Drukuj

Ostatnia prosta przed targami opakowań

Ostatnia prosta przed targami opakowań
Już niebawem, w dn. 9-10 kwietnia w warszawskiej hali Expo XXI odbędą się VII Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations. To najważniejsze spotkanie tego typu dla branży opakowań w Europie Środkowo-Wschodniej. O randze imprezy świadczy rosnąca z roku na rok liczba wystawców i gości zarówno z Polski jak i zagranicy.

Organizatorzy podzielili przestrzeń targową na specjalne strefy tematyczne. Taki podział pozwala na szybkie odnalezienie produktów z poszczególnych sektorów. W tym roku będą to następujące strefy: Luxpack, gdzie prezentowana będzie szeroka oferta opakowań na produkty luksusowe, które każdego roku zaskakują formą i precyzją wykonania, Labelling&Printing, gdzie odnaleźć będzie można rozwiązania w zakresie etykietowania, kodowania, znakowania itp., Co-Packaging, gdzie zaprezentowana zostanie oferta w zakresie pakowania, przepakowywania, kontroli jakości czy konfekcjonowania i Logispack, w której pokazane zostaną opakowania logistyczne, zbiorcze, ochronne i gotowe na półkę.

Nowością tegorocznej edycji będzie Strefa Safetypack. Podczas targów zaprezentowane zostaną rozwiązania, które chronią przed niepożądanym otwarciem lub utrudniają otwarcie danego produktu przez dzieci. Zaawansowane technologicznie opakowania z pewnością wzbudzą zainteresowanie szczególnie przedstawicieli branży spożywczej i farmaceutycznej, którzy wiedzą, jak istotne jest, aby opakowanie chroniło produkt przed fizycznym uszkodzeniem, chemiczną degradacją czy mechanicznymi i klimatycznymi zagrożeniami. Firmy prezentujące ofertę podpowiedzą w jaki sposób można chronić produkty, tak aby zachowane były wszelkie normy higieny i bezpieczeństwa. Rozwiązania typu tamper-evident (zabezpieczenie gwarancyjne) oraz child-resistant (zabezpieczenie przed dostępem dla dzieci) to aktualnie nowy kierunek w projektowaniu opakowań.

Cechą wyróżniającą targów Packaging Innovations jest Program Innowacja. Firmy biorące udział w targach mogą również zgłosić dany produkt lub rozwiązanie do programu. Warunkiem jest nowatorskie wykorzystanie materiałów lub ich zastosowanie. Stoiska z innowacyjnymi rozwiązaniami zostaną specjalnie oznaczone, co ułatwi lokalizację innowacji na mapie hali. Wśród nowości rynkowych, które będzie można zobaczyć na stoiskach wystawców wyliczyć można m.in. opakowania wykorzystujące technologię airless, materiał opakowaniowy - będący następcą folii bąbelkowej, worek w kształcie słoika czy opakowania na magnes.

Packaging Innovations