Drukuj

Witoplast na targach interpack 2008

Witoplast na targach interpack 2008
Firma Witoplast jest jednym z kilkudziesięciu polskich wystawców, którzy prezentują się na targach interpack w niemieckim Düsseldorfie. Odwiedziliśmy jej stoisko. Okazuje się, że spółka może pochwalić się całkiem sporymi osiągnięciami i z pewnością bez kompleksów może rywalizować z międzynarodową konkurencją, która również zjechała na interpack.

Witoplast jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie przedsiębiorstw w swojej branży. Oferuje jedno i wielowarstwowe tuby polietylenowe jako praktyczne i efektowne opakowanie kosmetyków lub produktów chemiczno- technicznych. Tuby powstają z LDPE, HDPE, LLDPE, coex z lub bez bariery EVOH. Spółka produkuje też butelki o pojemnościach od 170 ml do 3000 ml z polietylenów HD PE i LD PE do wyrobów spożywczych, chemii gospodarczej, kosmetyków i płynów technicznych. Asortyment uzupełniają zamknięcia z PP i PE do tub polietylenowych, butelek i innych opakowań. I właśnie na przedstawieniu tych produktów skupiła się firma podczas targów interpack.

Firma Witoplast na targach interpack 2008

- To doskonała okazja by pokazać się na międzynarodowych rynkach. Jesteśmy na interpacku pierwszy raz, a właśnie obecność na międzynarodowej arenie jest w tej chwili głównym priorytetem jeśli chodzi o nasz rozwój. 60 proc. naszej produkcji trafia bowiem na eksport. Mamy sporo klientów z Niemiec, ale też Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii - tłumaczyła w rozmowie z naszym serwisem Ewa Walas z firmy Witoplast.

Jednym z ciekawych osiągnięć prezentowanych w Niemczech przez spółkę jest główka barierowa do tuby. Tuby to obszar, w którym firma obecna jest już od dziesięciu lat.

- W tej chwili jako jedyni na świecie oferujemy takie główki barierowe jako zabezpieczenie dla tub. Było to możliwe dzięki wykorzystaniu unikalnej technologii koncernu Aisapack, którą zaadaptowaliśmy i wprowadzili na rynek. Główki wyróżniają się tym, że zabezpieczają produkt wewnątrz. Warto bowiem wiedzieć, że polietylen jest przenikalny dla powietrza. To zaś powoduje zagrożenia dla przechowywanego w środku produktu. Dlatego też stosuje się wszelkiego rodzaju bariery. W tej chwili jesteśmy już przygotowani do produkcji, ale wdrożenie tego produktu może jeszcze potrwać. Na pewno jednak ta główka barierowa to duże osiągnięcie i ma przed sobą przyszłość - dodaje Ewa Walas.

Jeszcze jednym rejonem działania Witoplast jest przygotowanie poligraficzne dla technik druku takich jak: offset (również suchy), flexo, typo, sito oraz tampo. I także tutaj firma może pochwalić się interesującymi osiągnięciami.

Firma Witoplast na targach interpack 2008


- Wiadomo, że jest wiele technologii nadruku. Ale np. jeśli chodzi o tuby, to offset nie pokrywa ich tak jak należy. Nadrukowana w ten sposób tuba pozostaje blada. Z kolei sitodruk jest stosunkowo drogą metodę. Więc trzeba szukać nowych rozwiązań. Mamy nową technologię, która zapewnia lepszą jakość nadruku, a przy tym jest dużo tańsza niż sitodruk. Na pewno jeśli chodzi o technikę nadruku to jesteśmy jednymi z najlepszych pod tym względem w Europie - usłyszeliśmy na stoisku Witoplast w Düsseldorfie.

Do głównych klientów polskiej spółki należą w tej chwili takie firmy farmaceutyczne i kosmetyczne jak L`Oreal, Soraya, Dr Irena Eris, Nepentes, Mibelle AG Cosmetics.

Targi interpack potrwają do końca kwietnia. Uczestniczy w nich serwis Plastech.pl. Jesteśmy jednym z mediów, które oficjalnie współpracują ze spółką Messe Düsseldorf, która organizuje imprezę.

Czytaj więcej: Opakowania 985 Targi 684