Drukuj

Nowości targów interpack 2008

Nowości targów interpack 2008
Targi interpack 2008 były ogromnym spotkaniem firm, ekspertów, ale także naukowców działających w branży opakowaniowej. Nie sposób streścić wszystkiego co na koniec kwietnia działo się w niemieckim Düsseldorfie. Tym razem więc jedynie sygnalizujemy czego ciekawego można się było dowiedzieć i zaobserwować na 10 przypadkowych stoiskach, które odwiedziliśmy.

  • Mondi
Pod nazwą Sustainex koncern prezentował innowacyjną nowość w postaci wytłaczanej folii przeznaczonej do zastosowań związanych z opakowaniami typu "uformuj, napełnij i zgrzej" (FFS: form, fill and seal). Bioplastyczna folia Mondi wykonana jest z biopolimerów opartych na oleju roślinnym. Posiada doskonałe właściwości związane z drukowalnością, a także właściwości mechaniczne oraz wysoką podatność na obróbkę.
  • Rexam
Ogłosił, że wprowadza na europejski rynek opakowania w postaci słoików wykonanych z tworzyw sztucznych (PP i PS). Są one przeznaczone do produktów kosmetycznych, produktów ochrony osobistej i produktów gospodarstwa domowego. Opakowania są formowane wtryskowo i pozbawione ostrych krawędzi. Wyróżniają się gładkością.
  • Kläger Plastik
Przedstawił interesujące opakowania przeznaczone do dekoracji. Są to butelki wykonane z tworzywa sztucznego i szkła o pojemności 500 i 700 ml.
  • Ilapak
Firma pokazała nową technologią, która ma umożliwić osiąganie niższych kosztów w procesie pakowania. Zademonstrowała także serię maszyn poziomych z rodziny Delta, które są przeznaczone do pakowania w zmodyfikowanej atmosferze (MAP). Przy wysokich wydajnościach pracy maszyny gwarantują hermetyczne zgrzewy.
  • Dekofilm Polska
Spółka pojawiła się z termokurczliwą folią Decoterm, której bazowym składnikiem jest polichlorek winylu. Folia nadaje się do pakowania produktów spożywczych i przemysłowych. Firma zademonstrowała też termokurczliwą folię Decoline BS na bazie poliolefin. To co wyróżnia ten produkt to choćby szeroki zakres procentowej kurczliwości w niskich temperaturach.
  • Huhtamaki
Międzynarodowy potentat zachęcał do obejrzenia m.in. wieczka przeznaczonego do termoformowanych pojemników. Jest to wieczko posiadające dobre właściwości uszczelniania, zdzieralne oraz ponownie zamykane. Pojedyncze wieczko Huhtamaki nie potrzebuje dodatkowej folii uszczelniającej.
  • Inline Poland
Polska firma skupiła się na prezentacji dużej liczby zamknięć. Jednym z ciekawszych typów zamknięć jest "Sure Lock" przeznaczony do pojemników, w których przechowywane są produkty spożywcze. Opakowania wyposażone w tego rodzaju zamknięcia cechuje się szczelnością i gwarancją braku niezamierzonego otwarcia, zwłaszcza podczas transportu.
  • Aisapack
Zademonstrował intrygujące opakowanie Aisacan. Jest to butelka wykonana w przeważającym stopniu z elastycznej folii i wywołująca o połowę mniejszą emisję dwutlenku węgla niż butelki z PET.
  • Krones
Oprócz szerokiego eksponowania nowości produktowych, przede wszystkim ultracienkich butelek PET, niemiecki koncern pochwalił się doskonałymi, najlepszymi w swojej historii, wynikami finansowymi uzyskanymi w 2007 r. Sprzedaż firmy wzrosła o 12,8 proc. i osiągnęła poziom 2,16 mld euro.
  • Pro Carton
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Tektury i Opakowań Kartonowych, czyli branżowa organizacja przedstawiła na swoim stoisku najnowsze badania niemieckich naukowców, którzy znaleźli dowody na to, co i tak prawie każdy w branży opakowaniowej dobrze wiedział. Istnieje ścisła korelacja między atrakcyjnością opakowania, działaniem mózgu konsumenta i w konsekwencji rynkowym sukcesem produktu. Pro Carton powołał się nie tylko, tak jak do tej pory robiono, na testy wykonywane wśród konsumentów, ale też pokazał wyniki badań prowadzonych na ludzkim mózgu.

Rexam


Kläger Plastik


Huhtamaki


Aisapack