32 edycja targów Taropak już za nami

32 edycja targów Taropak już…

Międzynarodowe Targi Pakowania i Etykietowania Taropak to spotkanie branży opakowań, etykiet, logistyki i magazynowania. Tegoroczna (32 edycja) odbyła się w bloku Targów wraz z Targami Polagra - Tech, Polagra - Food, Polagra Gastro i Invest Hotel, w dniach 30 września - 3 października 2019 w Poznaniu.

Przyciągające szerokie rzesze specjalistów wydarzenie, od lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród wystawców i zwiedzających z branży. Możliwość poznania nowości, innowacyjnych rozwiązań i rynkowych premier, zawsze jest niekwestionowanym atutem Targów. Taropak to miejsce prezentacji trendów i rozwiązań przyszłości mających wpływ na kształt branży opakowaniowej i logistycznej. To właśnie na Targach w Poznaniu poruszane są najistotniejsze kwestie, jakimi współcześnie żyje ta szybko rozwijająca się gałąź gospodarki. Szeroka oferta wystawców wsparta bogatym programem merytorycznym sprawia, że Taropak jest cenionym partnerem w opakowaniowym przemyśle targowym.

Dzięki targom Taropak  zagraniczni kupcy z 18 krajów, uczestniczącyw programie Hosted Buyers mieli okazję poznać i produkty i rozwiązania wystawców. Targi to doskonała okazja do nawiązania trwałych i owocnych kontaktów biznesowych. W tegorocznej edycji wystawy wzięli udział kupcy z Chorwacji, USA, Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Francji, Algierii, Rumunii, Tadżykistanu, Rosji, Wielkiej Brytanii, Azerbejdżanu, Hiszpanii, Izraela, Estonii, Libanu, Belgii, Czech i Gruzji.

Niezwykle dużym zainteresowaniem cieszyła się konferencja na temat opakowań w handlu internetowym. Konferencja e-commerce, podczas której wystąpili przedstawiciele m.in. takich firm jak Allegro, Mondi, DS. Smith, czy Mazop Group, cieszyła się olbrzymim zainteresowaniem.

Podczas 3 dni spotkań znakomici prelegenci dzielili się z uczestnikami targów swoimi doświadczeniami i wiedzą na temat e - handlu. Poruszano zarówno kwestie związane z zarządzaniem zwrotami jako elementem optymalizacji logistyki w e-commerce, jak i kwestie dotyczące nowoczesnych opakowań tekturowych, czy narzędzi zwiększających sprzedaż. Konferencja była podzielona na trzy bloki tematyczne, pierwszy dedykowany był opakowaniom w e-commerce, drugi - logistyce i magazynowaniu, trzeci - zagadnieniom z zakresu marketingu i sprzedaży. Partnerem konferencji było Allegro, partnerem logistycznym Targów było DPD.

W trakcie targów jubileusz 25-lecia świętowała Polska Izba Opakowań - wieloletni partner Taropaku. Izba była organizatorem m.in.: wystawy „25 lat Polskiej Izby Opakowań”; konferencji "Ważniejsze daty i wydarzenia w historii Izby"; oraz zbiorowej ekspozycji firm zrzeszonych w Izbie. W trakcie targów wręczono okolicznościowe dyplomy oraz certyfikaty członkostwa, odbyła się również jubileuszowa gala, podczas której zostały wręczone wyróżnienia dla firm zasłużonych dla przemysłu opakowań.

Na targach Polska Izba Opakowań zorganizowała zbiorową ekspozycję firm członkowskich, która zajęła dużą część pawilonu nr 7. Wśród prezentujących się firm były m.in. stoiska: Tubus, Drukarnia Ragus, Packprofil, Europal, FPS, Pakmar Sp z o o, TFP, Druk Serwis 24, Tekpud, J.S. Hamilton Poland, Yanko Sp z o.o., Futamura, Pomona Company LTD i Packservice. W tym samym pawilonie została umieszczona również jubileuszowa wystawa Izby oraz Salon Promocji służący prelekcjom, wystąpieniom, prezentacji ofert i spotkaniom z klientami. Ponadto na targach z indywidualnymi stoiskami zaprezentowały się firmy Coffee Service, Opakofarb, Radpak Fabryka Maszyn Pakujących i 1Logistic Żuralski; wydawnictwa branżowe; zaprzyjaźnione uczelnie wyższe oraz stowarzyszenia zagraniczne z Łotwy i Ukrainy.


Kolejnym wydarzeniem wartym odnotowania było seminarium zorganizowane przez Polską Izbę Odzysku I Recyklingu Opakowań „Koncepcja GOZ dla opakowań branży spożywczej”. Jego celem była wymiana doświadczeń różnych uczestników rynku w sprawie koniecznych zmian w podejściu do projektowania wyrobów i opakowań z uwzględnieniem nowych wymagań, jakie niesie GOZ. Seminarium skierowane było do przedstawicieli przedsiębiorców produkujących materiały opakowaniowe, wytwarzających opakowania, wprowadzających produkty w opakowaniach oraz przedstawicieli nauki i administracji rządowej. Przedstawione zostały opinie dotyczące systemu gospodarki odpadami oraz wpływu wprowadzenia strategii tworzyw sztucznych (SUP) oraz Gospodarki o Obiegu Zamkniętym na działalność gospodarczą.

Automatyzacja procesów produkcji jest koniecznością. Wyzwania, przed jakimi stają producenci na całym świecie związane z niedoborem pracowników czy koniecznością zwiększenia wydajności i poprawy jakości produktów skłaniają firmy ku robotyzacji. W nowoczesnych przestrzeniach Międzynarodowych Targów Poznańskich można było zobaczyć najnowocześniejszy park maszynowy branży opakowań i etykiet! Producenci i dystrybutorzy prezentowali automaty pakujące i wielofunkcyjne roboty. Firma Bosky ogłosiła europejską premierę robota uniwersalnego UR16e Universal Robots. Należy on do gamy najwyższej klasy cobotów, akcesoriów cieszących się coraz większą popularnością ze względu na ergonomiczne zastosowanie oraz wysoką jakość, łatwość obsługi i szybki zwrot z inwestycji. Relację z tego wydarzenia opublikujemy w najbliższą środę (16 października) na naszym portalu wraz z rozmową z Pavlem Bezuckym, odpowiedzialnym w Universal Robots za rynki Europy Środkowej i Wschodniej.

W tym roku wystawcy zaprezentowali łącznie kilkadziesiąt nowości mających zastosowanie w różnych dziedzinach gospodarki, gdzie wykorzystywane są opakowanie oraz rozwiązania związane z etykietowaniem, transportem i drukiem. Produkty oznaczone znaczkiem "Nowość" zgłosiły firmy: Aspekt, Coffee Service, DHC Systems,  Foliplast, Food Machines, Herma - Kompresory Śrubowe, Hugo Beck, ID Lifting, Igus, Ilapa,  ITA, Minebea Intec Poland, Proexpack, Tarpak, VES Ploter, Lech Trzpil, Zemat Technology Group, Holografia Polska oraz Bosky.

Złoty Medal to nagroda przyznawana przez niezależny sąd konkursowy, składający się z grona ekspertów branży. Na targach Taropak, produkty trzech firm otrzymały to ważne wyróżnienie.

Firma Cavitel Poland Sp. z o.o. za "Folię BCF Eco", czyli wysokiej jakości folię ekologiczną, wyprodukowana z materiału biodegradowalnego, niezagrażające środowisku naturalnemu.

Spółka Protim otrzymała nagrodę za Program iFormer - "Modułowy system produkcji opakowań typu SRP”. iFormer obsługuje ponad 200 bazowych konstrukcyjnych opakowań tekturowych i składa się z konfigurowalnych modułów, które w autorskiej technologii MSC Protim mogą być w prosty sposób łączone.

Na pozytywną ocenę ekspertów zasłużył również innowacyjny system pakowania zbiorczego firmy Radpak Fabryka Maszyn Pakujących - Flex Packer zapewnia maksymalną wydajność, powtarzalność, ekonomię produkcji oraz wysoki poziom bezpieczeństwa przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjnej ceny.



brak
 

Lider polskiego rynku targowego, organizator targów m.in. Taropak, Pakfood, Epla, Poleko, Budma

Polska