![Kompozyty mogą zmniejszyć…](https://res.cloudinary.com/plast/image/upload/c_fill,d_default.png,dpr_auto,f_auto,g_auto:classic,h_150,q_auto,w_150/v1/plastech/images/news/6455/bigthumb.jpg)
Włókno węglowe od kilkudziesięciu już lat wykorzystywane jest w lotnictwie oraz przy produkcji samochodów wyczynowych. Dzieje się tak ze względu na jego dużą wytrzymałość i niską wagę. Jeszcze do niedawna zastosowanie tego materiału w produkcji samochodów seryjnych nie było możliwe z uwagi na zbyt wysokie koszty.
Jednak współpraca naukowców z Forda i Dow pozwoli opracować metodę wytwarzania włókna węglowego, umożliwiającą zastosowanie komponentu w seryjnej produkcji pojazdów. Wpłynie to znacznie na zmniejszenie zużycia paliwa w samochodach. Nowe kompozyty mają spełniać normy bezpieczeństwa oraz standardy jakości.
Technologia ma służyć przede wszystkim autom hybrydowym i elektrycznym. W tej chwili masa Forda to ok. 1,2 – 1,5 tony. Jeśli projekt się powiedzie to komponenty z lekkiego materiału mają być wykorzystywane przy produkcji Fordów od lat 2015-2020.