Levissima wybrała nową etykieciarkę Sidel

Levissima wybrała nową etykieciarkę…

Levissima - wiodąca włoska marka wody mineralnej, wybrała nową etykieciarkę Sidel EvoDeco Roll-Fed, aby zapewnić wydajność swojej linii produkcyjnej oraz odpowiednią jakość etykiet.

Levissima, należąca do grupy Sanpellegrino (Nestlé Waters), musiała stawić czoła rosnącemu zapotrzebowaniu na wodę butelkowaną we Włoszech. Rozwiązaniem było uruchomienie nowej linii produkcyjnej, wytwarzającej czystą, alpejską wodę mineralną dostępną w butelkach o pojemności 1,5 litra, wykonanych według nowego projektu. Dzięki pomocy ze strony wieloletniego partnera - firmy Sidel, Levissima była w stanie poprawić jakość aplikacji etykiet przy jednoczesnym zwiększeniu możliwości produkcyjnych. Firmie udało się tego dokonać dzięki wykorzystaniu możliwości oferowanych przez nową etykieciarkę EvoDeco Roll-Fed - najnowszy model w asortymencie firmy Sidel.

Mieszkańcy Cepiny, miejscowości położonej w sercu północnych Alp włoskich, zawsze mieli dostęp do wody charakteryzującej się największą czystością. We wczesnych latach XX wieku, lekarze, chirurdzy i wybitni profesorowie zaczęli doceniać terapeutyczne właściwości tej wody - jej przyjemny smak, lekkostrawność i wyjątkową moczopędność. Sprawiło to, że woda z tego miejsca szybko zyskała sławę poza granicami doliny i w latach 30-tych XX wieku zaczęła być sprzedawana pod nazwą Levissima, od łacińskiego przymiotnika levis, oznaczającego "lekka".

Dziś Levissima jest ulubioną, naturalną wodą mineralną ponad dziesięciu milionów rodzin we Włoszech , co plasuje ją wśród trzech największych marek wody butelkowanej w kraju - zarówno pod względem wartości, jak i wielkości sprzedaży. Dzięki nowoczesnemu zakładowi produkcyjnemu w Cepinie, do butelek trafia najczystsza woda prosto ze źródła.

Rosnące zapotrzebowanie na zdrową wodę butelkowaną wśród Włochów

W przyszłości spodziewany jest dalszy rozwój i wzrost włoskiego rynku wody butelkowanej, spożywanej tradycyjnie w ciągu dnia oraz do posiłków. Ze względu na to, że włoscy konsumenci coraz częściej starają się szukać zdrowych alternatyw w niskich cenach, woda butelkowana - niezawierająca cukru ani kalorii, w tym posiadająca właściwości funkcjonalne - staje się popularniejsza od innych rodzajów napojów bezalkoholowych. Szacuje się, że do 2022 roku jej sprzedaż detaliczna osiągnie 10,6 miliarda litrów rocznie.

Właśnie dlatego firma Levissima musiała zwiększyć swoje możliwości produkcyjne wody niegazowanej, a jednocześnie - wprowadzić do obrotu przeprojektowaną butelkę o pojemności 1,5 litra z krótszą szyjką, ale zachowującą charakterystyczny kwadratowy kształt, będący symbolem marki. Aby sprostać stojącym przed firmą wyzwaniom, konieczne było zwiększenie wydajności produkcji do ponad 46 000 butelek na godzinę.

- Znamy wysokie standardy jakościowe i higieniczne, jakie zapewniają urządzenia dostarczane przez firmę Sidel. Także kompetencje i podejście skoncentrowane na kliencie, zaprezentowane przez zespół firmy w czasie montażu i rozruchu nowych urządzeń, połączone z konkretnym zarządzaniem projektem, jeszcze bardziej utwierdziły nas w przekonaniu, że zaufaliśmy właściwej firmie - wyjaśnia Franco Simoncini, kierownik zakładu produkcyjnego firmy Levissima.

Wieloletnia współpraca pomiędzy firmami Sidel i Nestlé Waters również przyczyniła się do sukcesu tego projektu. Co najważniejsze, Sidel mógł zaoferować włoskiej rozlewni wody idealne rozwiązanie, nowość w asortymencie firmy - etykieciarkę EvoDeco Roll-Fed, wyposażoną w dwa stanowiska etykietowania, dzięki którym jest w stanie zapewnić zarówno wymaganą szybkość produkcji, jak i możliwość precyzyjnego nanoszenia etykiet na kwadratową butelkę o pojemności 1,5 litra.

Najwyższa produktywność i zrównoważony wpływ na środowisko w celu ochrony marki

We wprowadzoną w marcu 2018 roku nową identyfikację wizualną marki Levissima, tchnęły życie przeprojektowane butelki i etykiety tego wiodącego włoskiego producenta. Wytwarzana przez firmę czysta i lekka woda mineralna pochodzi z niezwykłego środowiska naturalnego - pradawnych lodowców w samym sercu Alp. Ważnym elementem odświeżonej etykiety i nowego logo marki są alpejskie szczyty, które zostały naniesione na przezroczystą folię. Kolor nowego logo został wykorzystany także na zielonej zakrętce o ergonomicznym kształcie, który ułatwia otwieranie butelki.