Specjalistyczne materiały na potrzeby infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych

Osłony i elementy konstrukcyjne wallboksów do ładowania

Potencjalne nowe zastosowania na potrzeby wallboxów do ładowania obejmują osłony i elementy konstrukcyjne. Jako części widoczne, osłony muszą być nie tylko łatwe do krycia farbą oraz odporne na warunki atmosferyczne i promieniowanie UV, ale także mieć niską podatność na wypaczanie. Ten profil wymagań spełnia np. Pocan C1203, niewzmocniona mieszanka poliwęglanu i politereftalanu butylenu (PBT).

Typowe wymagania dotyczące elementów konstrukcyjnych, takich jak systemy mocowania wallboksów, obejmują wysoką odporność na płomienie, warunki atmosferyczne oraz pełzanie w połączeniu z dużą wytrzymałością i niską podatnością na wypaczanie. 

- Właściwym materiałem w tym przypadku jest wysoce wzmocniony, a co za tym idzie niezwykle wytrzymały i sztywny Durethan BKV45FN04 - mówi Sarah Luers. 

Bezhalogenowy trudnopalny poliamid 6 wykazuje wysoką wartość 600 V (CTI A) i osiąga klasyfikację UL 94 V-0 przy 0,4 milimetra.

electric-car-1458836-rgb

Maty na podłoża i podwozia do systemów ładowania indukcyjnego

Innym aktualnym trendem rozwojowym jest indukcyjne i bezprzewodowe ładowanie akumulatorów pojazdów elektrycznych. Niezbędne są tutaj płaskie maty montowane na podłożu i pod pojazdem, w których znajdują się m.in. indukcyjne cewki ładujące. Maty takie muszą być wykonane z materiałów, które są nie tylko ognioodporne i wytrzymałe mechanicznie, ale także mają niską podatność na wypaczanie i wykazują wysoką wytrzymałość dielektryczną. Materiały te muszą być również odporne na działanie światła i warunków atmosferycznych oraz wykazywać wysoką stabilność właściwości w zakresie temperatur od -45°C do +125°C. Jednym z tworzyw, które można stosować do produkcji mat na podłoże, jest poliamid 6 Durethan BG30XFN01 wzmocniony włóknem szklanym i kulkami szklanymi. Wykazuje doskonałe właściwości w zakresie płynięcia, a także jest niezwykle mocny i odporny na wypaczanie. Zalicza test UL 94 V-0 przy grubości korpusu testowego 0,75 milimetra. Posiada również klasyfikację UL f1 do użytku w zastosowaniach zewnętrznych narażonych na promieniowanie UV i wodę.

Usługi HiAnt w całym łańcuchu rozwojowym

HPM wspiera klientów w całym łańcuchu rozwojowym komponentów stosowanych w infrastrukturze ładowania dla elektromobilności. Usługi obejmują opracowywanie materiałów pod kątem konkretnych zastosowań oraz optymalizację produkcji. W pakiecie znajdują się również usługi inżynierskie podczas projektowania komponentów, takie jak symulacje CAE, obliczenia przepływu formy i rozmaite testy gotowych części. 

- Wykonujemy też zgodne z normami testy odporności na promieniowanie UV i zachowania podczas pożaru, takie jak testy rozżarzonego drutu zgodnie z normą IEC 60695-2-13 - mówi Sarah Luers - Zakres usług obejmuje także testy elektryczne, takie jak wytrzymałość dielektryczna, zgodnie z normą IEC 60243-1.

Więcej informacji na temat produktów, opracowań, technologii i usług Lanxess, wykorzystujących poliamidy, poliestry i kompozyty termoplastyczne na potrzeby nowych form transportu, a w szczególności elektromobilności można znaleźć na stronach internetowych https://new-mobility.lanxess.com oraz www.hiant.lanxess.com.

brak
 

LANXESS jest jednym z najważniejszych producentów specjalistycznych środków chemicznych na świecie. Przedmiotem działalności koncernu jest opracowywanie, produkcja i dystrybucja półproduktów chemicznych, dodatków, specjalistycznych substancji chemicznych oraz tworzyw sztucznych.

Polska