poliolefiny oraz ABS. Przy produkcji wyprasek wykorzystujemy nowoczesne wtryskarki o sile zwarcia do 180 ton i gramaturze wtrysku do 360 gram.

Zenon Narojek, prezes firmy Wadim Plast


Skąd pomysł by firma była obecna na pierwszej edycji targów EPLA i czy pobyt tu należy ocenić za udany?
Poznań jest od dawien dawna ważnym ośrodkiem targowym ze względu na swoje tradycje. To zaś przesądza o tym, że targi w tym mieście zawsze działają przyciągająco. Jako firma chcemy obecnie wyjść na zewnątrz do Europy Zachodniej. Szukamy więc dobrej odskoczni do tego. Zainteresowanie Europą bierze się stąd, że w tej chwili jest to klient, który przejawia zapotrzebowanie na wyroby wysokiej jakości, a tamtejszy przemysł jest dobrze rozwinięty. W czasach kryzysu to ważne.

Z jakim dokładnie asortymentem ma być to wejście na rynki zachodniej Europy?
Uruchomiliśmy produkcję systemów gorącokanałowych. Osiągnęliśmy sukces w tym zakresie i to w momencie trwającego kryzysu. Styczeń tego roku był dla nas najlepszym miesiącem w całej historii sprzedaży systemów gorącokanałówych. Dlatego też naturalnym procesem jest to, że chcemy powiększać obszar zbytu dla tej części naszej oferty.

Czytaj więcej:
Rynek 1087
Wywiad 292

Reportaże

Forum