Poliamidowe innowacje w pojazdach elektrycznych

Poliamidowe innowacje w pojazdach elektrycznych
Zaawansowane poliamidy z EMS-GRIVORY są nie tylko predestynowane do użytku w samochodach z silnikami spalinowymi, ale również znajdują szerokie zastosowanie w dziedzinie elektromobilności, czyli wszystkich typach pojazdów z napędem elektrycznym, wymagających wyjątkowo lekkiej budowy oraz efektywnego zarządzania ciepłem.

Konstrukcje z lekkich materiałów są jedną z podstawowych kwestii poruszanych w temacie rozwoju samochodów elektrycznych. Redukcja masy auta przyczynia się do znacznego zmniejszenia zużycia energii, w szczególności przy przyspieszaniu. Ultralekka, a zarazem bardzo wytrzymała, konstrukcja jest ważnym czynnikiem w rozwoju tej technologii i kluczowym wymogiem przy rozwoju tej gałęzi przemysłu.

GRIVORY LFT - długie włókno w służbie lekkich konstrukcji

Poliamidy wzmocnione długim włóknem szklanym to specjalność EMS-GRIVORY, stanowiącą alternatywę dla ciężkich odlewów stopowych. Częściowo aromatyczna budowa tych poliamidów pozwala im pozostawać sztywnymi i bardzo wytrzymałymi (nawet po wchłonięciu wilgoci), dzięki czemu stanowią sprawdzone rozwiązanie w elementach jak mocowanie akumulatora czy obudowy na urządzenia elektryczne. Specjalne włókno szklane wykorzystywane w tych materiałach gwarantuje doskonałe właściwości termomechaniczne, nawet w temperaturach zbliżonych do temperatury zeszklenia. Co więcej, szkielet z włókna zapewnia dodatkowo bardzo wysoką absorpcję energii przy uderzeniach.

Do symulacji procesów dynamicznych EMS-GRIVORY zapewnia ze swojej strony dane z analiz współczynnika wydłużenia, biorących również pod uwagę anizotropię i rodzaj występującego obciążenia, by umożliwić optymalne zaprojektowanie komponentów strukturalnych w pojazdach elektrycznych.

GRIVORY HT1VA - hydroliza i wymagania temperaturowe

Optymalne zarządzanie ciepłem jest szczególnie ważne w wydajnej eksploatacji pojazdów elektrycznych, przede wszystkim w celu zachowania mocy baterii, ale również do utrzymania zasilania elektroniki i silnika elektrycznego we właściwym zakresie temperatur. W układach tych stosowane jest chłodzenie wodą, do których to EMS-GRIVORY specjalnie opracował nowy gatunek GRIVORY HT1VA o niezrównanej odporności na hydrolizę, będący również w stanie wytrzymać długotrwałą pracę z innymi chłodziwami. Po 12.000 godzin w wodzie w temp. 95°C, GRIVORY HT1VA wykazuje się o 30% wyższą wytrzymałością niż tradycyjne poliftalamidy wykorzystywane w tych warunkach.
Dodatkową zaletą tego gatunku Grivory jest stabilizacja chemiczna pod pracę z urządzeniami elektrycznymi. Dzięki której możliwe jest stosowanie komponentów z tworzywa w układach z przewodnikami elektrycznymi (brak migracji jonowej) oraz z elektroniką w ciepłym klimacie (nie występują efekty korozyjne). Ten właśnie profil właściwości czyni GRIVORY HT1VA doskonale dopasowanym do piętrzących się wymagań w dziedzinie układów chłodzenia pojazdów elektrycznych.

GRILON/GRIVORY V0 - bezhalogenowa odporność ogniowa nie wyklucza dobrych parametrów mechanicznych

Do komponentów wysokonapięciowych systemów zasilania, EMS GRIVORY oferuje szeroki asortyment uniepalnionych poliamidów, sięgający od niewzmacnianego PA6 aż do poliftalamidów zgrzewalnych w temperaturach sięgających 260°C. Żaden z gatunków nie zawiera halogenów ani czerwonego fosforu, za to posiada wysoką udarność oraz odporność na przebicie.

EMS-GRIVORY zapewnia również odpowiednie rozwiązania do elementów poddanych wysokim naprężeniom. Niestety każdy materiał zawierający dodatek uniepalniaczy mineralnych będzie miał naturalnie niższą wytrzymałość i udarność. By temu przeciwdziałać, rozwinięte zostały uniepalnione produkty zawierające długie włókno szklane. Modyfikator ten gwarantuje zachowanie wysokich parametrów mechanicznych przez cały czas, czyniąc je doskonałym wyborem w trudnych aplikacjach jak wtyczki do szybkiego ładowania silników elektrycznych.

Bez względu na zakres wymagań w takich dziedzinach jak superlekkie konstrukcje, odporność na hydrolizę czy uniepalnienie , portfolio tworzyw EMS-GRIVORY jest predestynowane by stawić czoła wyzwaniom elektromobilności.