Drukuj

Heinz Plastics na targach Packaging Innovations w Warszawie

Heinz Plastics na targach Packaging Innovations w Warszawie
Firma Heinz Plastics była jednym z wystawców targów Packaging Innovations, które w tym tygodniu odbywały się w Warszawie. Zaprezentowała opakowania przeznaczone głównie dla branży kosmetycznej.

Spółka, jako jedno z nielicznych przedsiębiorstw w Polsce, stosuje w produkcji opakowań kosmetycznych trzy technologie przetwarzania tworzyw sztucznych, czyli wtrysk, wtrysk z rozdmuchem oraz wydmuch. Do produkcji butelek, zamknięć, słoików oraz butelek typu roll wykorzystuje takie tworzywa jak polietylen niskiej i wysokiej gęstości, polipropylen oraz PETG. W Warszawie na targach firma mogła się pochwalić m.in. projektami opakowaniowymi przeznaczonymi m.in. dla takich międzynarodowych potentatów jak Avon, Oriflame, Soraya.

Ostatnio firma coraz częściej sięga w produkcji swoich opakowań po materiał Surlyn. To żywica jonomerowa zawierająca w swej strukturze kationy metali. Cechuje się budową, która pozwala uzyskać połączenie unikalnych własności takich jak sztywność, odkształcalność, odporność na ścieranie i przebicie, szeroki zakres temperatur zgrzewania, a przede wszystkim doskonała przezroczystość.

Heinz Plastics na targach Packaging Innovations

– Wykorzystujemy fakt, że materiał zapewnia większą kreatywność dla projektanta, który nie jest ograniczony prostymi kątami i ostrymi krawędziami jak ma to miejsce w przypadku szkła. Projektant ma także możliwość zastosowania efektu zmiennej grubość ścianek i wymiarów przedmiotu. Ponadto mamy tu do czynienia z szerokimi możliwościami w zakresie kolorowania tego tworzywa. Detale wykonane z Surlynu mogą być przeźroczyste na większości powierzchni, a jednocześnie posiadać zabarwienia na niektórych krawędziach. No i co ważne cena materiału oraz wykonania detali jest około 30-40 proc. niższa w porównaniu do kosztów wytworzenia detali szklanych - mówił na stoisku firmy w Warszawie Paweł Żmijewski z Heinz Plastics.

Pytany o to, czy w branży opakowań kosmetycznych dostrzega się kryzys odpowiada, że raczej nie. - Spadku sprzedaży przynajmniej jeśli chodzi o nas nie odnotowujemy. Może tylko odbiorcy inaczej kupują. Zamówienia są mniejsze niż kiedyś, ale za to częstsze. Więc tym samym wszystko pozostaje na podobnym poziomie.

Jeśli chodzi o obecne moce produkcyjne w firmie, to kształtują się one w zależności od zamówień. Średnio np. wydajność formy wydmuchowej przy formie dwukrotnej osiąga poziom 11 tys. sztuk w ciągu doby, choć nieraz jak tłumaczono na stoisku firmy np., przy zamówieniach choćby od Avonu produkcja dzienna wzrasta nawet go 60 tys. na dobę.

Biorąc pod uwagę przekrój rynków zbytu na produkty Heinz Plastics to trafiają one do kilku tysięcy klinetów na całym świecie. Tylko w ostatnim roku opakowania Heinz Plastics powędrowały bowiem oprócz rynku polskiego także do takich państwa jak Niemcy, Rosja, Ukraina, Białoruś, Bułgaria, Węgry, Rumunia, Wielka Brytania, Irlandia, Szwecja, Włochy. Ponadto kontrahenci zjawili się także z Afryki i Ameryki Południowej.

Czytaj więcej: Targi 684 Opakowania 985